Bezmaksas Izmēģinājums
planning marketing strategy

Mārketinga audita kontrolsaraksts

Mārketinga audita veikšana ir viens no svarīgākajiem uzdevumiem jebkuram uzņēmumam. Tas nenozīmē tikai ķeksīšus izvēles rūtiņās, bet arī uzņēmuma izpratni un to, vai jums klājas labi un kur var veikt uzlabojumus.

Ja neesat pārliecināts, kā iesākt, vai ja ir kāda kritiska joma, kas jārisina vispirms, šis kontrolsaraksts palīdzēs jums veikt šo procesu.

Mārketinga audita kontrolsaraksta svarīgums

Īsi sakot, mārketinga audits palīdz novērtēt stratēģiju efektivitāti, budžetu un jebkādus citus ieguldījumus mārketinga pasākumos.

Izmantojot mārketinga audita kontrolsarakstu, varat novērtēt, cik labi jūsu pieeja ir darbojusies, lai apmierinātu tirgus vajadzības.

Pieņemsim, ka jūs neapmierinat klientu pieprasījumu vai pašreizējās vajadzības attiecībā uz ieguvumiem no produkta, kvalitāti, drošību vai veiktspējas standartiem. Tādā gadījumā ir vērts rūpīgāk aplūkot iespējamās uzlabošanas jomas.

Inventarizācijas veikšana ļauj novērtēt, cik daudz darba ir nepieciešams, pirms izlemjat, vai pārveidot produktus vai paplašināt ražošanu, lai izlaistu jaunus produktus utt. Tādējādi ilgtermiņā tas varētu ietaupīt gan naudu, gan laiku.

Tas viss ir atkarīgs no jūsu pirms-mārketinga mērķiem — lai vai tie būtu saistīti ar zīmola atpazīstamību vai faktiski izpildīto pasūtījumu skaitu — tāpēc ir svarīgi, lai iepriekš būtu izstrādāts plāns un izmērāmi mērķi.

Mārketinga audits sniedz vadlīnijas efektīvākas stratēģijas īstenošanai. Tas samazina laiku, kas tiek izšķiests problemātiskajās jomās, un iezīmē izaugsmes iespējas. Tādējādi jūs varat efektīvi virzīties uz pārmaiņām ar vislabākajām iespējām uzlabot panākumu rādītājus.

Kurš būs ieguvējs no mārketinga audita kontrolsaraksta?

  • 1) mārketinga komanda

Mārketinga audits var palīdzēt mārketinga komandai noteikt mērķus un nomērīt panākumus. Izprotot, cik lielā mērā jūsu līdzšinējie centieni atbilst klientu vajadzībām un vai visām jomās ir jāpievērš lielāka uzmanība, nākamajā mārketinga kampaņā varat noteikt reālus un sasniedzamus mērķus un izvairīties no tādu pašu kļūdu pieļaušanas.

  • 2) uzņēmuma īpašnieki

Uzņēmumu īpašnieki var būt ieguvēji no mārketinga audita kontrolsaraksta. Tas palīdz noteikt jomas, kurās jāveic uzlabojumi, un maksimāli izmantot jaunās iespējas. Pat tad, ja viss rit gludi, ir svarīgi sekot līdzi nozares tendencēm, lai jūsu uzņēmums nejustos apdraudēts, kad konkurenti sāk efektīvāk uzrunāt jūsu perspektīvos pircējus efektīvāk nekā jūs.

Izpētiet mārketinga audita kontrolsarakstu

Mārketinga audita kontrolsaraksts

Pirmais solis jebkurā mārketinga auditā ir noteikt jūsu pašreizējo tirgus daļu. Tas nozīmē izprast savu ideālo klientu, kādas ir viņa vajadzības un kā tās vislabāk sasniegt.

Ja neesat pārliecināts, kur sākt, izveidojiet pircēja personību, izdomātu klienta attēlojumu, ieskaitot demogrāfisko informāciju un uzvedības iezīmes.

Kāpēc ir svarīgi zināt savu mērķa tirgu?

Nav iespējams novērtēt jūsu centienu panākumus vai neveiksmi, ja jums nav skaidra priekšstata par to, kam ir paredzēts jūsu mārketings.

Apsveriet, cik labi jūs saprotat potenciālos klientus un viņu rūpes, kas attiecas uz jūsu produktu vai pakalpojumu piedāvājumu.

meitene un matemātikas formulas

Kā izveidot ideālu klientu?

Noskaidrojiet, kā izskatās jūsu ideālais klients un kā tas uzvedas. Sākumā varat apsvērt esošos klientus un balstīt ideālo klientu uz tiem. Izpētiet atsauksmes, ko saņēmat no potenciālajiem klientiem sociālo mediju kanālos.

Kādus rīkus izmantot šajā solī?

  • personu
  • pircēja ceļa kartes
  • klientu pieredzes kartes
  • sociālo mediju monitoringa rezultātus

Pārliecinieties, ka visas darbības palīdz sasniegt vienotu mērķi un ka laika gaitā varat sekot līdzi progresam.

Kāpēc ir svarīgi noteikt mārketinga mērķus?

Bez definētiem mērķiem ir grūti spriest par to, vai mārketings ir vai nav veiksmīgs. Nosakiet, ko jūs cerat sasniegt ar savu mārketingu un kā jūs zināsiet, ka esat guvis panākumus.

Bulta, kas trāpa tieši mērķī

Kā izvirzīt mērķus mārketingā?

Jūsu mērķiem jābūt konkrētiem, izmērāmiem, sasniedzamiem, atbilstošiem un laikam piesaistītiem. Sadaliet tos īstermiņa un ilgtermiņa mērķos, lai gūtu skaidru priekšstatu par to, ko vēlaties sasniegt un kad.

Kādus rīkus izmantot mērķu iestatīšanai?

  • atslēgvārdu izpētes tabula
  • Google Search Console
  • analīzes atskaites
  • sociālo mediju atskaites rīki

Tagad, kad jums ir laba izpratne par savu mērķa tirgu, ir pienācis laiks analizēt, kā viņi izmanto jūsu piedāvātos pakalpojumus vai produktus. Gūstiet ieskatu par to, kāda ir cilvēku attieksme pret šo nozari, pārraugot atbilstošos atslēgvārdus un frāzes, kā arī sociālo plašsaziņas līdzekļu kanālus, kur klienti runā par savām vajadzībām un problēmām.

Kāpēc ir svarīgi analizēt tirgu?

Tas palīdz saprast, ko meklē jūsu klienti, kā viņi to atrod, un to, kādu valodu lieto, apspriežot savas vajadzības. Šī informācija palīdz veidot mārketinga stratēģijas un izveidot saturu, kas uzrunā.

Mārketinga audita kontrolsaraksts

Kā analizēt tirgu?

Noskaidrojiet, kā darbojas jūsu nozare un konkurenti. Ko cilvēki saka par jūsu konkurentiem tiešsaistē? Vai ir kādi jauni pakalpojumi vai produkti, kas jums būtu jāzina?
Meklējiet veidus, kā atšķirties no konkurentiem un piesaistīt vairāk klientu.

Kādus rīkus izmantot tirgus analīzei?

  • Google Alerts
  • sociālās klausīšanās rīki
  • tiešsaistes aptaujas
  • mērķa grupas

Viens no efektīvākajiem veidiem, kā noteikt, kas jums jādara mārketingā, ir SVID (SWOT) analīzes veikšana. Stiprās puses, Vājās puses, Iespējas un Draudi ir faktori, kas ietekmē to, cik labi var pozicionēt savu uzņēmumu vai produktu/pakalpojumu piedāvājumu.

Kāpēc svarīga ir SVID analīze?

Tā palīdz koncentrēt jūsu pūles un visefektīvāk virzīt resursus.
Identificējot vājās un stiprās puses un ar tām saistītos draudus un iespējas, tiek radīts reālistisks skatījums uz jūsu pašreizējo situāciju. Tas kalpo kā sākumpunkts, lai izlemtu, ko ar to var un ko vajadzētu darīt.

atvērts klēpjdators ar analīzi ekrānā

Kā veikt SVID analīzi?

Uzskaitiet visus būtiskos faktorus, kas varētu jūs ietekmēt, un novērtējiet tos kā stiprās puses, vājās puses, iespējas vai draudus.

SVID analīzē ir jāiekļauj detalizēts apskats par katru jomu, ieskaitot to, kā tā attiecas uz jūsu mārketinga stratēģiju.

Tāpat vajadzētu nākt klajā ar stratēģijām uzņēmuma vājo pušu uzlabošanai un visu iespēju kapitalizēšanai. Piemēram, jūs, iespējams, vēlēsities koncentrēties uz jaunu produktu izstrādi, lai maksimāli aizpildītu visus tirgus trūkumus.

Kādi rīki jāizmanto jūsu SVID analīzei?

  • aptaujas programmatūra
  • SVID darblapas (tās var viegli atrast tiešsaistē)
  • teksta procesoru
  • tabulas
  • biznesa plānošanas programmatūra
  • tirgus izpētes atskaites un datu apkopojumi

Nosakiet, cik labi jūs pašlaik sasniedzat mērķauditoriju. Tas ietver visu jūsu pašreizējo mārketinga pasākumu efektivitātes novērtēšanu, sākot ar jūsu mājaslapu un tiešsaistes klātbūtni un beidzot ar jūsu sociālo mediju kampaņām un e-pasta jaunumu biļeteniem.

Kāpēc jāizvērtē savu centienu efektivitāte?

Tas palīdz noteikt, kas darbojas un kas – nē, lai jūs varētu koncentrēt savas pūles uz darbībām, kas dod vislabākos rezultātus. Tas ļauj arī noteikt, vai nepieciešams veikt kādas izmaiņas jūsu pašreizējā mārketinga stratēģijā vai taktikā.

Kā novērtēt mārketinga kanālus?

Aplūkojiet savas mājaslapas datplūsmu, reklāmguvumus, sociālo mediju sekotājus, atvērtos e-pastus un klikšķu skaitu.

Bez šiem rādītājiem var būt grūti noteikt, cik efektīvs ir jūsu mārketings un vai ir jāveic kādas izmaiņas.

Aptaujas ilustrācija

Kādi rīki jāizmanto izvērtēšanai?

  • Google Analytics (mājaslapas datplūsmai)
  • tiešsaistes aptaujas
  • e-pastu atvēršanas un klikšķu līmeņa noteikšanas programmatūra
  • sociālo mediju iesaistes mērījumi

Ja jums izdevās paveikt detalizētu konkurentu analīzi, tad jums arī vajadzēja būt izpratnei par to, kas ir jūsu unikālais pārdošanas piedāvājums (UPP).

Kāpēc ir svarīgi zināt savu UPP?

Jūsu unikālais pārdošanas piedāvājums jūs atšķir no konkurentiem un piesaista klientus, kuri meklē kaut ko tādu, ko neviens cits nepiedāvā. Mārketinga audita laikā ir jāveic UPP analīze un jāizstrādā plāns, kā to izmantot (ja to vēl neesat paveikuši).

Kā noteikt savu UPP?

Sagatavojiet sarakstu ar visiem veidiem, kā jūs atšķiraties no konkurentiem, un pēc tam izdomājiet, kā informēt potenciālos klientus par šīm atšķirībām. To var izdarīt, izmantojot jūsu mājaslapu, sociālo plašsaziņas līdzekļu publikācijas, e-pasta jaunumu biļetenus un pat pārdošanas materiālus. Izstrādājiet skaidru un kodolīgu paziņojumu, kurā izskaidroti jūsu unikālie pārdošanas punkti, un atsaucieties uz tiem.

UPP
avots: ogno.io/unique-selling-proposition/

Kādus rīkus izmantot UPP izstrādei?

  • teksta procesors
  • tiešsaistes aptaujas
  • e-pasta atvēršanas un klikšķu biežuma programmatūra (ja to izmantojat)
  • virusālās mārketinga kampaņas(sociālie mediji, e-pasta jaunumu biļeteni utt.)
  • emuāra publikācijas vai raksti jūsu mājaslapā
  • pārdošanas brošūras un skrejlapas
  • preses relīzes
  • e-grāmatas vai dokumenti

Tagad, kad jums ir laba izpratne par mērķa tirgu, UPP un pašreizējiem mārketinga centieniem, ir pienācis laiks pārbaudīt jūsu mārketinga budžetu. Tas dos pārliecību, ka jums ir pieejami līdzekļi, ko piešķirt darbībām, kuras, iespējams, tiks veiktas.

Kāpēc mārketinga budžeta noteikšana ir svarīga?

Ir ļoti svarīgi, lai būtu reālistisks priekšstats par to, cik daudz jūs varat atļauties tērēt mārketingam, lai sasniegtu sev vēlamos rezultātus.

Mārketinga budžeta ilustrācija
avots: paldesk.com/how-to-set-a-marketing-budget-for-a-small-business/

Kā pieņemt lēmumu par mārketinga budžetu?

Pārskatiet pašreizējo budžetu un noskaidrojiet, cik daudz varat piešķirt mārketinga aktivitātēm katru mēnesi vai ceturksni. Ir jāizstrādā arī mārketinga budžeta piešķiršanas plāns, pamatojoties uz tām pieejām, kuras esat noteicis par prioritārām. Piemēram, ja sociālo mediju mārketings ir jūsu augstākā prioritāte, jums vajadzētu piešķirt līdzekļus tādām darbībām kā reklāmu apmaksa vai sekotāju bāzes palielināšana.

Kādus rīkus izmantot mārketinga budžeta noteikšanai?

  • teksta procesoru
  • tiešsaistes
  • e-pasts atvēršanas un klikšķu līmeņa programma (ja tādu izmantojat)
  • tabulas (budžeta veidošanai)

Lai sasniegtu savus biznesa mērķus, neizvairīties no konkrēti veicamo darbību apraksta.

Kāpēc ir svarīgi izstrādāt mārketinga stratēģiju?

Tas palīdzēs jums koncentrēt pūles, piešķirt resursus visefektīvākajā veidā un laika gaitā sekot līdzi progresam.

Kā izveidot mārketinga stratēģiju?

Iekļaujiet detalizētu plānu katram šajā rokasgrāmatā aprakstītajam solim. Norādiet, cik ilgu laiku dosit katrai aktivitātei, lai iegūtu rezultātus un noteiktu mērķus tam, ko vēlaties sasniegt.

Mārketinga audita kontrolsaraksts

Kādus rīkus izmantot šajā solī?

  • klientu attiecību pārvaldības (CMS) programmatūra
  • meklētājprogrammu optimizācijas (SEO) programmatūra
  • sociālie mediji
  • tiešsaistes reklamēšana

Viens no efektīvākajiem veidiem, kā uzlabot savu mārketingu, ir satura stratēģijas izstrāde. Tajā tiks iezīmēti jūsu veidotā satura veidi un paredzamais publicēšanas biežums.

Kāpēc satura stratēģija ir svarīga?

Kvalitatīvs saturs ir svarīgs jebkurai veiksmīgai mārketinga stratēģijai. Tas veicina lēmumu pieņemšanu par pirkumu, palīdz izglītot potenciālos klientus par jūsu uzņēmumu un vairo uzticību.

Klientu attiecību pārvaldība - vektoru ilustrācija

Kā izveidot satura mārketinga plānu?

Vispirms izveidojiet sarakstu ar satura veidiem, kurus vēlaties izveidot, ieskaitot emuāra ziņas, sociālo mediju jaunumus un video. Izstrādājiet redakcionālu kalendāru arī katrai platformai tā, lai jūsu grafiks būtu skaidri noteikts.

Kādus rīkus izmantot šajā solī?

  • emuāru platformas programmatūra un CMS (ja tos izmantojat)
  • sociālo mediju pārvaldības rīki, piemēram, Kontentino, kas palīdz efektīvi pārvaldīt saturu

Pārliecinieties, ka jūsu klienti jūs var viegli sasniegt un iegūt svarīgu informāciju bez sarežģījumiem.

Kāpēc ir svarīgi atrsties tuvu potenciālajiem klientiem?

Jo tas palīdz veidot labākas attiecības. Viņi vairāk uzticas jums, ja zina, ka var paļauties uz jums, kad vien viņiem nepieciešama jūsu palīdzība.

Kā tuvināties potenciālajiem klientiem?

Varat izmantot daudz dažādu metožu, lai atvieglotu klientu iespējas ar jums sazināties. Tās ir gan tādas, kas ir redzamas jūsu klientiem, piemēram, tiešsaistes čata logrīki, gan tādas, kas palīdz jūsu aģentiem efektīvāk pārvaldīt savu darba slodzi, un tas savukārt palielina klientu apmierinātību.

Liveagent piedāvā tās visas — varat izmantot iebūvētu zvanu centra programmatūru, aizsniegt vairāk interesentu ar visātrāko tiešsaistes čatu tirgū un pārvaldīt visus čatus, īsziņas, e-pastus, zvanus utt. no vienas iesūtnes.

Savienojiet Twitter ar Palīdzības dienesta programmatūru - LiveAgent

Kādus rīkus izmantot, lai nokļūtu tuvāk potenciālajiem klientiem?

  • Zvanu centra programmatūra
  • Tiešsaistes čats
  • Sociālo mediju atbalsta programmatūra

Tagad, kad jums ir sava satura plāns, ir pienācis laiks izveidot digitālos aktīvus, kas nepieciešami, lai to realizētu.

Kāpēc ir jāveido digitālie aktīvi?

Ir svarīgi nodrošināt, lai visi jūsu sociālo mediju profili un tīmekļa vietnes lapas būtu atjauninātas tā, lai varētu piesaistīt apmeklētājus un iesaistīt sadarbībā ar jūsu zīmolu. Tas arī palīdzēs jūsu uzņēmumam izskatīties profesionālākam un uzticamākam.

LiveAgent - Facebook sākumlapa

Kā veidot aktīvus?

Vispirms izveidojiet vai atjauniniet savu mājaslapu un sociālo mediju profilus. Tas ietver atbilstošas informācijas pievienošanu, piemēram, uzņēmuma aprakstu, kontaktinformāciju un attēlus vai logotipus. Turklāt nodrošiniet visu jūsu lapu sasaisti, lai apmeklētāji varētu ērti pārvietoties starp tām.

Kādus rīkus izmantot digitālo aktīvu veidošanai?

  • mājaslapu veidošanas programmatūra
  • sociālo mediju pārvaldības rīki (piemēram, Hootsuite vai Kontentino)
  • grafiskā noformējuma programmatūra (piem., Adobe Photoshop)
  • video rediģēšanas programmatūra (piemēram, Adobe Premiere Pro)

Kad esat pilnībā izpratis savu uzņēmumu un tirgu, ir pienācis laiks izstrādāt rīcības plānu mārketinga stratēģijas uzlabošanai. Tajā būs aprakstītas konkrētas darbības, kas jāveic, lai uzlabotu mārketinga neefektīvos aspektus.

Kāpēc rīcības plāns ir svarīgs?

Tas palīdz noteikt uzlabošanas iespējas un izstrādāt plānu atbilstošajām izmaiņām.

Kā sagatavot rīcības plānu?

Jūsu rīcības plānā ir jāiekļauj detalizēts pārskats par katru neefektīvo mārketinga stratēģijas aspektu, kā arī veicamās darbības, lai to uzlabotu.

Izlemt Izpildīt Atkārtot - koka burti

Kādus rīkus izmantot šajā solī?

  • digitālā mārketinga stratēģijas sagatave vai darblapa
  • rīcības plānošanas programmatūra, piemēram, Trello
  • atskaišu sagataves (piemēram, mārketinga atskaites), lai izsekotu procesa norisi laika gaitā un dalītos ar jūsu komandas locekļiem un priekšniekiem utt.

Mārketinga audita pamatelementi

Audita mērķis

Definējiet sava audita mērķi. Mārketinga audita mērķi atšķiras, bet parasti ietver:

  • Iepriekšējo digitālā mārketinga kampaņu efektivitātes novērtēšana.
  • Pašreizējās mārketinga stratēģijas stipro un vājo pušu noteikšana.
  • Klientu atsauksmju un sūdzību izmeklēšana.
  • Konkurentu darbības uzraudzīšana.

Audita apjoms

Pēc mērķa noteikšanas ir pienācis laiks noteikt audita apjomu. Izlemiet, ko iekļaut un ko atstāt. Tas palīdzēs pieturēties pie nospraustā analīzes laikā. Daži faktori, kas jāņem vērā, ir šie:

  • Audita laikposms – Vai tas ir vesels gads, 6 mēneši vai tikai 1 mēnesis?
  • Ģeogrāfiskais apjoms — kuras valstis/reģioni tiks iekļauti jūsu analīzē?
  • Produkta fokuss — kurus produktus vai pakalpojumus jūs izskatīsiet?
  • Mērķa tirgus – kas ir jūsu paredzētā auditorija?
Audita žurnāla ierakstu filtrs palīdzības dienesta pieteikumu apstrādes programmatūrā - LiveAgent

Audita metodes

Tiklīdz zināt, ko meklēsiet, ir pienācis laiks noteikt labāko veidu, kā iegūt informāciju. Ir pieejamas dažādas audita metodes. Izvēlieties to, kura jūsu vajadzībām derēs vislabāk.

Dažas standarta audita metodes ir:

  • Uzņēmuma dokumentu pārskatīšana – finanšu atskaites, mārketinga plāni, klientu dati.
  • Klientu apsekošana — izmantojot intervijas, fokusa grupas vai aptaujas.
  • Tiešsaistes aktivitāšu uzraudzība – mājaslapas analīze, sociālo mediju metrikas u.c.
  • Salīdzinājums ar konkurentiem – pētot viņu mārketinga stratēģijas un taktiku.
  • Finanšu analīze – ieņēmumu pieaugums, peļņas līmenis utt.

Analīze un konstatējumi

Noskaidrojiet, vai jūsu mērķi ir sasniegti un kādas izmaiņas, ja tādas ir, ir jāveic. Noteikti iepazīstiniet ar saviem atklājumiem skaidri un kodolīgi, vadībai viegli saprotamā veidā.

Dažas standarta analīzes metodes ietver:

  • SVID analīzes izveide – stiprās puses, vājās puses, iespējas un draudi.
  • PESTAL (PESTEL) analīzes veidošana — politiskie, ekonomiskie, sociālie, tehnoloģiskie, apkārtējās vides un likumdošanas faktorus, kas varētu ietekmēt jūsu uzņēmumu vai nozari.
  • Rīcības plāna un ieteikumu uzlabojumiem izstrāde.
Analīzes pārskata funkcija klientu apkalpošanas programmatūrā — LiveAgent

Ieteikumi

Runājot par ieteikumiem, jūs vēlēsities iekļaut konkrētus pasākumus, ko var veikt, lai risinātu savā auditā norādītās problēmas. Tas radīs pārliecību, ka jūs zināt, kas ir jādara un kāds ir tālākais rīcības plāns. Raugieties, lai jūsu ieteikumi būtu realizējami un reālistiski, lai tos varētu īstenot nekavējoties.

Ieviešanas plāns

Izveidojiet īstenošanas plānu. Norādiet, kurš ir atbildīgs par katru soli, kādi nepieciešami resursi un laika grafiku, kad jāveic uzdevumiem jābūt pabeigtiem. Labi organizēts ieviešanas plāns palīdzēs nodrošināt savlaicīgu un efektīvu izmaiņu veikšanu.

Izvērtējums

Kad izmaiņas ir veiktas, ir pienācis laiks novērtēt to efektivitāti. Šeit jūs nospriežat, vai jūsu mērķi ir sasniegti vai nav sasniegti un vai ceļā bijuši kādi šķēršļi.

Mārketinga audita metrikas

Reklāmguvumu līmenis

Reklāmguvumu līmenis ir visprecīzākais jūsu mārketinga kampaņas efektivitātes rādītājs. Reklāmguvumu līmeni var aprēķināt, pamatojoties uz:

  • Pārdošana — izsekojot pirkumus un pārdošanu mājaslapā, izmantojot e-komercijas platformu vai CRM sistēmu, tiks parādīts, cik klientu veica pirkumu pēc konkrētu lapu/satura apskates.
  • Potenciālie klienti — novērtējot, cik daudz potenciālo klientu tika piesaistīti mārketinga pasākumu rezultātā, un pēc tam noskaidrojot, cik no tiem veica pirkumus.
  • Reģistrācijas — sekošana tam, cik cilvēku piesakās jūsu e-pasta sarakstam vai lejupielādē dokumentu vai e-grāmatu utt.
  • Klikšķi — tiek mērīts klikšķu skaits uz jūsu reklāmām (seansi) un no tiem iegūto reklāmguvumu skaits.
Iegūšanas izturēšanās grafiks

Atlēcienu līmenis

Atlēcienu līmenis ir metrika, ko izmanto, lai sekotu to cilvēku skaitam, kuri apmeklē jūsu vietni un nekavējoties to pamet. Tas var palīdzēt saprast, vai piesaistāt īsto auditoriju.

Atlēcienu līmeni nosaka, ņemot vērā to apmeklētāju kopskaitu, kuri pamet jūsu vietni pēc vienas lapas apskates un dalot to ar kopējo apmeklējumu skaitu. Ja šis procents ir augsts, jūsu tīmekļa vietnē, iespējams, ir kaut kas tāds, kas atgrūž lietotājus vai aizdzen viņus prom, pirms viņi turpina izpēti. Lai samazinātu atlēcienu skaitu, mēģiniet:

  • Nevajadzīga satura noņemšana no galvenajām lapām — pārbaudiet, kuri elementi palielina reklāmguvumus, nepalielinot atlēcienu līmeni pirms to pilnīgas noņemšanas.
  • Aicinājuma uz rīcību padarīšana pārliecinošāku – precīzi skaidrojiet, ko apmeklētāji saņems par savu laiku un pūlēm.
  • Uzticamības signālu pievienošana — apsveriet iespēju izmantot drošības emblēmas, klientu logotipus un atsauksmes utt., lai palielinātu apmeklētāju uzticību.
Google Analytics - Atlēcienu līmenis

Vidējais klikšķu skaits

Vidējais klikšķu skaits (VKS) ir metrika, ko izmanto, lai mērītu klikšķu skaitu uz jūsu reklāmām un to, cik lietotāju apmeklē jūsu mājaslapu. Sekošana klikšķu skaitam var palīdzēt noteikt, kuri reklāmu formāti, izvietojumi vai tīkli vislabāk veicina datplūsmu uz jūsu vietni. Lai uzlabotu VKS:

  • Testējiet dažādus reklāmu formātus un izvietojumus — mēģiniet izmantot teksta, attēla un videoreklāmu kombināciju, lai noskaidrotu, kuras reklāmas rada visvairāk klikšķu.
  • Pārraugiet savas tīmekļa vietnes datplūsmu — meklējiet datplūsmās izteiktus lēcienus, kas sakrīt ar reklāmu tēriņu pieaugumu, lai noteiktu, kuras reklāmas darbojas vislabāk.
  • Pielāgojiet reklāmmaksājumus — ja nesasniedzat vēlamo VKS, palieliniet vai samaziniet maksājumus, lai uzlabotu vai samazinātu savu redzamību.
VKS piemērs

Sociālo mediju centieni

Sociālie mediji ir jaudīgs rīks uzņēmuma mārketingam. Tas var palīdzēt sasniegt jaunus klientus, veidot attiecības ar pašreizējiem klientiem un radīt potenciālos klientus. Lai efektīvi izmantotu sociālos medijus:

  • Radiet interesantu un pievilcīgu saturu — koplietojiet emuāra ziņas, infografikus, attēlus un video utt., lai piesaistītu cilvēku uzmanību.
  • Piedalieties sarunās – iesaistieties atbilstošās diskusijās, lai palielinātu klientu informētību par savu zīmolu.
  • Mēriet un sekojiet rezultātiem — pārraugiet sociālo mediju analīzi (piemēram, Facebook Ieskatus), lai redzētu, cik cilvēku ar jums iesaistās katrā platformā, un to publikāciju tipus, kas nodrošina vislielāko datplūsmu atpakaļ uz jūsu mājaslapu.

Pārdošanas centieni

Pārdošanas apjomi ir jūsu mārketinga centienu augstākais mērķis. Sekošana pārdošanas rādītājiem palīdzēs noskaidrot, vai jūsu kampaņas piesaista jaunus klientus un palielina klientu noturēšanas līmeni. Pārdošanas rādītājiem var sekot, izmantojot:

  • e-komercijas platformas — izmantojiet tādus rīkus kā Shopify, Bigcommerce utt., lai sekotu produktu pirkumiem vairākos veikalos/mājaslapās.
  • E-pasta mārketinga rīki — izmantojiet tādu rīku kā Mailchimp vai Constant Contact, lai sekotu e-pasta kampaņās iegūto pārdošanas darījumu skaitam, kā arī klientu dzīves cikla vērtībai un ieguldījumu atdevei katrai kampaņai, ko rīkojat.
  • Sadarbojieties ar savu finanšu komandu, lai viņi varētu izmantot datus par jaunajiem klientiem, ko esat ieguvis, pateicoties mārketinga centieniem, kā arī par to, cik pārdošanas darījumu vidēji tiek veikti.

Zīmola atpazīstamības metrika

Zīmola atpazīstamības uzlabošana ir nepārtraukts process, kas prasa laiku un konsekventas pūles, lai redzētu rezultātus. Lai sekotu jūsu progresam:

  • Salīdziniet līdzīgas metrikas — salīdziniet datus no tā paša mēneša/ceturkšņa iepriekšējā gadā (vai senāka) ar pašreizējiem datiem, lai uzzinātu, cik liels progress ir sasniegts.
  • Izmantojiet zīmolu aptaujas — tās ir anketas, kurās cilvēkiem tiek jautāts, vai viņi ir dzirdējuši par jūsu zīmolu un, ja ir, vai viņiem par to ir pozitīvs vai negatīvs iespaids.
  • Pārraugiet sociālo mediju pieminējumus: izmantojiet tādus rīkus kā Hootsuite vai Mediatoolkit, lai noteiktu, cik reižu jūsu zīmols tiek pieminēts tiešsaistē.
  • Sekojiet sava zīmola atrašanās vietai meklēšanas rezultātos — pārraugiet, cik bieži jūsu uzņēmums tiek rādīts Google, Bing utt. augšdaļā, lai noskaidrotu, kurš atslēgvārds veicina datplūsmu un pārdošanu jūsu tīmekļa vietnē.

Mārketinga audita kontrolsaraksta kopsavilkums

  • Nosakiet mērķa tirgu
  • Uzstādiet savus mērķus
  • Analizējiet tirgu kopumā
  • Veiciet SVID (SWOT) analīzi
  • Izvērtējiet pašreizējo mārketinga centienu efektivitāti
  • Identificējiet savu UPP (USP)
  • Apstipriniet savu mārketinga budžetu
  • Izveidojiet mārketinga stratēģiju
  • Izstrādājiet satura mārketinga plānu
  • Piekļūstiet tuvāk saviem potenciālajiem klientiem
  • Izveidojiet digitālos aktīvus (mājaslapa, sociālo mediju profili)
  • Izveidojiet rīcības plānu, lai uzlabotu uzņēmuma mārketinga stratēģijas neefektīvos aspektus

Mārketinga audita pamatelementi:

  • Audita mērķis
  • Audita apjoms
  • Audita metodes
  • Analīze un konstatējumi
  • Ieteikumi
  • Ieviešanas plāns
  • Izvērtējums

Mārketinga audita metrikas:

  • Reklāmguvumu līmenis
  • Atlēcienu līmenis
  • Vidējais klikšķu skaits
  • Sociālo mediju centieni
  • Pārdošanas centieni
  • Zīmola atpazīstamības metrika

Marketing audit checklist FAQs

What should I ask in a marketing audit?

A marketing audit ought to cover all aspects of your marketing activity, from brand awareness to sales process. It should also include a review of your website, eCommerce platform, and social media presence. As you can see, there are many aspects to cover and working with teams is recommended, including your finance and accounting departments. Our checklist summarises all of the key points you need to cover in your audit.

How do I recover from failed marketing campaigns?

If you're not achieving the desired results from your current campaigns, try A/B testing different ad formats and placements (e.g, text vs. image ads). In addition, monitor website traffic for spikes in inactivity and look for trends to determine which ads bring in new customers. It may also be a good idea to review your website's design, content strategy, or SEO keywords to see where you can improve.

How do you prepare for a marketing audit?

The best way to prepare for a marketing audit is to gather all of the relevant data and have it ready for review. This includes analytics from your website, eCommerce platform, social media accounts, and email marketing tools. You should also have any branding or design assets ready for review, as well as an overview of your current campaigns and their results. You can download our free marketing audit checklist PDF, which includes a summary of all the key points you need to cover in your audit.

How do you format a marketing audit?

There is no one-size-fits-all answer to this question, as the format of a marketing audit will vary depending on the size and complexity of your business. However, most audits will include: Executive summary - a brief overview of the key points from your audit, including any recommendations or next steps. Current marketing activity - an outline of all ongoing and completed marketing campaigns, as well as how successful they were in driving sales. Marketing goals - details about your business objectives for each type of campaign you run to give a clear understanding of what you're trying to achieve. Marketing activities review - an assessment of e.g. your website's design, user experience, content, SEO, social media, and email marketing strategy. Financial review - an examination of how much you're spending on marketing and whether or not this is generating a good return on investment (ROI). Next steps - recommendations for ways to improve your marketing activity based on the findings from your audit.

How much time do I need to successfully complete a marketing audit?

Again, there is no definitive answer to this question. However, you should allow enough time to review all the data and make recommendations for improvement. By using our digital marketing audit checklist, you can reduce this time to a minimum because you won't need to make any additional changes nor miss anything crucial.

What is the role of email marketing audit in digital marketing audit?

Email marketing is one of the most important channels in digital marketing. It's a great way to connect with customers and keep them updated on your latest products and services. Auditing your email marketing is an essential part of maintaining a successful campaign.

Mūsu mājaslapa izmanto sīkdatnes. Turpinot, mēs pieņemam, ka Jūs dodat atļauju izvietot sīkfailus, kā ir aprakstīts mūsu privātuma un sīkdatņu politiku.

×
Pierakstieties uz individuālu zvanu un uzziniet, kā LiveAgent var palīdzēt Jūsu biznesam.

Esam pieejami uz vairākiem datumiem

Pierakstīties uz demonstrāciju