Finanšu kontroles saglabāšana ir ļoti svarīga, jo īpaši, novērtējot dažādu biznesa iniciatīvu ieguldījumu atdevi. Viens no svarīgākajiem rādītājiem uzņēmumiem ir reklāmguvuma izmaksas.
Ko nozīmē termins “reklāmguvuma izmaksas”?
Tas atspoguļo visas izmaksas, kas nepieciešamas, lai sasniegtu jūsu reklāmguvumu mērķus. Termina definīcija ir šāda: “Reklāmguvumu izmaksas ir cena, par kādu uzņēmumi vai tīmekļa reklāmdevēji iegūst reālus klientus.”
Lielāko daļu veido reklāmas izmaksas, kas tiešā veidā rada augstākas reklāmguvuma līmeni. Reklāmguvumu izmaksu izpratne ir svarīga, jo tā var palīdzēt novērtēt reklāmas kampaņu efektivitāti un noteikt mārketinga stratēģijas panākumu līmeni.
Reklāmguvumu izmaksu aprēķins
Reklāmguvumu izmaksas vienmēr ir atkarīgas no stratēģijas, ko izmantojat, lai sasniegtu savus biznesa mērķus. Vispārējā reklāmguvumu izmaksu aprēķina formula ir šāda:
reklāmguvumu izmaksas = kopējās datplūsmas izveides izmaksas
Ja Izveidotās datplūsmas kopējās izmaksas dalāt ar kopējo reklāmguvumu skaitu, jūs iegūstat maksu par reklāmguvumu (CPC). Kopējās datplūsmas izveides izmaksas ietver jūsu reklāmu izmaksas.
maksa par reklāmguvumu (CPC) = kopējās izveidotās datplūsmas izmakasas / reklāmguvumu skaits
Piemēram, ja izmantojat MPK (maksas par klikšķi) kampaņas, varat izsekot un kontrolēt reklāmu izmaksas. Tas ir iespējams, pateicoties rādītāju kvalitātes metrikai, kas parāda MPK reklāmu un atslēgvārdu sakarību.

Tāpat kā daudzi citi rādītāji, šis modelis ir atkarīgs no nozares un galaprodukta. Katram biznesa modelim reklāmguvumu piltuve izskatās citādi. Tāpēc šos aprēķinus ieteicams veikt ar kritisku aci.
Kas ietilpst reklāmguvumu izmaksās?
Apsverot visus reklāmguvumus, kas tiek veikti jūsu mājaslapā, reklāmguvumu izmaksās varat iekļaut dažādus faktorus. Lai precīzi aprēķinātu savus izdevumus, jums ir nepieciešams pārskats par jūsu maksas mārketinga aktivitātēm.
Parasti ikreiz, kad ir jāmaksā, lai apmeklētājs veiktu reklāmguvumu, šīs izmaksas palielina jūsu reklāmguvumu izmaksu kopējo apjomu. Tās var atšķirties, bet atspoguļo jūsu maksas mārketinga aktivitātes. Piemēram, ja izmantojat tikai maksas Google reklāmas, jūsu kopējās izmaksas ir budžets, ko esat iztērējis datplūsmas izveidei. Citādāk ir, ja izmantojat vairākus maksas mārketinga kanālus. Segmentējot šo datplūsmu un dalot to ar kopējo reklāmguvumu skaitu, saņemsit maksu par reklāmguvumu.

Tālāk ir parādītas visas iespējamās izmaksas, ko varat iekļaut reklāmguvumu izmaksās.
- Meklētāju maksas reklāmas (Google, Bing, un Yahoo reklāmas)
- Facebook maksas reklāmas
- Twitter maksas reklāmas
- Instagram maksas reklāmas
- YouTube maksas reklāmas
- LinkedIn maksas reklāmas
Visi šie izdevumi ietilpst reklāmguvumu izmaksu kategorijā. To kontrole ir ļoti svarīga jūsu panākumiem, jo palīdzēs sasniegt mārketinga speciālistu svarīgāko mērķi — izveidot visefektīvāko un rentablāko reklāmas stratēģiju.
Kas netiek iekļauts reklāmguvumu izmaksās?
Nekad neaizmirstiet, ka maksas reklāmas nav vienīgais mājaslapas datplūsmas avots. Liela jūsu mājaslapas datplūsmas daļa ir dabiska, un tas nozīmē, ka jums nav jāmaksā, lai potenciālais klients nonāktu tieši jūsu vietnē.
Jā, iespējams, esat samaksājis par SEO speciālistu, ekspertu – emuāru rakstītāju un pieredzējušu sociālo mediju marketologu. Tomēr šie izdevumi neattiecas uz reklāmguvumu izmaksām. Reklāmguvumu izmaksās nav iekļauts:
- Mājaslapas pārveidošana, lai sniegtu labāku lietotāja pieredzi
- SEO jūsu saturam un mājaslapai
- Parastās emuāra publikācijas
- Viespublikācijas
- Sociālo mediju profili
- Forumu publikācijas
Šīs stratēģijas var palielināt jūsu mājaslapas datplūsmu, bet, tā kā tā ir dabiska, reklāmguvumu izmaksu kopumā tās netiek iekļautas.
Reklāmguvumu izmaksu optimizācija
Ir pieejama virkne iespēju, kā kontrolēt reklāmguvumu izmaksas, piemēram, iestatot maksimālo cenu, ko esat gatavs maksāt par mērķa atslēgvārdiem vai reklāmguvumu līmeņa optimizāciju. Maksas reklāmu gadījumā varat arī optimizēt reklāmguvumu izmaksas, samazināt tās un gūt maksimālu labumu no kampaņas.
Vienkāršākais veids, kā samazināt reklāmguvumu izmaksas, ir uzlabot kvalitātes rādītāju. Tā ir jūsu reklāmas, atslēgvārda un galvenās lapas kvalitātes skaitliska vērtība.
- Optimizējiet satura mārketingu un izvēlieties atbilstošākus atslēgvārdus — jo vairāk jūsu reklāma atbilst atlasītajiem atslēgvārdiem, jo labāks būs jūsu kvalitātes rādītājs
- Veiciet uzlabojumus galvenajā lapā — izmantojiet A/B testēšanu, lai izvēlētos mērķauditorijai piemērotāko galveno lapu. A/B testi Aicinājumiem uz Rīcību, piedāvājumu vērtība un virsraksti var sniegt vērtīgu ieskatu
- Uzlabojiet klikšķu skaitu — uzlabojiet reklāmu tekstu, precizējiet savus Aicinājumus uz Rīcību

Frequently asked questions
Ko nozīmē reklāmguvuma izmaksas?
Būtībā tā ir klienta iegūšanas cena. Reklāmguvumu izmaksas ir visu to izmaksu summa, kas rodas, iegūstot reālu klientu, kurš veic vēlamo darbību (reklāmguvuma notikums).
Kā aprēķināt reklāmguvuma izmaksas?
Reklāmguvuma izmaksas ir kopējās datplūsmas izveides izmaksas. Ja izmantojat rīkus, piemēram, Google Analytics, lai izsekotu savas mājaslapas datplūsmas avotiem, varat viegli noskaidrot, cik daudz no datplūsmas rada maksas reklāmas un cik no šiem apmeklētājiem paveic vēlamo darbību. Ja vēlaties aprēķināt maksu par reklāmguvumu, datplūsmas radīšanas kopējās izmaksas jādala ar kopējo reklāmguvumu skaitu noteiktā laika periodā.
Kas tiek iekļauts reklāmguvuma izmaksās?
Reklāmguvumu izmaksās ir iekļauti visi jūsu maksas reklāmu izdevumi. Neatkarīgi no tā, vai izmantojat maksas sociālo mediju mārketingu, meklētājprogrammu maksas reklāmas, YouTube maksas reklāmas vai jebkuru to kombināciju - visa summa, ko jūs iztērējat šajās kampaņās, palielina reklāmguvumu izmaksu galīgo summu.
Kas netiek iekļauts reklāmguvuma izmaksās?
Visu jūsu mājaslapas datplūsmu var iedalīt divās daļās — maksas un dabiskā datplūsma. Neaizmirstiet, ka arī dabiskie apmeklētāji rada reklāmguvumu. Tomēr, tā kā neesat maksājis trešajai personai par novirzīšanu uz jūsu mājaslapu, dabiskā datplūsma netiek iekļauta reklāmguvumu izmaksu aprēķinā.
Kā samazināt reklāmguvuma izmaksas?
Varat samazināt reklāmguvumu izmaksas, uzlabojot maksas reklāmu kvalitātes rādītāju un uzlabojot mērķauditorijas atlases stratēģiju. Vislabākais veids, kā uzlabot kvalitātes rādītāju un samazināt izdevumus, ir optimizēt reklāmas tekstu, atlasīt atbilstošos atslēgvārdus un izmantot A/B testus, lai padarītu savas galvenās lapas un reklāmas atbilstošākas.
Pirmspārdošanas e-pasta sagataves
Tekstā apskatīti digitālā mārketinga veidi, kā atlaides un kuponu piedāvājumi varētu uzlabot pārdošanas stratēģiju. Galvenais uzdevums ir uzlabot klienta piedāvājumu, lai uzņēmums varētu gūt panākumus. E-pasta sagataves var palīdzēt uzlabot zīmola atpazīstamību un uzticamību, pieminot to, ka E-pasta sagataves ir atkarīgas no pieminējuma veida un mērķa.
LiveAgent programmatūra ir ļoti noderīga B2C e-komercijas biznesam, kuru klienti lieto sociālos tīklus, piemēram, Facebook un Twitter, lai sazinātos ar atbalsta komandu. LiveAgent programmatūra ļauj savienoties ar abiem sociālajiem tīkliem un kontrolēt visus tvītus ar noteiktiem atslēgas vārdiem. Tas palīdz uzņēmumiem nepārtraukti atrisināt klientu problēmas un uzlabot klientu apmierinātību. Saskaņā ar servisa līguma vienošanāšanos atbildes uz e-pastiem, tērzēšanu un zvanu atbalstu var saņemt ne ātrāk kā 1 nedēļas laikā. Integrācija ar Facebook ļauj aģentiem vēl efektīvāk atbildēt uz ziņām un komentāriem no informācijas paneļa. Facebook ir labs klientu atbalsta kanāls, kas padara LiveAgent par ideālu risinājumu atbalsta komandām.
LiveAgent ir klientu apkalpošanas un saziņas programmatūra, kas piedāvā daudzas funkcijas, tostarp VoIP tālruņu sistēmas, sūdzību pārvaldību un pašapkalpošanās programmas. Turklāt, LiveAgent nodrošina integrācijas un datu migrāciju uz citiem pakalpojumiem. Uzņēmums piedāvā bezmaksas demonstrācijas bežļu start programmu uzņēmējdarbības izmēram.
B2B ieteikumu e-pasta sagataves
Šajā rakstā tiek apspriesta ieteikumu mārketings un tā nozīme B2B uzņēmējdarbībā. Tiek minēts, ka ieteikumi ir viens no efektīvākajiem reklāmguvumu līmeņiem visos tirdzniecības kanālos. Tiek piedāvāta 10 B2B klientu ieteikumu e-pasta sagatave. Tiek apskatīta iespēja lūgt ieteikumus no uzticamiem klientiem, lai piesaistītu jaunus klientus. Tiek sniegtas ieteikumu e-pasta sagataves LiveAgent programmā.