Mārketinga audita kontrolsaraksts

Mārketinga audita kontrolsaraksts

Mārketinga audita veikšana ir viens no svarīgākajiem uzdevumiem jebkuram uzņēmumam. Tas nenozīmē tikai ķeksīšus izvēles rūtiņās, bet arī uzņēmuma izpratni un to, vai jums klājas labi un kur var veikt uzlabojumus.

Ja neesat pārliecināts, kā iesākt, vai ja ir kāda kritiska joma, kas jārisina vispirms, šis kontrolsaraksts palīdzēs jums veikt šo procesu.

Mārketinga audita kontrolsaraksta svarīgums

Īsi sakot, mārketinga audits palīdz novērtēt stratēģiju efektivitāti, budžetu un jebkādus citus ieguldījumus mārketinga pasākumos.

Izmantojot mārketinga audita kontrolsarakstu, varat novērtēt, cik labi jūsu pieeja ir darbojusies, lai apmierinātu tirgus vajadzības.

Pieņemsim, ka jūs neapmierinat klientu pieprasījumu vai pašreizējās vajadzības attiecībā uz ieguvumiem no produkta, kvalitāti, drošību vai veiktspējas standartiem. Tādā gadījumā ir vērts rūpīgāk aplūkot iespējamās uzlabošanas jomas.

Inventarizācijas veikšana ļauj novērtēt, cik daudz darba ir nepieciešams, pirms izlemjat, vai pārveidot produktus vai paplašināt ražošanu, lai izlaistu jaunus produktus utt. Tādējādi ilgtermiņā tas varētu ietaupīt gan naudu, gan laiku.

Tas viss ir atkarīgs no jūsu pirms-mārketinga mērķiem — lai vai tie būtu saistīti ar zīmola atpazīstamību vai faktiski izpildīto pasūtījumu skaitu — tāpēc ir svarīgi, lai iepriekš būtu izstrādāts plāns un izmērāmi mērķi.

Mārketinga audits sniedz vadlīnijas efektīvākas stratēģijas īstenošanai. Tas samazina laiku, kas tiek izšķiests problemātiskajās jomās, un iezīmē izaugsmes iespējas. Tādējādi jūs varat efektīvi virzīties uz pārmaiņām ar vislabākajām iespējām uzlabot panākumu rādītājus.

Kurš būs ieguvējs no mārketinga audita kontrolsaraksta?

  • 1) mārketinga komanda

Mārketinga audits var palīdzēt mārketinga komandai noteikt mērķus un nomērīt panākumus. Izprotot, cik lielā mērā jūsu līdzšinējie centieni atbilst klientu vajadzībām un vai visām jomās ir jāpievērš lielāka uzmanība, nākamajā mārketinga kampaņā varat noteikt reālus un sasniedzamus mērķus un izvairīties no tādu pašu kļūdu pieļaušanas.

  • 2) uzņēmuma īpašnieki

Uzņēmumu īpašnieki var būt ieguvēji no mārketinga audita kontrolsaraksta. Tas palīdz noteikt jomas, kurās jāveic uzlabojumi, un maksimāli izmantot jaunās iespējas. Pat tad, ja viss rit gludi, ir svarīgi sekot līdzi nozares tendencēm, lai jūsu uzņēmums nejustos apdraudēts, kad konkurenti sāk efektīvāk uzrunāt jūsu perspektīvos pircējus efektīvāk nekā jūs.

Izpētiet mārketinga audita kontrolsarakstu

Mārketinga audita kontrolsaraksts

Pirmais solis jebkurā mārketinga auditā ir noteikt jūsu pašreizējo tirgus daļu. Tas nozīmē izprast savu ideālo klientu, kādas ir viņa vajadzības un kā tās vislabāk sasniegt.

Ja neesat pārliecināts, kur sākt, izveidojiet pircēja personu, izdomātā klienta portretu, ieskaitot demogrāfisko informāciju un uzvedības iezīmes.

Kāpēc ir svarīgi zināt savu mērķa tirgu?

Nav iespējams izmērīt jūsu centienu panākumus vai neveiksmi, ja vien jums nav skaidra priekšstata par to, kam ir paredzēts jūsu mārketings.

Apsveriet, cik labi jūs saprotat potenciālos klientus un viņu bažas, kas saistītas ar jūsu produktu vai pakalpojumu piedāvājumu.

meitenes matemātiskās formulas

Kā izveidot ideālā klienta portretu?

Noskaidrojiet, kā izskatās jūsu ideālais klients un kā tas uzvedas. Sākumā varat apdomāt esošos klientus un izveidot uz tiem balstīto ideālo klientu. Izpētiet atsauksmes, ko esat saņēmuši no potenciālajiem klientiem sociālo mediju kanālos.

Kādus rīkus izmantot šajā solī?

  • personas
  • pircēja ceļa kartējumu
  • klientu pieredzes kartējumu
  • sociālo mediju monitoringa rezultātus

Nodrošiniet, lai visas jūsu darbības palīdzētu sasniegt kopīgu mērķi un lai laika gaitā varētu sekot līdzi progresam.

Kāpēc ir svarīgi noteikt mārketinga mērķus?

Bez noteiktiem mērķiem ir grūti spriest par to, vai mārketings ir vai nav veiksmīgs. Aprakstiet, ko jūs cerat sasniegt ar savu mārketingu un kā jūs zināsiet, ka esat guvis panākumus.

Bulta tieši mērķa vidū

Kā izvirzīt mērķus mārketingā?

Jūsu mērķiem jābūt konkrētiem, izmērāmiem, sasniedzamiem, atbilstošiem un laikā piesaistītiem (VIEDIEM). Sadaliet tos īstermiņa un ilgtermiņa mērķos, lai gūtu skaidru priekšstatu par to, ko vēlaties sasniegt un kad.

Kādus rīkus izmantot mērķu noteikšanai?

  • atslēgvārdu izpētes izklājlapu
  • Google Search konsoli
  • analīzes atskaites
  • sociālo mediju atskaišu rīkus

Tagad, kad jums ir laba izpratne par savu mērķa tirgu, ir pienācis laiks analizēt, kā viņi izmanto jūsu piedāvātos pakalpojumus vai produktus. Gūstiet ieskatu par to, kāda ir cilvēku attieksme pret šo nozari, pārraugot atbilstošos atslēgvārdus un frāzes, kā arī sociālo plašsaziņas līdzekļu kanālus, kur klienti runā par savām vajadzībām un problēmām.

Kāpēc ir svarīgi analizēt tirgu?

Tas palīdz saprast, ko meklē jūsu klienti, kā viņi to atrod, un to, kādu valodu lieto, apspriežot savas vajadzības. Šī informācija palīdz veidot mārketinga stratēģijas un izveidot saturu, kas uzrunā.

Klientu apkalpošanas analīze - ilustrācija

Kā analizēt tirgu?

Noskaidrojiet, kā darbojas jūsu nozare un konkurenti. Ko cilvēki saka par jūsu konkurentiem tiešsaistē? Vai ir kādi jauni pakalpojumi vai produkti, kas jums būtu jāzina?
Meklējiet veidus, kā atšķirties no konkurentiem un piesaistīt vairāk klientu.

Kādus rīkus izmantot tirgus analīzei?

  • Google Alerts
  • sociālās klausīšanās rīki
  • tiešsaistes aptaujas
  • mērķa grupas

Viens no efektīvākajiem veidiem, kā noteikt, kas jums būtu jādara savā mārketingā, ir SVID (SWOT) analīzes veikšana. Stiprās puses, Vājības, Iespējas un Draudi ir faktori, kas ietekmē to, cik labi varat piedāvāt savu uzņēmumu vai produktu/pakalpojumu piedāvājumu.

Kāpēc SVID analīze ir svarīga?

Tā palīdz koncentrēt jūsu pūles un piešķirt resursus visefektīvāk.
Identificējot vājās un stiprās puses un ar tiem saistītos apdraudējumus un iespējas, tiek radīts reālistisks skatījums uz jūsu pašreizējo situāciju. Tas kalpo kā sākumpunkts, lai izlemtu, ko ar to varētu un ko vajadzētu darīt.

atvērts klēpjdators ar analīzi uz ekrāna

Kā veikt SVID analīzi?

Uzskaitiet visus būtiskos faktorus, kas varētu jūs ietekmēt, un novērtējiet tos kā stiprās puses, vājās puses, iespējas vai draudus.

SVID analīzē ir jāiekļauj detalizēts pārskats par ikkatru jomu, ieskaitot to, kā tā attiecas uz jūsu mārketinga stratēģiju.

Tāpat vajadzētu nākt klajā ar stratēģijām uzņēmuma nepilnību uzlabošanai un visu iespēju kapitalizēšanai. Piemēram, jūs, iespējams, vēlēsities koncentrēties uz jaunu produktu izstrādi, lai maksimāli izmantotu visas neaizpildītās tirgus nišas.

Kādus rīkus izmantot jūsu SVID analīzei?

  • aptaujas programmatūru
  • SVID darblapas (tās var viegli atrast tiešsaistē)
  • teksta redaktora dokumentu
  • izklājlapas
  • biznesa plānošanas programmatūru
  • tirgus izpētes atskaites un datu kopas

Nosakiet, cik labi jūs pašlaik sasniedzat mērķauditoriju. Tas ietver visu jūsu pašreizējo mārketinga pasākumu efektivitātes novērtēšanu, sākot ar jūsu mājaslapu un tiešsaistes klātbūtni un beidzot ar jūsu sociālo mediju kampaņām un e-pasta jaunumu biļeteniem.

Kāpēc jāizvērtē savu centienu efektivitāte?

Tas palīdz noteikt, kas darbojas un kas – nē, lai jūs varētu koncentrēt savas pūles uz darbībām, kas dod vislabākos rezultātus. Tas ļauj arī noteikt, vai nepieciešams veikt kādas izmaiņas jūsu pašreizējā mārketinga stratēģijā vai taktikā.

Kā novērtēt mārketinga kanālus?

Aplūkojiet savas mājaslapas datplūsmu, reklāmguvumus, sociālo mediju sekotājus, atvērtos e-pastus un klikšķu skaitu.

Bez šiem rādītājiem var būt grūti noteikt, cik efektīvs ir jūsu mārketings un vai ir jāveic kādas izmaiņas.

Kādi rīki jāizmanto izvērtēšanai?

  • Google Analytics (mājaslapas datplūsmai)
  • tiešsaistes aptaujas
  • e-pastu atvēršanas un klikšķu līmeņa noteikšanas programmatūra
  • sociālo mediju iesaistes mērījumi

Ja jums izdevās paveikt detalizētu konkurentu analīzi, tad jums arī vajadzētu būt izpratnei par to, kas ir jūsu unikālais pārdošanas piedāvājums (UPP).

Kāpēc ir svarīgi zināt savu UPP?

Jūsu unikālais pārdošanas piedāvājums jūs atšķir no konkurentiem un piesaista klientus, kuri meklē kaut ko tādu, ko neviens cits nepiedāvā. Mārketinga audita laikā ir jāveic UPP analīze un jāizstrādā plāns, kā to izmantot (ja to vēl neesat paveikuši).

Kā noteikt savu UPP?

Sagatavojiet sarakstu ar visiem veidiem, kā jūs atšķiraties no konkurentiem, un pēc tam izdomājiet, kā informēt potenciālos klientus par šīm atšķirībām. To var izdarīt, izmantojot jūsu mājaslapu, sociālo plašsaziņas līdzekļu publikācijas, e-pasta jaunumu biļetenus un pat pārdošanas materiālus. Izstrādājiet skaidru un kodolīgu paziņojumu, kurā izskaidroti jūsu unikālie pārdošanas punkti, un atsaucieties uz tiem.

Kādus rīkus izmantot UPP izstrādei?

  • teksta procesors
  • tiešsaistes aptaujas
  • e-pasta atvēršanas un klikšķu biežuma programmatūra (ja to izmantojat)
  • virusālās mārketinga kampaņas(sociālie mediji, e-pasta jaunumu biļeteni utt.)
  • emuāra publikācijas vai raksti jūsu mājaslapā
  • pārdošanas brošūras un skrejlapas
  • preses relīzes
  • e-grāmatas vai dokumenti

Tagad, kad jums ir laba izpratne par mērķa tirgu, UPP un pašreizējiem mārketinga centieniem, ir pienācis laiks pārbaudīt jūsu mārketinga budžetu. Tas dos pārliecību, ka jums ir pieejami līdzekļi, ko piešķirt darbībām, kuras, iespējams, tiks veiktas.

Kāpēc mārketinga budžeta noteikšana ir svarīga?

Ir ļoti svarīgi, lai būtu reālistisks priekšstats par to, cik daudz jūs varat atļauties tērēt mārketingam, lai sasniegtu sev vēlamos rezultātus.

krāt naudu krātuvītē -ilustrācija

Kā pieņemt lēmumu par mārketinga budžetu?

Pārskatiet pašreizējo budžetu un noskaidrojiet, cik daudz varat piešķirt mārketinga aktivitātēm katru mēnesi vai ceturksni. Ir jāizstrādā arī mārketinga budžeta piešķiršanas plāns, pamatojoties uz tām pieejām, kuras esat noteicis par prioritārām. Piemēram, ja sociālo mediju mārketings ir jūsu augstākā prioritāte, jums vajadzētu piešķirt līdzekļus tādām darbībām kā reklāmu apmaksa vai sekotāju bāzes palielināšana.

Kādus rīkus izmantot mārketinga budžeta noteikšanai?

  • teksta procesoru
  • tiešsaistes
  • e-pasts atvēršanas un klikšķu līmeņa programma (ja tādu izmantojat)
  • tabulas (budžeta veidošanai)

Lai sasniegtu savus biznesa mērķus, neizvairīties no konkrēti veicamo darbību apraksta.

Kāpēc ir svarīgi izstrādāt mārketinga stratēģiju?

Tas palīdzēs jums koncentrēt pūles, piešķirt resursus visefektīvākajā veidā un laika gaitā sekot līdzi progresam.

Mārketinga guru

Kā izveidot mārketinga stratēģiju?

Iekļaujiet detalizētu plānu katram šajā rokasgrāmatā aprakstītajam solim. Norādiet, cik ilgu laiku dosit katrai aktivitātei, lai iegūtu rezultātus un noteiktu mērķus tam, ko vēlaties sasniegt.

Kādus rīkus izmantot šajā solī?

  • klientu attiecību pārvaldības (CMS) programmatūra
  • meklētājprogrammu optimizācijas (SEO) programmatūra
  • sociālie mediji
  • tiešsaistes reklamēšana

Viens no efektīvākajiem veidiem, kā uzlabot savu mārketingu, ir satura stratēģijas izstrāde. Tajā tiks iezīmēti jūsu veidotā satura veidi un paredzamais publicēšanas biežums.

Kāpēc satura stratēģija ir svarīga?

Kvalitatīvs saturs ir svarīgs jebkurai veiksmīgai mārketinga stratēģijai. Tas veicina lēmumu pieņemšanu par pirkumu, palīdz izglītot potenciālos klientus par jūsu uzņēmumu un vairo uzticību.

Satura stratēģijā iekļautās multivides primārās formas 2021.gadā

Kā izveidot satura mārketinga plānu?

Vispirms izveidojiet sarakstu ar satura veidiem, kurus vēlaties izveidot, ieskaitot emuāra ziņas, sociālo mediju jaunumus un video. Izstrādājiet redakcionālu kalendāru arī katrai platformai tā, lai jūsu grafiks būtu skaidri noteikts.

Kādus rīkus izmantot šajā solī?

  • emuāru platformas programmatūra un CMS (ja tos izmantojat)
  • sociālo mediju pārvaldības rīki, piemēram, Kontentino, kas palīdz efektīvi pārvaldīt saturu

Nodrošiniet, lai klienti jūs varētu viegli sasniegt un bez grūtībām iegūt svarīgu informāciju.

Kāpēc ir svarīgi tuvināties potenciālajiem klientiem?

Jo tas palīdz veidot labākas attiecības. Viņi vairāk uzticas jums, kad zina, ka var paļauties uz jūsu palīdzību, kad vien viņiem varētu būt nepieciešama jūsu palīdzība.

Kā tuvināties potenciālajiem klientiem?

Varat izmantot daudz dažādu metožu, lai optimizētu klientu iespējas ar jums sazināties. To starpā ir gan tās, kas ir redzamas jūsu klientiem, piemēram, tiešsaistes čata logrīki, gan tās, kas palīdz jūsu aģentiem efektīvāk pārvaldīt savu darba slodzi, kas savukārt palielina klientu apmierinātību.

Liveagent piedāvā tās visas — varat izmantot iebūvētu zvanu centra programmatūru, iegūt vairāk interesentu ar visātrāko tiešsaistes čatu tirgū un pārvaldīt visus čatus, īsziņas, e-pastus, zvanus utt. no vienas iesūtnes.

Savienot Twitter ar Palīdzības dienesta programmatūru - LiveAgent

Kādus rīkus izmantot, lai tuvinātos potenciālajiem klientiem?

  • Zvanu centra programmatūru
  • Tiešsaistes čatu
  • Sociālo mediju atbalsta programmatūru

Tagad, kad jums ir sava satura plāns, ir pienācis laiks izveidot digitālos līdzekļus, kas nepieciešami, lai to realizētu.

Kāpēc ir jāveido digitālie līdzekļi?

Ir svarīgi nodrošināt, lai visi jūsu sociālo mediju profili un mājaslapas lapas būtu atjauninātas tā, lai varētu piesaistīt apmeklētājus un nodrošināt viņu ieinteresētību jūsu zīmolā. Tas arī palīdzēs jūsu uzņēmumam izskatīties profesionālākam un uzticamākam.

LiveAgent - Facebook mājaslapa

Kā tikt galā ar izveidi?

Vispirms izveidojiet vai atjauniniet savu mājaslapu un sociālo plašsaziņas līdzekļu profilus. Tas ietver atbilstošas informācijas pievienošanu, piemēram, uzņēmuma aprakstu, kontaktinformāciju un attēlus vai logotipus. Turklāt nodrošiniet visu jūsu lapu sasaisti, lai apmeklētāji varētu ērti pārvietoties starp tām.

Kādus rīkus izmantot digitālo līdzekļu veidošanai?

  • mājaslapu veidošanas programmatūru
  • sociālo mediju pārvaldības rīkus (piemēram, Hootsuite vai Kontentino)
  • grafiskā dizaina programmatūru (piem. Adobe Photoshop)
  • video rediģēšanas programmatūru (piemēram, Adobe Premiere Pro)

Tiklīdz esat pilnībā izpratis savu uzņēmumu un tirgu, ir pienācis laiks izstrādāt rīcības plānu mārketinga stratēģijas uzlabošanai. Tajā būs aprakstītas konkrētas darbības, kas jāveic, lai uzlabotu neefektīvos mārketinga aspektus.

Kāpēc rīcības plāns ir svarīgs?

Tas palīdz noteikt uzlabošanas iespējas un izstrādāt plānu atbilstošajām izmaiņām.

Kā sagatavot rīcības plānu?

Jūsu rīcības plānā ir jāiekļauj detalizēts pārskats par katru neefektīvo mārketinga stratēģijas aspektu, kā arī veicamās darbības, lai to uzlabotu.

Izlemt Izdarīt Atkārtot - koka burti

Kādus rīkus izmantot šajā solī?

  • digitālā mārketinga stratēģijas sagatavi vai darblapu
  • rīcības plānošanas programmatūru, piemēram, Trello
  • atskaišu sagataves (piemēram, mārketinga atskaites), lai izsekotu procesa norisi laika gaitā un koplietotu ar jūsu grupas locekļiem un priekšnieku utt.

Mārketinga audita pamatelementi

Audita mērķis

Definējiet sava audita mērķi. Mārketinga audita mērķi atšķiras, bet parasti ietver:

  • Iepriekšējo digitālā mārketinga kampaņu efektivitātes novērtēšana.
  • Pašreizējās mārketinga stratēģijas stipro un vājo pušu noteikšana.
  • Klientu atsauksmju un sūdzību izmeklēšana.
  • Konkurentu darbības uzraudzīšana.

Audita apjoms

Pēc mērķa noteikšanas ir pienācis laiks noteikt audita apjomu. Izlemiet, ko iekļaut un ko atstāt. Tas palīdzēs pieturēties pie nospraustā analīzes laikā. Daži faktori, kas jāņem vērā, ir šie:

  • Audita laikposms – Vai tas ir vesels gads, 6 mēneši vai tikai 1 mēnesis?
  • Ģeogrāfiskais apjoms — kuras valstis/reģioni tiks iekļauti jūsu analīzē?
  • Produkta fokuss — kurus produktus vai pakalpojumus jūs izskatīsiet?
  • Mērķa tirgus – kas ir jūsu paredzētā auditorija?
Audita žurnāla ierakstu filtrs palīdzības dienesta pieteikumu apstrādes programmatūrā - LiveAgent

Audita metodes

Tiklīdz zināt, ko meklēsiet, ir pienācis laiks noteikt labāko veidu, kā iegūt informāciju. Ir pieejamas dažādas audita metodes. Izvēlieties to, kura jūsu vajadzībām derēs vislabāk.

Dažas standarta audita metodes ir:

  • Uzņēmuma dokumentu pārskatīšana – finanšu atskaites, mārketinga plāni, klientu dati.
  • Klientu apsekošana — izmantojot intervijas, fokusa grupas vai aptaujas.
  • Tiešsaistes aktivitāšu uzraudzība – mājaslapas analīze, sociālo mediju metrikas u.c.
  • Salīdzinājums ar konkurentiem – pētot viņu mārketinga stratēģijas un taktiku.
  • Finanšu analīze – ieņēmumu pieaugums, peļņas līmenis utt.

Analīze un konstatējumi

Noskaidrojiet, vai jūsu mērķi ir sasniegti un kādas izmaiņas, ja tādas ir, ir jāveic. Noteikti iepazīstiniet ar saviem atklājumiem skaidri un kodolīgi, vadībai viegli saprotamā veidā.

Dažas standarta analīzes metodes ietver:

  • SVID analīzes izveide – stiprās puses, vājās puses, iespējas un draudi.
  • PESTAL (PESTEL) analīzes veidošana — politiskie, ekonomiskie, sociālie, tehnoloģiskie, apkārtējās vides un likumdošanas faktorus, kas varētu ietekmēt jūsu uzņēmumu vai nozari.
  • Rīcības plāna un ieteikumu uzlabojumiem izstrāde.
Analīzes pārskata funkcija klientu apkalpošanas programmatūrā — LiveAgent

Ieteikumi

Runājot par ieteikumiem, jūs vēlēsities iekļaut konkrētus pasākumus, ko var veikt, lai risinātu savā auditā norādītās problēmas. Tas radīs pārliecību, ka jūs zināt, kas ir jādara un kāds ir tālākais rīcības plāns. Raugieties, lai jūsu ieteikumi būtu realizējami un reālistiski, lai tos varētu īstenot nekavējoties.

Ieviešanas plāns

Izveidojiet īstenošanas plānu. Norādiet, kurš ir atbildīgs par katru soli, kādi nepieciešami resursi un laika grafiku, kad jāveic uzdevumiem jābūt pabeigtiem. Labi organizēts ieviešanas plāns palīdzēs nodrošināt savlaicīgu un efektīvu izmaiņu veikšanu.

Izvērtējums

Kad izmaiņas ir veiktas, ir pienācis laiks novērtēt to efektivitāti. Šeit jūs nospriežat, vai jūsu mērķi ir sasniegti vai nav sasniegti un vai ceļā bijuši kādi šķēršļi.

Mārketinga audita metrikas

Reklāmguvumu līmenis

Reklāmguvumu līmenis ir visprecīzākais jūsu mārketinga kampaņas efektivitātes rādītājs. Reklāmguvumu līmeni var aprēķināt, pamatojoties uz:

  • Pārdošana — izsekojot pirkumus un pārdošanu mājaslapā, izmantojot e-komercijas platformu vai CRM sistēmu, tiks parādīts, cik klientu veica pirkumu pēc konkrētu lapu/satura apskates.
  • Potenciālie klienti — novērtējot, cik daudz potenciālo klientu tika piesaistīti mārketinga pasākumu rezultātā, un pēc tam noskaidrojot, cik no tiem veica pirkumus.
  • Reģistrācijas — sekošana tam, cik cilvēku piesakās jūsu e-pasta sarakstam vai lejupielādē dokumentu vai e-grāmatu utt.
  • Klikšķi — tiek mērīts klikšķu skaits uz jūsu reklāmām (seansi) un no tiem iegūto reklāmguvumu skaits.
Iegūšanas izturēšanās grafiks

Atlēcienu līmenis

Atlēcienu līmenis ir metrika, ko izmanto, lai sekotu to cilvēku skaitam, kuri apmeklē jūsu vietni un nekavējoties to pamet. Tas var palīdzēt saprast, vai piesaistāt īsto auditoriju.

Atlēcienu līmeni nosaka, ņemot vērā to apmeklētāju kopskaitu, kuri pamet jūsu vietni pēc vienas lapas apskates un dalot to ar kopējo apmeklējumu skaitu. Ja šis procents ir augsts, jūsu tīmekļa vietnē, iespējams, ir kaut kas tāds, kas atgrūž lietotājus vai aizdzen viņus prom, pirms viņi turpina izpēti. Lai samazinātu atlēcienu skaitu, mēģiniet:

  • Nevajadzīga satura noņemšana no galvenajām lapām — pārbaudiet, kuri elementi palielina reklāmguvumus, nepalielinot atlēcienu līmeni pirms to pilnīgas noņemšanas.
  • Aicinājuma uz rīcību padarīšana pārliecinošāku – precīzi skaidrojiet, ko apmeklētāji saņems par savu laiku un pūlēm.
  • Uzticamības signālu pievienošana — apsveriet iespēju izmantot drošības emblēmas, klientu logotipus un atsauksmes utt., lai palielinātu apmeklētāju uzticību.
Google Analytics - Atlēcienu līmenis

Vidējais klikšķu skaits

Vidējais klikšķu skaits (VKS) ir metrika, ko izmanto, lai mērītu klikšķu skaitu uz jūsu reklāmām un to, cik lietotāju apmeklē jūsu mājaslapu. Sekošana klikšķu skaitam var palīdzēt noteikt, kuri reklāmu formāti, izvietojumi vai tīkli vislabāk veicina datplūsmu uz jūsu vietni. Lai uzlabotu VKS:

  • Testējiet dažādus reklāmu formātus un izvietojumus — mēģiniet izmantot teksta, attēla un videoreklāmu kombināciju, lai noskaidrotu, kuras reklāmas rada visvairāk klikšķu.
  • Pārraugiet savas tīmekļa vietnes datplūsmu — meklējiet datplūsmās izteiktus lēcienus, kas sakrīt ar reklāmu tēriņu pieaugumu, lai noteiktu, kuras reklāmas darbojas vislabāk.
  • Pielāgojiet reklāmmaksājumus — ja nesasniedzat vēlamo VKS, palieliniet vai samaziniet maksājumus, lai uzlabotu vai samazinātu savu redzamību.
VKS piemērs

Sociālo mediju centieni

Sociālie mediji ir jaudīgs rīks uzņēmuma mārketingam. Tas var palīdzēt sasniegt jaunus klientus, veidot attiecības ar pašreizējiem klientiem un radīt potenciālos klientus. Lai efektīvi izmantotu sociālos medijus:

  • Radiet interesantu un pievilcīgu saturu — koplietojiet emuāra ziņas, infografikus, attēlus un video utt., lai piesaistītu cilvēku uzmanību.
  • Piedalieties sarunās – iesaistieties atbilstošās diskusijās, lai palielinātu klientu informētību par savu zīmolu.
  • Mēriet un sekojiet rezultātiem — pārraugiet sociālo mediju analīzi (piemēram, Facebook Ieskatus), lai redzētu, cik cilvēku ar jums iesaistās katrā platformā, un to publikāciju tipus, kas nodrošina vislielāko datplūsmu atpakaļ uz jūsu mājaslapu.

Pārdošanas centieni

Pārdošanas apjomi ir jūsu mārketinga centienu augstākais mērķis. Sekošana pārdošanas rādītājiem palīdzēs noskaidrot, vai jūsu kampaņas piesaista jaunus klientus un palielina klientu noturēšanas līmeni. Pārdošanas rādītājiem var sekot, izmantojot:

  • e-komercijas platformas — izmantojiet tādus rīkus kā Shopify, Bigcommerce utt., lai sekotu produktu pirkumiem vairākos veikalos/mājaslapās.
  • E-pasta mārketinga rīki — izmantojiet tādu rīku kā Mailchimp vai Constant Contact, lai sekotu e-pasta kampaņās iegūto pārdošanas darījumu skaitam, kā arī klientu dzīves cikla vērtībai un ieguldījumu atdevei katrai kampaņai, ko rīkojat.
  • Sadarbojieties ar savu finanšu komandu, lai viņi varētu izmantot datus par jaunajiem klientiem, ko esat ieguvis, pateicoties mārketinga centieniem, kā arī par to, cik pārdošanas darījumu vidēji tiek veikti.

Zīmola atpazīstamības metrika

Zīmola atpazīstamības uzlabošana ir nepārtraukts process, kas prasa laiku un konsekventas pūles, lai redzētu rezultātus. Lai sekotu jūsu progresam:

  • Salīdziniet līdzīgas metrikas — salīdziniet datus no tā paša mēneša/ceturkšņa iepriekšējā gadā (vai senāka) ar pašreizējiem datiem, lai uzzinātu, cik liels progress ir sasniegts.
  • Izmantojiet zīmolu aptaujas — tās ir anketas, kurās cilvēkiem tiek jautāts, vai viņi ir dzirdējuši par jūsu zīmolu un, ja ir, vai viņiem par to ir pozitīvs vai negatīvs iespaids.
  • Pārraugiet sociālo mediju pieminējumus: izmantojiet tādus rīkus kā Hootsuite vai Mediatoolkit, lai noteiktu, cik reižu jūsu zīmols tiek pieminēts tiešsaistē.
  • Sekojiet sava zīmola atrašanās vietai meklēšanas rezultātos — pārraugiet, cik bieži jūsu uzņēmums tiek rādīts Google, Bing utt. augšdaļā, lai noskaidrotu, kurš atslēgvārds veicina datplūsmu un pārdošanu jūsu tīmekļa vietnē.

Mārketinga audita kontrolsaraksta kopsavilkums

  • Nosakiet mērķa tirgu
  • Uzstādiet savus mērķus
  • Analizējiet tirgu kopumā
  • Veiciet SVID (SWOT) analīzi
  • Izvērtējiet pašreizējo mārketinga centienu efektivitāti
  • Identificējiet savu UPP (USP)
  • Apstipriniet savu mārketinga budžetu
  • Izveidojiet mārketinga stratēģiju
  • Izstrādājiet satura mārketinga plānu
  • Piekļūstiet tuvāk saviem potenciālajiem klientiem
  • Izveidojiet digitālos aktīvus (mājaslapa, sociālo mediju profili)
  • Izveidojiet rīcības plānu, lai uzlabotu uzņēmuma mārketinga stratēģijas neefektīvos aspektus

Mārketinga audita pamatelementi:

  • Audita mērķis
  • Audita apjoms
  • Audita metodes
  • Analīze un konstatējumi
  • Ieteikumi
  • Ieviešanas plāns
  • Izvērtējums

Mārketinga audita metrikas:

  • Reklāmguvumu līmenis
  • Atlēcienu līmenis
  • Vidējais klikšķu skaits
  • Sociālo mediju centieni
  • Pārdošanas centieni
  • Zīmola atpazīstamības metrika

Frequently asked questions

Kas būtu jājautā mārketinga auditā?

Mārketinga auditam ir jāaptver visi jūsu mārketinga darbības aspekti, sākot no zīmola atpazīstamības līdz pat pārdošanas procesam. Tajā būtu jāiekļauj arī pārskats par jūsu mājaslapu, e-komercijas platformu un sociālo mediju klātbūtni. Kā redzat, ir jāaptver daudzi aspekti, jāiesaista vairākas komandas, ieskaitot jūsu finanšu un grāmatvedības nodaļas. Mūsu kontrolsarakstā ir apkopoti visi galvenie punkti, kas jums ir jāiekļauj savā auditā.

Kā atgūties no neizdevušās mārketinga kampaņas?

Ja pašreizējo kampaņu vēlamie rezultāti netiek sasniegti, izmēģiniet A/B testus dažādiem reklāmu formātiem un izvietojumiem (piemēram, teksta vai attēla reklāmas). Turklāt pārraugiet vietnes datplūsmu, lai noteiktu, kādi ir izteiktākie neaktivitātes brīži, un meklējiet tendences, lai noteiktu, kuras reklāmas nodrošina jaunus klientus. Varat arī pārskatīt savas tīmekļa vietnes noformējumu, satura stratēģiju vai SEO atslēgvārdus, lai redzētu, ko varat uzlabot.

Kā sagatavoties mārketinga auditam?

Labākais veids, kā sagatavoties mārketinga auditam, ir savākt visus attiecīgos datus un sagatavot tos pārskatīšanai. Tas ietver analīzes no jūsu mājaslapas, e-komercijas platformas, sociālo mediju kontiem un e-pasta mārketinga rīkiem. Jums vajadzētu sagatavot pārskatīšanai arī visus zīmola vai noformējuma līdzekļus, kā arī pārskatu par pašreizējām kampaņām un to rezultātiem. Varat lejupielādēt mūsu bezmaksas mārketinga audita kontrolsaraksta PDF failu, kas ietver kopsavilkumu par visiem būtiskākajiem jautājumiem, kas jāiekļauj savā auditā.

Cik daudz laika nepieciešams, lai veiksmīgi pabeigtu mārketinga auditu?

Un jau atkal nav “pareizas” atbildes uz šo jautājumu. Tomēr jums ir jāatvēl pietiekami daudz laika, lai pārskatītu visus datus un sniegtu ieteikumus uzlabojumiem. Izmantojot mūsu digitālā mārketinga audita kontrolsarakstu, jūs varat samazināt šo laiku līdz minimumam, jo jums nevajadzēs veikt papildu izmaiņas un nepalaidīsiet garām neko būtisku.

Kā noformēt mārketinga auditu?

Uz šo jautājumu nav vienas universālas atbildes, jo mārketinga audita formāts var atšķirties atkarībā no uzņēmuma lieluma un sarežģītības. Tomēr lielākā daļa auditu ietvers: Kopsavilkumu – īsu pārskatu par galvenajiem jūsu audita jautājumiem, ieskaitot ieteikumus vai nākamos soļus. Pašreizējās mārketinga aktivitātes — visu notiekošo un pabeigto mārketinga kampaņu apraksts, kā arī tas, cik veiksmīgi tās darbojās pārdošanas veicināšanā. Mārketinga mērķus — detalizētu informāciju par uzņēmuma mērķiem katram kampaņas veidam, ko izmantojat, lai sniegtu skaidru izpratni par to, ko mēģināt sasniegt. Mārketinga aktivitāšu pārskatu — jūsu mājaslapas noformējuma, lietotāju pieredzes, satura, SEO, sociālo mediju un e-pasta mārketinga stratēģijas novērtējumu. Finanšu pārskatu – pārbaude par to, cik daudz jūs tērējat mārketingam un vai tas rada labu ieguldījumu atdevi (IA). Nākamās darbības — ieteikumus par veidiem, kā uzlabot mārketinga darbību, pamatojoties uz audita rezultātiem.

Kāda ir e-pasta mārketinga audita loma digitālā mārketinga auditā?

E-pasta mārketings ir viens no svarīgākajiem digitālā mārketinga kanāliem. Tas ir lielisks veids, kā sazināties ar klientiem un informēt tos par jūsu jaunākajiem produktiem un pakalpojumiem. E-pasta mārketinga auditēšana ir būtiska veiksmīgas kampaņas sastāvdaļa.

Saistīti Resursi

Mūsu mājaslapa izmanto sīkdatnes. Turpinot, mēs pieņemam, ka Jūs dodat atļauju izvietot sīkfailus, kā ir aprakstīts mūsu privātuma un sīkdatņu politiku.

×
Pierakstieties uz individuālu zvanu un uzziniet, kā LiveAgent var palīdzēt Jūsu biznesam.

Esam pieejami uz vairākiem datumiem

Pierakstīties uz demonstrāciju