VoIP vidējais viedokļa vērtējums

Kas ir VoIP MOS?

Vidējā viedokļa vērtējums (MOS) ir mērvienība vai metrika, ko izmanto VoIP zvana kvalitātes vai skaņas kvalitātes mērīšanai. Tā vietā, lai neskaidri aprakstītu sava VoIP zvana kvalitāti, piemēram, laba vai slikta, VoIP MOS sniedz jums objektīvu balss kvalitātes mērījumu.

Vispārīgi runājot, MOS ir skalā no 1 līdz 5, kur 5 nozīmē vislabāko VoIP zvana kvalitāti un 1 nozīmē zemu pakalpojuma kvalitāti. Šie skaitļi ir daudz vienkāršāki salīdzināšanai nekā subjektīvi testi un komentāri, piemēram, “Man ir ļoti daudz čerkstošu balss zvanu”.

Balss kvalitātes mērīšana ar MOS ir noderīga arī, salīdzinot divus dažādus VoIP zvanu sniedzējus. Piemēram, var konstatēt, ka biznesa VoIP zvanu pakalpojumam pastāvīgi ir labāki MOS rādītāji nekā bezmaksas pakalpojumam. Šādā gadījumā ir lietderīgi izvēlēties pakalpojumu ar labāku sarunu kvalitāti (t.i., augstāku MOS rādītāju).

Expert's note

Ja jums cieš balss kvalitāte VoIP sarunu laikā, veiciet MOS pārbaudi.

Šis palīdzēs jums veidot informatīvāku sarunu ar tehniskā atbalsta nodaļu.

Tagad aplūkosim tuvāk vidējo viedokļa vērtējumu (MOS) un to, kā tiek aprēķināts šis kvalitātes rādītājs.

MOS mērījums

Praksē lielākā daļa cilvēku MOS aprēķināšanai izmanto programmatūru. Tā jums nav nepieciešams atvērt Excel vai izmantot kalkulatoru, lai noteiktu metriku manuāli. Tas tikai nozīmē, ka ir noderīgi zināt, kā tiek aprēķināts MOS, lai to labāk izprastu.

Pirmais solis MOS aprēķināšanā ir sekojošo datu apkopošana. Ņemiet vērā, ka varat izmantot tīkla veiktspējas pārraudzības programmatūru, lai ātrāk apkopotu skaitlisko mērījumu datus.

  • pārraidīšanas aizkave — izmēriet laiku, kas nepieciešams atsevišķam digitālajam signālam, lai pārvietotos visā tīklā. Sarežģītākiem tīkliem ar maršrutētājiem, pārslēdzējiem un citiem kavējumiem mēdz būt augstāka pārraidīšanas aizkave. Citiem vārdiem sakot, šī metrika nosaka vienvirziena aizkavi datu ceļošanai no jūsu datora uz personu, kurai zvanāt.
  • paketizācijas aizkave — šī laika metrika nosaka laiku, kas nepieciešams, lai pārvērstu informāciju, piemēram, sarunas skaņu ciparu informācijā (t.i., balss paketēs), un beigās dekodētu to otrā galā. Ievērojiet, ka, izmantojot nesaspiestu kodeku, var būt zemāka paketizācijas aizkave.
  • džitera buferis – Jūsu zvanu saturošie dati ne vienmēr tiek saņemti, kā paredzēts. Tādēļ ir nepieciešams kavējums, lai kompensētu atšķirības pakešu saņemšanas laikos. Tiklīdz pakešu zuduma procents pieaug, tās jāsūta vēlreiz. Tas izraisa lielāku apstrādes aizkavēšanos un kavēšanās buferi. Beigās, džitera bufera problēmas pārtop par VoIP problēmām.
Metriku vektors

Ja sākat pētīt papildinformāciju par tīkla veiktspējas pārraudzību, ir vēl daži termini, ko jūs varētu vēlēties zināt, lai diagnosticētu VoIP problēmas.

  • RTP pakete — Reāllaika protokols (RTP) pārvieto balss informāciju vai balss paketes tīklā. Dažādi faktori, piemēram, pakešu zudums, džitera un latentuma ietekme iespaido RTP pakešu pārraides vienmērīgu darbību. Lai pareizi izprastu VoIP statistiku, ir svarīga RTP pakešu veiktspējas izpratne.
  • pakešu skaits — šī metrika ir noderīga, jo tā kontekstam pievieno pakešu zudumu. Piemēram, ja jūsu VoIP zvanam ir 50 paketes sekundē un jūs zaudējat 5 paketes sekundē, jūs zaudējat ievērojamu daļu no zvana uz pakešu zudumu dēļ. Izmantoto pakešu skaits mainās atkarībā no izmantotā VoIP kodeka.
  • pakešu zudumu simulācija — pirms sākat balss IP zvanu, varat izmantot pakešu zudumu simulāciju, lai noteiktu zvana balss kvalitāti. Attiecībā uz lietojumprogrammām, kas ir ļoti svarīgas, piemēram, biznesa zvaniem, ir prātīgi izmantot pakešu zudumu simulāciju, lai diagnosticētu problēmas.

Kādas ir laba MOS priekšrocības VoIP?

Lai varētu pilnībā izmantot IP telefoniju, jūsu VoIP savienojumam ir jāuztur labs MOS.
Kopumā pieņemams rādītājs ir no 4,3 līdz 5. Tomēr balss zvanu kvalitāti var uzskatīt par pieņemamu, ja vidējais viedokļa vērtējums nokrītas līdz 3,6. Ja jūs redzat, ka atsevišķu punktu vērtējums ir mazāks par 3,6, saruna var sākt skanēt kā robota balss.

Ņemiet vērā, ka ir noderīgi mērīt MOS vairākas reizes dienā, lai noteiktu vidējo rezultātu. Veicot vairākus mērījumus, varat atrast laikus, kad interneta savienojumam ir mazāks plūsmas lietojums.

MOS izmantošana, lai aprakstītu balss kvalitāti IP laikā, ir daudz labāka nekā neskaidri apraksti, piemēram, “robota balss” vai “izcila kvalitāte”. Ja ir pieejami vairāki Vidējo viedokļu vērtējumi, tad ar tīkla inženieriem varat labāk apspriest veidus, kā izvairīties no zvanu kvalitātes problēmām.

Savienojiet savu VoIP nodrošinātāju ar palīdzības dienesta programmatūru - LiveAgent

Kā paaugstināt MOS rezultātus?

Neviens nevēlas sliktu VoIP kvalitāti. Pirms atgriezieties pie tradicionālajiem balss zvaniem, neatsakieties no cerībām. Ir daži vienkārši veidi, kā iegūt labākus audio signālus.

Meklējiet palīdzību pie sava interneta pakalpojumu sniedzēja

Vispirms izjautājiet savu interneta pakalpojumu sniedzēju par veidiem, kā izvairīties no tīkla sastrēgumiem. Tas var sniegt informāciju par veidiem, kā uzlabot zvanu kvalitāti visā tīklā. Lai ilustrētu problēmas, kas saistītas ar zvanu, ar tehniskā atbalsta dienestam piedāvājiet palaist ehogrammu. Vēl plašākā uzņēmuma tīklā IT nodaļa var izmantot tīkla ierīču uzraudzības rīkus, lai diagnosticētu VoIP veselības problēmu cēloni. Dažos gadījumos tīkla novērtējums var palīdzēt noteikt tīkla palēnināšanās cēloni.

Iespējams, jums saka, ka ārkārtas apkopes dēļ visā tīklā ir radušās tīkla kļūdas. Tādā situācijā jums, iespējams, neveicas. Apsveriet iespēju pārplānot zvanus uz citu laiku, lai varētu izvairīties no sliktas kvalitātes zvaniem. Pretējā gadījumā lūdziet interneta pakalpojumu sniedzējam padomus, kā labāk pārvaldīt tīkla datplūsmu jūsu atrašanās vietā, lai prioritizētu zvanus.

Expert's note

Noteikti apspriediet tīkla latentumu ar interneta pakalpojumu sniedzēju, ja viņi pietiekami to nepaceļ.

Interneta pakalpojumu sniedzējs var sniegt papildu padomus, pamatojoties uz pieredzi, kas gūta, veicot tīkla pārraudzību.

Lūdziet padomu savam VoIP pakalpojumu sniedzējam

Augstas veiktspējas VoIP tīkls ir veidots tā, lai izvairītos no aprautiem zvaniem, taču dažreiz tā joprojām notiek. Pieņemot, ka strādājat ar profesionālu VoIP pakalpojumu sniedzēju, kas VoIP zvaniem izmanto ātru kodeku, varat veikt dažas pārbaudes. Tie var būt Kvalitātes Pieredzes (zināmi arī kā VoIP QoE) testi. Šis mērījums uzskata jūs par cilvēku, kas veic balss zvanus. Papildus tie var izmantot vidējo viedokļa vērtējumu (MOS), lai labāk izprastu jūsu digitālā signāla situāciju.

Pēc šīs informācijas apkopošanas jautājiet savam VoIP pakalpojumu sniedzējam, ko vēl varat darīt, lai izvairītos no tālākas balss kvalitātes pasliktināšanās. Tie var ieteikt uzstādīt programmatūras atjauninājumu jūsu modemam vai maršrutētājam. Turklāt pāriešana uz citu mikrofonu var palīdzēt samazināt fona troksni tālruņa zvanu laikā. Vispārīgi runājot, sadzīves VoIP pakalpojumu sniedzējam var būt mazākas iespējas uzlabot balss signāla kvalitāti.

Rezumējot, ir daži veidi, kā uzlabot savu VoIP MOS un tikt pie labākiem zvaniem.

  • joslas platuma aizsardzība — izslēdziet citas ierīces un lietojumprogrammas, pirms veicat zvanu, lai netraucētu VoIP datplūsmu.
  • kodeka ātrums — Sazinieties ar VoIP pakalpojumu sniedzēju par iespēju mainīt kodeka ātrumu. Noklusējuma vērtības kodeka iestatījumos nav ideāli piemērotas visās situācijās.
  • augstas izšķirtspējas audio — apsveriet iespēju zvanu laikā izmantot austiņas ar trokšņa novēršanas funkciju, jo tas var palīdzēt novērst fona trokšņus.
VoIP ilustrācija

Lai uzlabotu balss kvalitāti, var ņemt vērā vēl dažus terminus.

  • novērtējuma faktors – Tas attiecas uz tehnisko formulu, sauktu par E modeli. E modelis tiek aprakstīts kā R = Ro – Is – Id – Ie + A + W. Katrs modeļa mainīgais ir atsevišķs novērtējuma faktors, kas galu galā raksturo zvana kvalitāti.
  • priekšrocību faktors – Mainīgais E modelī attēlo ērtības galalietotājam. Modelis pieņem, ka cilvēki ērtības labad var paciest zemāku balss kvalitāti (t.i., daudzu cilvēku vēlmi paciest zemāku kvalitāti mobilā tālruņa zvana laikā).
  • pamatfaktors – tas aprakstīts ar “Ro” E modelī. Tas attiecas uz fona trokšņu ietekmi, kas var ietekmēt faktora kvalitāti.

Ready to start using VoIP services?

LiveAgent created the call center features to provide superior customer communication via phone.

Frequently asked questions

Kāda ir VoIP MOS vērtība?

Vidējais viedokļa vērtējums (MOS) ir mērvienība jeb metrika, ko izmanto VoIP zvana kvalitātes mērīšanai. MOS ir no 1 līdz 5, kur 5 nozīmē vislabāko VoIP zvana kvalitāti un 1 nozīmē zemu pakalpojuma kvalitāti.

Kas veido MOS?

MOS pamatā ir vairāki faktori, tostarp pārraides kavējums, paketizācijas kavējums un džitera buferis. Labi konfigurētam VoIP serverim, visticamāk, nebūs problēmu, taču šīs problēmas var piemeklēt jebkuru VoIP pakalpojumu.

Kā izmērīt MOS?

Lai gan MOS var izmērīt manuāli, tikai nedaudzi to tā dara. Ja cenšaties uzlabot VoIP galda tālruņu veiktspēju lielā uzņēmumā, izmantojiet tīkla rīkus. Specializēti tīkla rīki var arī atvieglot kavējumu mērīšanu tīklā.

Kāds ir labs VoIP MOS?

Labs VoIP MOS ir no 4,3 līdz 5. Kad vien iespējams, centieties tuvināt MOS tuvāk 5.

Kāds ir labs interneta ātrums VoIP vajadzībām?

Vairums ekspertu iesaka interneta ātrumu 5 megabitu lejuplādei un augšupielādei mūsdienīgam VoIP. Šis ātrums ļauj arī pārlūkot tīmekli un nosūtīt e-pastu VoIP zvana veikšanas laikā. Koplietojot interneta pieslēgumu ar daudziem citiem (piemēram, 100 – 999 lietotāji lielā ēkā), iegādājieties ātrāko interneta pakalpojumu, ko varat atļauties.

Kādi ir ieguvumi no MOS?

MOS ir noderīgs diagnostikas rīks, lai uzlabotu VoIP zvanu veiktspēju. Tā vietā, lai vienkārši aprakstītu VoIP zvanu kā labu vai sliktu, varat iegūt objektīvu rezultātu no 1 līdz 5. Izmantojot kopā ar citiem tīkla datiem, piemēram, latentumu, MOS var paātrināt VoIP kvalitātes problēmu noteikšanu.

Kas ietekmē jūsu VoIP MOS testu?

Vairāki galvenie faktori ietekmē MOS: VoIP pakalpojumu sniedzējs, interneta pakalpojumu sniedzējs un tīkls. Lai paaugstinātu testa MOS un baudītu labākus VoIP zvanus, strādājiet pie katra MOS faktora optimizēšanas.

Atgriezties uz Glosāriju Izveidot kontu BEZMAKSAS

Mūsu mājaslapa izmanto sīkdatnes. Turpinot, mēs pieņemam, ka Jūs dodat atļauju izvietot sīkfailus, kā ir aprakstīts mūsu privātuma un sīkdatņu politiku.

×
Pierakstieties uz individuālu zvanu un uzziniet, kā LiveAgent var palīdzēt Jūsu biznesam.

Esam pieejami uz vairākiem datumiem

Pierakstīties uz demonstrāciju