Kas ir ITIL?
ITIL (Informācijas Tehnoloģiju Infrastruktūras Bibliotēka), ir plānošanas pamatnostādņu un paraugprakses apkopojums, kas nodrošina IT pakalpojumu pārvaldību (ITSM). Tas ietver procesus, uzdevumus, informāciju, ko var izmantot, lai veidotu integrāciju ar uzņēmuma stratēģiju un sniegtu lielu vērtību. Tas palīdz uzņēmumiem un biznesiem pārvaldīt riskus, veidot spēcīgas attiecības ar klientiem, uzlabot efektivitāti, uzlabot konkurences priekšrocības, samazināt izmaksas un daudz ko citu. To izmanto arī uzlabojumu mērīšanai.
Frequently asked questions
Ko nozīmē ITIL?
ITIL jeb Informācijas Tehnoloģiju Infrastruktūras Bibliotēka (Information Technology Infrastructure Library) ir detalizētas IT pakalpojumu pārvaldības prakses kopums, kurā galvenā uzmanība pievērsta IT pakalpojumu saskaņošanai ar biznesa vajadzībām. ITIL apraksta procesus un procedūras, kas nav specifiskas organizācijai vai tehnoloģijai, bet ko organizācija var izmantot, lai īstenotu savu stratēģiju, nodrošinātu vērtību un saglabātu minimālo kompetences līmeni.
Kādi ir ITIL 5 posmi?
ITIL 5 posmi ir pakalpojumu stratēģija, pakalpojumu dizains, pakalpojumu maiņa, servisa darbība un nepārtraukta servisa uzlabošana. Stratēģijas mērķis ir lēmuma pieņemšana par klientu apkalpošanas stratēģiju. Projekta mērķis ir izstrādāt jaunus IT pakalpojumus. Pārmaiņas ir IT pakalpojumu radīšana un ieviešana. Darbības mērķis ir nodrošināt efektīvu un efektīvu IT pakalpojumu sniegšanu. No otras puses, pakalpojumu nepārtraukta uzlabošana ir kvalitātes vadības metožu izmantošana, lai mācītos no iepriekšējām veiksmēm un neveiksmēm.
Kam tiek lietots ITIL?
ITIL var sniegt priekšrocības jebkurai organizācijai, kas nodrošina lietotājiem IT pakalpojumu vai produktu. To galvenokārt izmanto dažādu veidu uzņēmumos, ko veic iestādes, universitātes un nevalstiskās organizācijas. ITIL nav standarts, bet gan paraugprakses kopums, kas var palīdzēt samazināt izmaksas, optimizējot resursu izmantošanu, labāku servisa sniegšanu un klientu apmierinātību, kā arī lielāku atbilstību starp IT un biznesa grupām.
Palīdzības dienests pret Apkalpošanas dienestu
Apkalpošanas dienests ir vienots kontaktpunkts starp pakalpojuma sniedzēju un lietotāju, kas nodrošina incidentu un apkalpošanas pieprasījumu pārvaldību un saziņu ar lietotājiem. Tā ir IT pārvaldības koncepcijas daļa un atšķiras no palīdzības dienesta, kas var ietvert arī biļešu sistēmas un pašapkalpošanās opcijas un citus moduļus. ITIL metodoloģijas ieviešanas popularizēja apkalpošanas dienesta terminu, kas tiek izmantots 36% uzņēmumu.
IT pieteikumu apstrādes sistēma
LiveAgent ir klientu apkalpošanas programmatūra, kas piedāvā tādas funkcijas kā VoIP tālruņa sistēmas, pašapkalpošanās programmatūra un sūdzību pārvaldības sistēma. Tā ir populāra un piedāvā integrācijas ar citām programmām. Uzņēmums arī piedāvā sadarbības iespējas un akadēmiju. LiveAgent reģistrēšanās process tiek apstiprināts ar e-pasta sūtījumu un iekļauj panela izveidi.
LiveAgent piedāvā dažādas programmas un portālus, lai uzlabotu klientu apkalpošanas kvalitāti un palīdzētu uzņēmumam pārvaldīt savus pakalpojumus. Pieejami arī citi pakalpojumi, piemēram, VoIP tālruņa sistēmas un ienākošo zvanu centra programmatūra. Uzņēmums piedāvā demonstrāciju un bezmaksas izmēģinājuma versiju, kā arī atbalstu un partnerprogrammu. Sales kontaktinformācija ir uzņēmuma mājaslapā.