Mākoņdatošana kļūst dominējoša, un Platformai kā Pakalpojumam popularitāte pieaug. Tāpat kā visi citi mākoņdatu modeļi, arī PaaS balstās uz abonēšanu un izmantošanu pēc nepieciešamības.
Turklāt uzņēmumi var izmantot šo iespēju, lai radītu jebkāda veida lietotnes, ko vien viņi var iedomāties, izmantojot attīstības un izvietošanas platformu mākonī. Mākoņpakalpojumu sniedzēji dažādo pakalpojumus, un tie ir vērsti arī uz B2B, nevis tikai B2C.
Platformas kā pakalpojuma (PaaS) raksturojums
Mākoņpakalpojumu sniedzējs nodrošina izstrādes darba grupas ar iepriekš sagatavotiem programmēšanas rīkiem un lietojumprogrammu infrastruktūras komponentiem. Šāda veida trešās puses nodrošinātāja mākoņveida modelis nodala PaaS no tipiskas programmatūras izstrādes vides.
Gan Programmatūra kā Pakalpojums (SaaS), gan Infrastruktūra kā Pakalpojums (IaaS) ir mākoņdatošanas modelis, kas ļauj jums izstrādāt, uzturēt un piedāvāt lietotni. Tradicionāli tie bija atsevišķi elementi, un pat tad, ja uzņēmumi varētu iegādāties pilnu komplektu, tie būtu jāinstalē un jāglabā vietējās ierīcēs. Tagad, izmantojot šos risinājumus, lietotāji var kodēt un izvietot savus izstrādājumus tieši mākonī.
Visaptverošais risinājums palīdz izstrādātājiem vienlaikus apvienot lietotņu izvietošanu un izstrādātāju rīkus. Tas ietaupa laiku, izmantojot iepriekš izgatavotus komponentus. Turklāt dažādas integrācijas ļauj apkopot vērtīgu biznesa analīzi.
Kas ir iekļauts PaaS mākoņdatu pakalpojumos?
Līdzīgi kā citi mākoņpakalpojumi, arī PaaS piedāvā esošās infrastruktūras bāzi, tīklu, uzglabāšanu un serverus. Sistēma arī ļauj izstrādātājiem veidot dažādu veidu programmas, tai skaitā arī tādas, kas izmanto starpprogrammatūru, datu bāzu pārvaldību, programmatūras izvietošanu un intelektuālos pakalpojumus.
PaaS risinājumos ir viss, kas modernam uzņēmumam varētu būt nepieciešams programmatūras lietošanai un infrastruktūras pārvaldībai. Kad runa ir par serveriem, var atrast risinājumus ar fiziskiem vai virtuāliem serveriem, kā arī ar attālinātu serveri un e-pasta serveri.
Visaptverošas datu bāzu pārvaldības sistēmas, kā arī plašs datu bāzu pārvaldības rīku klāsts, izvietošanas rīki un vide var palīdzēt visos izstrādes procesos neatkarīgi no pieejas vai gala mērķa.
Kā darbojas platforma kā pakalpojums?
PaaS sistēmas nodrošina lietotnes pamatdarbības, ieskaitot uzglabāšanu, operētājsistēmas, serverus un datu bāzes. Citiem vārdiem sakot, izstrādātāji iegūst rīkus un vidi, lai veidotu savas lietotnes uz jau esošās bāzes.
Izstrādātāji var strādāt no jebkuras ierīces, jebkuras vietas un jebkurā laikā, izmantojot pārvaldīto slodzes balansēšanu. Šāda veida iestatījumi ļauj izstrādātājiem koncentrēties uz lietotāja pieredzi un saskarnes izstrādi. Visai videi ir arī nepārtraukta integrācija, lai nodrošinātu papildu funkcionalitāti.
PaaS vides pakalpojuma sniedzēji lieto drošības ielāpus un uztur platformu kopumā. Izmantojot šāda veida vides, tiek samazināti drošības riski, un attīstība kļūst mērķtiecīgāka.
Platformas kā pakalpojuma veidi
PaaS risinājumus var iedalīt neskaitāmās kategorijās. Tomēr ir trīs galvenie veidi, kas jums būtu jāzina.
- Open-Cloud vai Open-Platform PaaS: šie risinājumi var būt bezmaksas un atvērtā koda. Tos varat izmantot kā pilnīgi neatkarīgas un atsevišķas platformas, kas nodrošina lielu elastību. Vairumā gadījumu tās ir ideāli piemērotas hibrīda PaaS mākoņdatošanas iespējām.
- PaaS ap SaaS Pakalpojumu: šāda veida risinājums ir cieši saistīts ar SaaS platformām, kas tiek izmantotas bieži, piemēram, Intuit, Salesforce utt. Šie PaaS risinājumi rada ekosistēmu ap noteiktu SaaS lietotni izstrādātājiem, lai pievienotu tai jaunas iespējas, kas darbojas pamatlietotnē.
- PaaS darbības vide: vairumā gadījumu tie ir IaaS pārdevēji, kas nodrošina PaaS iespējas. Lai gan tiem varētu nebūt tās pašas funkcijas, tas var būt labs risinājums lietotājiem, kuri vēlas iesaistīties konkrētā IaaS. Tomēr šīm PaaS sistēmām piemīt piesaistes konkrētajam piegādātājam potenciāls.
Platformu kā pakalpojumu piemēri
Amazon Web Services
AWS Elastic Beanstalk ir populārākais PaaS risinājums. Tas ir lieliski, ka IaaS lietotāji var veidot programmas, un nepārtraukti tiek pievienoti jauni izstrādes rīki. AWS Elastic Beanstalk ir ideāli piemērots lietotnēm, kas izstrādātas Docker, Java, PHP, Python un citās programmēšanas valodās.
IBM Cloud
IBM piedāvā atvērtā koda drošības platformu ar pilnīgu kontroli pār visu tīmekļa lietotņu dzīves ciklu. DevOps komandas var izmantot daudz dažādu trešo pušu pakalpojumu sniedzēju iespējas paplašinot funkcionalitāti.
Google App Engine
Google vienmēr ir visu digitālo pakalpojumu augšgalā. Viņu lietotņu programmai ir lielisks aktīvā laika rādītājs, un tā atbalsta daudzas valodu pakotnes, GitHub integrāciju un daudzas citas vērtīgas integrācijas.
PAA salīdzinājums ar iekšēji uzturētu attīstības vidi
Kopumā tradicionāli pašuzturētā izstrādes vide stipri atpaliek no PaaS risinājumiem. Vienkārši sakot, tradicionālās iespējas nepiedāvā tādu daudzpusību vai pielāgošanas iespējas. Tajā pašā laikā izstrādātājiem ir jāveic liela daļa lietu pašiem, tai skaitā:
- lietotņu serveru uzstādīšana
- MySQL datubāzu izveide
- diagnostikas veikšana
- saistīto lietotņu pielāģošana
- ugunsmūra uzstādīšana un kopējās drošības nodrošināšana
- izpildplatformas uzstādīšana
Citiem vārdiem sakot, pirms sākt kodēšanu, ir jāpaveic daudz darba. PaaS ne tikai uzņemas visu šo darbu, bet arī nes daudz citu labumu, tostarp:
- HTTP buferēšana
- uzticamas rezerves kopijas
- viegla mērogošana
- viegla ieviešana
- nav vajadzīga konfigurācija
- īsāks laiks mārketēšanai
- nav nepieciešamas programmatūras licences
Atšķirība starp SaaS un PaaS
Būtiskākā atšķirība starp abiem ir tā, ka SaaS ir pakalpojums, kas ļauj cilvēkiem izmantot noteiktu programmatūru internetā. Pakalpojumu sniedzējs pārvalda platformu un tās infrastruktūru. Labs piemērs ir LiveAgent palīdzības dienesta programmatūra.
PaaS, no otras puses, ir vesela vide, ko klienti var izmantot, lai pārvaldītu, palaistu un attīstītu lietotnes. Tas nozīmē, ka nav jāuztraucas par operētājsistēmu pārvaldību.
Būtībā PaaS ļauj lietotājiem pārvaldīt datus un lietotnes, kas ir ideāli piemēroti uzņēmumiem, bet SaaS ir paredzēta gala lietotājiem.
Try LiveAgent today
LiveAgent is the best-rated and most reviewed all-in-one help desk software.
Frequently asked questions
Kādi ir platformas kā pakalpojuma (PaaS) raksturlielumi?
PaaS izstrādes vides izmantošana ir izdevīga, jo uzņēmumi iegūst: elastīgas integrācijas un pakalpojumus, pamatīgas iespējas, milzīgu daudzumu ar datu bāzu pielāgojumiem, daudznomnieku, pielāgojamu lietotāja saskarni, mākoņdatošanas infrastruktūru.
Kas ir iekļauts platformā kā pakalpojumā?
PaaS mākoņa komponenti ietver pilnīgu aizmugursistēmas infrastruktūru, kas nepieciešama lietotnes izstrādei. Tas ietver tīkla infrastruktūru, glabāšanas iespējas, skaitļošanas resursus, dažādus serverus, datu bāzu pārvaldības rīkus un BI pakalpojumus.
Kā darbojas platforma kā pakalpojums?
PaaS darbojas kā mākoņplatforma, kas nodrošina visus nepieciešamos izstrādes rīkus tiešsaistes vidē ar pielāgojamu saskarni. Mākoņvide ļauj lietotājiem pieteikties no jebkuras atrašanās vietas, izvērst produktus, testēt lietotnes un sadarboties projektos.
Cik daudz platformu kā pakalpojumu veidu pastāv?
Ir neskaitāmi mākoņpakalpojumu modeļi un uzņēmumi, kas tos nodrošina. Lai gan nav precīza PaaS risinājumu skaita, varam droši apgalvot, ka to skaits pārsniedz simtus.
Kāds ir platformas kā pakalpojuma piemērs?
Daži tipiskākie piemēri ir IBM Cloud, Salesforce, AWS, Google App Engine, un tā tālāk.
Kāda ir PaaS salīdzinot ar iekšēji hostētu attīstības vidi?
PaaS ir daudz pārāka par iekšējo programmatūras izstrādes vidi. Šīs platformas varat izmantot jebkurā ierīcē, kurai ir interneta savienojums. Tās piedāvā iekšējos resursus, tīkla resursus un pilnīgu izveides procesa kontroli ar sākotnējo ieguldījumu.
Kāda ir atšķirība starp SaaS un PaaS?
SaaS ir programmatūra, ko lietotāji var izmantot, izmantojot abonēšanu. PaaS ir kopumā visa infrastruktūra, kas nokomplektēta ar attīstības rīkiem, kurus izmanto mākoņprogrammatūras izveidei.
Izmantojot klientu portālu funkcijas, uzņēmumi var saņemt atsauksmes, ieteikumus un piedāvāt meklēšanas logrīkus klientiem, lai atrastu informāciju. Biļešu nosūtīšanas funkcija ļauj sazināties ar atbalsta komandu. Prasībām vispirms jāprot pielāgot funkcijas un funkcionalitātes kopumu klienta vajadzībām.
Zelabot klientu apmierinātību, veicinot lojalitāti. NetSuite piedāvā plašu klientu atbalsta kanālu klāstu, tostarp e-pastu, sociālo mediju atbalstu un zvanu centru. LiveAgent ir efektīva klientu apkalpošanas programmatūra, kas uzlabo klientu lojalitāti. IT atbalsts LiveAgent nodrošina labāku saziņu zvanu centrā. Tiešsaistes čata programmatūra Feederloop uzlabo klientu apmierinātību un radīs lojālus klientus.
Pakalpojumu dienests ir svarīgs kontaktpunkts starp uzņēmumu un klientiem, nodrošinot informācijas apkopošanas sistēmu un palīdzot ar pieprasījumiem un problēmām. Tas atšķiras no palīdzības dienesta, kas centrējas uz ātru problēmu atrisināšanu. LiveAgent nodrošina pielāgojamu pakalpojumu dienestu ar klientu apkalpošanas programmatūru un citiem risinājumiem.