Kas ir klientu piesaiste?
Klientu piesaiste apzīmē procesu, kā jūsu zīmols mijiedarbojas ar klientiem, cenšoties palīdzēt viņiem īstenot savu klienta dzīves ciklu. Tas noved pie saiknes, kas kļūst par pamatu klientu attiecību veidošanai un uzturēšanai.
Jūsu klientu piesaistes efektivitāte galvenokārt ir atkarīga no klientu cerībām. Ir svarīgi nodrošināt, lai jūsu klienti iegūtu vislabāko pieredzi visos jūsu mijiedarbības kanālos gan tiešsaistē, gan bezsaistē.
Kāpēc klientu piesaiste ir svarīga?
Uzņēmuma Gallup veiktā aptauja liecina, ka klienti, kuri pilnībā piesaistījis kāds zīmols, ienes līdz pat 23% no kopējā ieņēmumu apjoma salīdzinājumā ar vidējo klientu rādītājiem. Tas parāda, ka klientu piesaistīšana tieši ietekmē jūsu peļņu. Izmantojot pareizo klientu piesaistes pārvaldības programmatūru, jūs izveidojat un saglabājat šīs pozitīvās attiecības ar saviem klientiem.
Mūsdienās ir vairāki veidi, kā iegūt potenciālos klientus. Bet ko jūs darāt pēc to iegūšanas? Jums būs jāatrod veidi, kā tos noturēt. Lojālas klientu bāzes uzturēšana ir ļoti svarīga jūsu zīmola ilgtspējai.
Klientu noturēšanas atslēga ir klientu apmierinātība. Tā ir cieši saistīta ar jūsu un klientu attiecību kvalitāti. Var droši teikt, ka klientu piesaiste veicina lojalitāti un palīdz arī samazināt klientu neapmierinātības gadījumus.
Kā aprēķināt klientu piesaisti?
Ir klientu piesaistes rādītāji, kuriem varat sekot un tos izmērīt. Jums ir jāspēj tos aprēķināt, lai zinātu, cik stipras ir jūsu klienta un zīmola attiecības.
Šeit ir daži no tiem:
Reklāmguvuma līmeņi
Jūsu reklāmguvumu rādītāji attiecas uz to, cik reižu klienti mājaslapā veic vēlamās darbības. Šī darbība var būt pirkums, reģistrēšanās informatīvā izdevuma saņemšanai, demonstrācijas pieprasīšana utt.
Lai aprēķinātu reklāmguvumu līmeni, vienkārši izdaliet kopējo reklāmguvumu skaitu ar apmeklētāju vai sesiju skaitu tajā pašā periodā. Pēc tam reiziniet rezultātu ar 100 procentiem. Augsts reklāmguvumu līmenis ir stipras klientu piesaistes rādītājs.
Novirzīšanas
Ja jūsu klienti būs pārsteigti par mijiedarbību ar jums, viņi noteikti pastāstīs saviem draugiem un ģimenei par jūsu zīmolu. Tas var pārvērst viņus par maksājošiem klientiem. Šī bezmaksas mārketinga rezultātā jūsu bizness aug.
Kā novērtēt novirzīšanu? Vienkārši pajautājiet saviem jaunajiem klientiem, kā viņi jūs atraduši, un jūs iegūsiet atbildi.
Pozitīvo atsauksmju pieaugums
Ja jūsu klienti dzied slavas dziesmas Google atsauksmēs, Yelp vai sociālo mediju kanālos, tā ir zīme, ka viņi jūtas iesaistīti. Pievērsiet uzmanību saņemtajām klientu atsauksmēm un izmantojiet tās, lai novērtētu savu klientu piesaistes stratēģiju.
Kādi ir 4 klientu piesaistes veidi?
Ir četri klientu piesaistes veidi. Katrs no tiem piedāvā dažādas piesaistes iespējas. Apskatīsim tos:
Emocionālā piesaiste
Cilvēka emocionālā būtība neapzināti ietekmē viņu pirkšanas uzvedību. Veiksmīgs zīmols zina, kā piesaistīt savu klientu emocijas.
Tas, iespējams, ir spēcīgākais klientu iesaistīšanas veids, ko varat izveidot. Neatkarīgi no tā, vai mēģināt atrisināt problēmu, sniegt atbalstu vai ieviest jaunu produkta funkciju, jums ir jāapsver, kā jūsu mērķauditorija reaģē uz to. Tas palīdzēs jums to efektīvi piesaistīt.
Turklāt, izmantojot tādus rīkus kā klientu ceļa kartes, varat ātri iegūt skaidru priekšstatu par klientu emocijām katrā mijiedarbības ar jūsu zīmolu momentā. Izmantojot šo informāciju, varat noteikt, kuru stratēģiju izvēlēties.
Kontekstuālā piesaiste
Bez atbilstoša konteksta jūsu piesaistes centieni ir tikpat efektīvi kā savvaļas zosu ganīšana. Kontekstuālā piesaiste ir vērsta uz mijiedarbību ar klientiem, pamatojoties uz atbilstošu informāciju, ko esat par viņiem savācis.
Tā var būt informācija sākot ar demogrāfiskajiem datiem, piemēram, vecums, dzimums vai atrašanās vieta, līdz uzvedības datiem, piemēram, pirkumu vēsture, meklēšanas vēsture, jūsu klienta pavadītais laiks mājaslapā un citas attiecīgā profila sadaļas.
Izmantojot šo informāciju, jūs varat piesaistīt savus klientus personiskākā līmenī. Piemēram, varat izlemt atlasīt mērķauditoriju savai reklāmai, balstoties uz produktiem, kurus viņi apskatījuši jūsu mājaslapā.
Ērta piesaiste
Ērta piesaiste ir vērsta uz to, lai jūsu klientiem būtu vieglāk mijiedarboties ar jūsu zīmolu. Patērētājs vairs nevēlas svīst un cīnīties, lai iegūtu nepieciešamo. Tātad, jo vieglāk jūs viņiem ļausit sazināties ar jūsu zīmolu, jo labāk jums.
Turklāt piesaistes procesa vienkāršošana ļauj arī vieglāk izprast klientu mijiedarbību ar jūsu zīmolu. Izmantojot šos ieskatus, varat precīzi paredzēt turpmākās piesaistes iespējas un to ieviešanu savā biznesā.
Sociālā iesaiste
Klientu piesaiste ir plašāka nekā tikai produktu iegāde. Tas galvenokārt ir atkarīgs no tā, kas notiek pirms un pēc pirkuma — no produkta izpētes līdz atbalstam pēc pārdošanas. Tas nozīmē, ka tas aptver visus saziņas kanālus, tostarp forumus un sociālo mediju platformas.
Individuālas piesaistes maksimāla palielināšana sociālajās platformās ievērojami uzlabo klientu noturēšanu un klientu lojalitāti.
Tāpat atcerieties, ka iespaidots klients ir jūsu visefektīvākais mārketologs. Jūsu klientu iesaistīšanas kampaņu galvenais tests ir tas, cik gatavi ir jūsu esošie klienti jūs ieteikt savos sociālajos lokos.
Runājot par klientu piesaisti, palīdzības dienesta pieteikumu apstrādes rīku ieviešana var būt ārkārtīgi nepieciešama. Šie rīki darbojas kā centrs klientu mijiedarbības pārvaldībai un kontrolei dažādos saziņas kanālos. Izmantojot palīdzības dienesta pieteikumu apstrādes rīka iespējas, varat efektīvi atrisināt klientu jautājumus, nodrošinot savlaicīgu un personalizētu atbalstu.
Klientu piesaistes stratēģijas
Vai esat gatavs uzlabot savu klientu piesaisti? Šeit ir dažas praktiskas stratēģijas, kuras varat izmantot:
Personalizējiet savu klientu pieredzi
Klientu pieredzes personalizēšana sniedz kontekstu jūsu centieniem. Tā palīdz pielāgot mijiedarbību mērķauditorijas vēlmēm.
Personalizēšana vairs nav vienkārši noderīga stratēģija, jo gandrīz visi patērētāji sagaida zināmu personalizācijas līmeni. Neatkarīgi no tā, vai tas attiecas uz e-pasta mārketingu, produktu ieteikumiem vai citiem jūsu uzņēmējdarbības aspektiem, jūsu klientus piesaistīs jūsu saturs tikai tad, ja jūsu piedāvājums atbildīs viņu vajadzībām.
Ne katram uzņēmumam ir jāiegulda dārgos tehnoloģiju rīkos, lai radītu personalizētu pieredzi. Vienkārši veicot klientu aptaujas vai lūdzot saviem pirmreizējiem klientiem aizpildīt lietotāja profilu, varat iegūt nepieciešamo informāciju, lai pielāgotu pieredzi viņu individuālajām vēlmēm.
Jautājiet atsauksmes
Klientu atsauksmes ir vēl viena efektīva klientu piesaistes stratēģija. Iedrošiniet klientus sniegt jums atsauksmes.
Izmantojot šo pieeju, jūs liksit viņiem justies sadzirdētiem un ka viņu viedoklis tiek novērtēts. Tas ir arī efektīvs veids, kā vākt vērtīgu informāciju, lai uzlabotu mijiedarbību ar klientiem jūsu zīmola ietvaros.
Izveidojiet lojalitātes programmas
Lojalitātes programmas ir veids, kā apbalvot klientus par lojalitāti jūsu zīmolam. Tas ir efektīvs veids, kā likt viņiem justies novērtētiem un mudināt viņus turpināt iesaistīties.
Jūs varat apvienot savu lojalitātes programmu ar atbalsta programmu. Atalgojot savus esošos klientus par to, ka viņi stāsta citiem par savu pieredzi saistībā ar jūsu zīmolu, jūs varat piesaistīt vairāk klientu.
Izmantojiet klientu piesaistes platformas
Jūsu klienti vēlas iespēju sazināties ar jūsu zīmolu neatkarīgi no savas atrašanās vietas vai diennakts laika. Tādējādi viņiem būs jāsazinās ar jums, izmantojot digitālos kanālus, piemēram, sociālos medijus, tālruņa zvanus vai tiešsaistes čatu.
Klientu piesaistes platformas ir programmatūras rīki, kas palīdz pārvaldīt klientu mijiedarbību, izmantojot šos kanālus. Tādējādi tie ir lieliski rīki, ko iekļaut jūsu mārketinga stratēģijās.
Šādas programmatūras piemērs ir LiveAgent palīdzības dienesta programmatūra. Tā nodrošina tādas funkcijas kā tiešsaistes čats, sociālo mediju iesaistes rīki un daudzas zvanu centra iespējas, lai palīdzētu jums sazināties ar klientiem. Tā piedāvā arī funkcijas, kas ļauj analizēt un optimizēt katru mijiedarbību ar klientiem.
Kāda ir atšķirība starp klientu piesaisti un klientu pieredzi?
Lai gan klientu piesaiste un klientu pieredze abas ir saistītas ar klientu apmierinātību, tās diezgan stipri atšķiras viena no otras.
Klientu piesaiste attiecas uz visām mijiedarbībām, ko zīmols rada klienta ceļa laikā. Turpretim klientu pieredze attiecas uz to, kā klients uztver zīmolu un ir saistīts ar to.
Tāpēc klientu piesaisti nosaka tas, ko zīmoli uzskata, ka viņu klienti sagaida, savukārt klientu pieredze ir klienta uztvere par zīmolu centieniem.
Want to improve customer engagement?
Looking for a way how to better engage with your customers? LiveAgent may be the best solution for your needs.
Video, kas paredzēts klientu piesaistei
Atklājiet klientu piesaistes pārveidojošo potenciālu šajā aizraujošajā video sērijā. Iedziļinieties principos, stratēģijās un mērķos, kas veicina efektīvu piesaisti uzņēmumiem. Iegūstiet visaptverošu izpratni par klientu piesaistes mehānismiem un uzziniet, kā izstrādāt uzvarošu stratēģiju.
Frequently Asked Questions
Kas ir klientu piesaiste?
Klientu piesaiste nozīmē to, kā jūsu zīmols mijiedarbojas ar jūsu klientiem, lai palīdzētu viņiem apmierināt savas vajadzības. Tas var notikt tiešsaistē vai bezsaistē.
Kāpēc klientu piesaiste ir svarīga?
Tā palīdz paaugstināt klientu apmierinātības līmeni. Tā veicina klientu noturēšanu, kas ir ilgtspējīgas uzņēmējdarbības veidošanas atslēga.
Kā aprēķināt klientu piesaisti?
Biežākie klientu piesaistes izmērīšanas veidi ir reklāmguvumu līmeņa, ieteikumu un tiešsaistes atsauksmju izmantošana.
Kādi ir 4 klientu piesaistes veidi?
Četri klientu piesaistes veidi ir emocionāla, kontekstuāla, ērtuma un sociāla piesaiste.
Kādas ir dažas no klientu piesaistes stratēģijām?
Šeit norādītas aktīvas stratēģijas, ko varat izmantot, lai palielinātu klientu piesaisti. personalizējiet savu klientu pieredzi prasiet atsauksmes veidojiet lojalitātes programmas izmantojiet klientu piesaistes platformas
Ar ko atšķiras klientu piesaiste no klientu pieredzes?
Klientu piesaiste ir visu to mijiedarbību summa, kas notiek starp zīmolu un klientu, klientu pieredzes laikā. Klientu pieredze ir tas, kā klients jūtas attiecībā pret jūsu zīmolu, pamatojoties uz šīm mijiedarbībām.
Klientu serviss – Lietotāja piesaiste
LiveAgent ir risinājums klientu apkalpošanai, uzlabojot klientu pieredzi un samazinot neapmierinātību. Tas piedāvā daudzkanālu klientu piesaisti un uzlabo apkalpošanu, veicinot zīmola attīstību. Tiešsaistes atbalsts un palīdzība lietotnē uzlabo klientu pieredzi un noturību, ļaujot tiem atrast vajadzīgo informāciju.