Kāda ir atšķirība starp personalizāciju un pielāgošanu?
Atšķirība ir klienta pieredzes individualizēšanas metodē. Tās abas palīdz sniegt pakalpojumus unikālā veidā, bet sasniedz to atšķirīgi.
Tās abas …
… izskatās vienādas. Personalizēšana un pielāgošana bieži tiek savstarpēji aizstātas, jo to nozīme pārklājas. Un, protams, pamatapraksta līmenī tās abas individualizē klientu pieredzi, un kā tādas tās abas ir klientu piesaistes stratēģijas. Tās abas savu individualizāciju balsta uz patērētāju vēlmēm, un viņu kopīgais mērķis ir radīt pārdomātus vēstījumus.
Bet tās …
… atšķiras tehnoloģijā. Lai sasniegtu vienu un to pašu mērķi, tās izmanto atšķirīgus tehnoloģiskos mehānismus. Tāpēc digitālajā tehnoloģijā personalizācija un pielāgošana nav savstarpēji aizstājama.
Tās atšķiras prasītās rīcības ziņā. Personalizācija tiek veikta lietotājam, savukārt pielāgošanu veic lietotājs. Citiem vārdiem sakot, tie atšķiras katra lietotāja iesaistīšanas pakāpē. Pirmajā gadījumā (personalizācija) jums tiek pasniegta garda sviestmaize bez ieguldāmas piepūles. Otrajā variantā (pielāgošana) – jūs to padarat tādu, kā vēlaties.
Nevis personalizācija pret pielāgošanu , bet un
Šīs klientu iesaistes stratēģijas nav jāizvēlas – viena vai otra, jo mārketinga kampaņās tām ir viens mērķis. Vienīgais, tās to panāk ar dažādiem rīkiem. Būtībā ar vairāk vai mazāk sarežģītu automatizāciju.
Personalizācijas laikā ievāktie dati tiek atlasīti pēc algoritmiem, lai tos varētu pieņemt un būtībā uzminēt. Tādā veidā pielāgošanas procesā tiek izmantoti lietotāja ievadītie dati, kas rodas izvēles gaitā. Paradoksāli, ka tas ir “personiskāks” process, un rada terminu pārpratumus.
Personalizācija
Efektīva personalizācija metodiski izmanto apkopotos klientu datus, lai būtiski ietekmētu lietotāju pieredzi. Iespaids ir pārsteidzošs, jo lietotājs nav apzināti iesaistīts šajā procesā.
Viedie algoritmi analizē lietotāju raksturlielumus un mūsu tiešsaistes uzvedību. Pamatojoties uz šiem datiem, tie piedāvā mums atbilstošus produktus, pakalpojumus vai atbilstošu saturu. Personalizēšanas piemērs ir tad, ja saņemat reklāmas paziņojumus, kas šķiet diezgan atbilstoši vai pilnīgi nepareizi. Tāpat kā tad, kad saņemat kārdinošu sviestmaizi, ko neesat zinājis, ka vēlaties, vai vegānu burgeru, lai gan esi visēdājs. Algoritmi var kļūdīties.
Tehnoloģiskais solis no pielāgošanas līdz personalizācijai patiesībā ir bezdibenis. Lai personalizācija būtu laba, ir nepieciešami jaudīgi algoritmi. Galu galā jūs taču nemaz negribat piedāvāt saviem klientiem porolona kūku.
Pielāgoti pakalpojumi
Vai vēlaties piedāvāt un izbaudīt individuālu pieeju? Pielāgojiet. Uzlabojiet lietotāja pieredzi, ļaujot izvēlēties un piedāvājot individualizētus pakalpojumus. Pats sagatavojiet sviestmaizi.
Personalizēšanas un pielāgošanas nākotne ir klāt, piedāvājot unikālu aprūpi un neaizmirstamu pieredzi, pielāgojot lietotāju pieredzi individuālajām vajadzībām.
Piemēram: iedomāsimies, ka strādājat klientu apkalpošanas komandā un jums ir dots uzdevums, par kuru jums nav nekādas nojausmas. Jūs pavadāt gadus, meklējot optimālo risinājumu, kamēr jūsu kolēģis, sēžot jums blakus, būtu varējis paveikt šo uzdevumu dažu minūšu laikā vai izstāstīt jums par to.
Ja jums darbā uzdotu personalizētus uzdevumus – tas patiesībā būtu lieliski. Un tam nav vajadzīgi jaudīgi algoritmi un atsevišķas izstrādes komandas. Varat iestatīt automatizācijas nosacījumus, lai tie veic izvēli. Šādi jums tiek piešķirti pielāgoti uzdevumi, lai katrs varētu darīt to, ko prot vislabāk.
Pielāgota Pieredze
Informācijas pārslodzes un pārstrādāšanās laikmetā mēs visi atzinīgi vērtējam mērķtiecīgu saziņu. Ikviens klients vai nu no jūsu klientu bāzes, vai no anonīmajiem lietotājiem vēlas gūt pozitīvu lietotāja pieredzi. Un uzņēmumi to vēlas nodrošināt. Jūs vēlaties izmantot dažādus mārketinga kanālus, lai piedāvātu atbilstošus produktus kopā ar atbalstu saviem klientiem tad, kad viņi to vēlas un viņiem vēlamajā platformā.
Pielāgojiet jau tagad
Tehniski runājot, lai gan personalizāciju var veikt tikai ar jaudīgiem algoritmiem, individualizāciju varat sākt, pielāgojot to jau tagad, izmantojot reāllaika personalizētu mārketingu.
customer service culture
Reāllaika personalizētos pakalpojumus varat pielietot, izmantojot tiešsaistes čata vai e-pasta mārketingu. Neatkarīgi no tā, vai informējat jaunumu biļetenos, reklamējat klientiem jaunu saturu vai izsūtāt piemērotas e-pasta ziņas, jūs vēlaties, lai tas viss būtu individualizēts. Tāpat kā jūsu uzņēmums pielāgo attēlus spilgtas tiešsaistes klātbūtnes uzturēšanai, tāpat varat personalizēt rakstītos tekstus, e-pasta ziņas un lietotnes paziņojumus atlasītaajai mērķauditorijai.
Lai palielinātu ātrumu un samazinātu savu darba slodzi, varat izmantot e-pasta sagataves, pilnīgi iepriekš uzrakstītas ziņas vai lietotnes paziņojumus. Ja mērķauditoriju atlasāt, izmantojot infografiku, varat sekot līdzi arī daudzkanālu atbalstam un e-pastiem.
Pielāgojumu izmantošanas veids ir atkarīgs no jūsu mārketinga pieredzes, budžeta, zīmola tēla, redzējuma un uzņēmuma virziena, kurā plānojat doties.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Skatieties video par personalizāciju un pielāgošanu
Personalizācija un Pielāgošana ir divi atšķirīgi jēdzieni, runājot par klientu attiecībām. Personalizācija nozīmē klienta pieredzes pielāgošanu, izprotot viņa vajadzības un priekšrokas. Tas ietver pielāgotu komunikāciju un ieteikumus. Pielāgošana nozīmē iespēju klientiem pielāgot produktu vai pakalpojuma dažādus aspektus savām individuālajām vajadzībām. LiveAgent ir universāla palīdzības dienesta programmatūra, kas ļauj uzņēmumiem piedāvāt saviem klientiem gan personalizētu, gan pielāgotu pieredzi. Tas ļauj uzņēmumiem piedāvāt dinamiskus un pielāgotus risinājumus klientiem, izmantojot reāllaika un klientu pagātnes datus. LiveAgent rada iespēju viegli izveidot neordināru klientu pieredzi.
Frequently Asked Questions
How do personalization and customization help companies improve customer service?
They improve the customer service by providing more efficient, focused and quicker support. Individualization of the customer service enhances the customer experience, and as such, refines the customer journey. Qualitative improvement of the customer service increases the chances of converting prospects into customers and customer retention.
What is the difference between personalization and customization as applied to e-commerce technology?
Technically, personalization in e-commerce involves algorithms with programmed instructions for specific tasks. They need to be very powerful to target and individualize well. Customization allows businesses and customers to set up automations, that is, to individualized customer support for other businesses and/or customers.
Why personalization is superseding customization?
Because data collection and analysis are becoming more and more sophisticated and available to businesses. Users, too, may find it difficult to make informed decisions on what to select or even on what they want, so they may welcome sophisticated individualization.
Ja jūs interesē dziļāk izprast, kādas ir atšķirības starp personalizāciju un pielāgošanu, noteikti apskatiet šo rakstu. Tas sniegs jums skaidru priekšstatu par to, kā šīs divas pieejas var uzlabot klientu pieredzi.
Vēl viens interesants lasāmais ir par pielikumiem rakstiem, kur jūs varat uzzināt, kā tie uzlabo zināšanu bāzes resursus un palīdz klientu apkalpošanā. Neaizmirstiet izmantot bezmaksas izmēģinājuma versiju, lai uzzinātu vairāk.
Ja vēlaties padziļināt izpratni par personalizācijas jēdzienu, šis raksts būs jums noderīgs. Tas aptver dažādas personalizācijas definīcijas un to pielietojumu klientu apkalpošanā.