Kas ir IA?
Ieguldījumu atdeve (IA) ir populāra metrika, kas novērtē ieguldījumu rentabilitāti un efektivitāti. Ja salīdzina vairāku ieguldījumu rentabilitāti, metrika ir integrāla.
Ieguldījumu atdeves metrika ļauj paredzēt, vai ieguldījums sniegs pozitīvu peļņu. Tādējādi tas ļauj pieņemt finansiālus lēmumus, kas, visticamāk, būs veiksmīgi.
Kā aprēķināt IA?
Vienkāršākais IA aprēķins ietver:
- Atņemot sākotnējo ieguldījumu no ieguldījuma beigu vērtības (kas arī ir tīrais ienākums).
- Tīrās peļņas dalīšanu ar ieguldījumu izmaksām.
- Reizināšanu to ar 100 (lai vērtību izteiktu procentos).
Beigu ieguldījumu vērtība – Sākotnējā ieguldījumu vērtība
IA = ⸻ ⸻ ⸻ ⸻ ⸻ ⸻ ⸻ ⸻ ⸻ X 100%
Ieguldījumu izmaksas
Neto ieguldījumu atdeve
= ⸻ ⸻ ⸻ ⸻ X 100%
Ieguldījumu izmaksas
Problēma ar vidējo IA formulu ir tā, ka tajā netiek ņemti vērā laika periodi.
Piemēram, uzņēmums, kas ar LiveAgent programmatūru iestata IA zvanu centra risinājumam un 3 gadu laikā atgūst 20% ieguldījumu. Formula liek domāt, ka atgūšana 10 dienās pēc uzstādīšanas un atgūšana pēc 3 gadiem ir vienāda. Realitātē, protams, 20% atgūšana 10 dienās ir daudz labāk nekā 3 gados.
Lai novērstu šādu problēmu, varat analizēt IA formulu gada griezumā, lai iegūtu ikgadēju atdevi.
Gada ieņēmumu aprēķināšanas formula ir šāda:
Gada IA = [(1 + IA)1/n — 1] X 100
Pieņemsim, ka ieguldījumu atdeve sešu gadu laikā ir sasniegusi 60%. Ieguldītājs iesācējs var pieņemt, ka vienkāršā vidējā IA ir 10%, dalot peļņu ar ieguldījumu periodu.
Taču tā ir tikai aptuvena ikgadēja atdeve, jo tā ignorē ieguldījumu summēšanās ietekmi (kas laika gaitā var ievērojami atšķirties). Jo ilgāks laiks, jo lielāka starpība.
Gada likme šajā gadījumā, izmantojot pareizo formulu, ir:
Gada IA = [(1 + 0.60)1/6 — 1] x 100 = 8.15%
Kura ir gadam piesaistītas formulas labākā īpašība?
To var izmantot ieguldījumu periodiem, kas ir mazāki par gadu, pārvēršot ieguldījuma periodu par gada daļu.
Pozitīva ieguldījumu atdeve nozīmē neto peļņu, jo ieņēmumi pārsniedz piesaistīšanas izmaksas un citas iespējamās papildu izmaksas.
Negatīva IA parāda ieguldījumu vērtības zudumu noteiktā laika periodā. Tas attiecas uz zaudējumiem, kas rodas no ieguldījumiem, uzņēmuma darbības rezultātiem vai ieguldījumu projekta.
Jūs varat izmantot IA formulu, lai:
- Mērītu krājumu rentabilitāti
- Izvērtētu projektu
- Novērtētu nekustamo īpašumu darījumu izpildi
Kādi ir IA formulas ierobežojumi?
Lai gan ieguldījumu atdevi ir viegli aprēķināt, tā nav bez ierobežojumiem:
Tā ignorē laiku
Ieguldījumu atdeves formula ignorē naudas laikvērtību un ir mazāk precīza, novērtējot ilgtermiņa ieguldījumus. Tajā nav ņemta vērā naudas plašāka vērtība laikā vai ieguldījumu periods. Tas nozīmē, ka, novērtējot ilgtermiņa ieguldījumus, kas prasa vairāk laika peļņas gūšanai, tā var būt mazāk precīza.
Tā neņem vērā risku
Risks un atdeve vienmēr ir savstarpēji saistīti. Jo lielāka ir ieguldījumu potenciālā atdeve, jo lielāks ir atbilstošais risks. IA prognozes nevērtē saistītos investīciju riskus, tikai galīgās un sākotnējās izmaksas.
Tas var pārāk vienkāršot salīdzināšanas procesu
Formula tikai salīdzina ieguldījumu izmaksas ar gala izmaksām. Ikvienam uzņēmumam, kuru jūs salīdzinājāt, jāievēro līdzīga grāmatvedības prakse, lai saglabātu konsekvenci. Ja uzņēmuma aktīvu vērtība vai peļņa tiek novērtēta citādi, tiešās atdeves no ieguldījuma salīdzinājums var būt neprecīzs.
Lai pārvarētu iepriekš minētos ierobežojumus, ieguldītāji vērtē gada peļņu no ieguldījumiem lai veiktu ieguldījumu rentabilitātes novērtējumu.
Ieguldījumu aprēķins var kļūt par slazdu. Tas tikai nosaka efektivitāti, kas ir labi un lietderīgi.
Ja uzņēmums samazina savu budžetu, lai samazinātu ieguldījumus un uzturēšanas izmaksas, tas var novest pie nepareiziem aprēķiniem.
Lai gan ir svarīgi saglabāt zemas uzturēšanas izmaksas, mārketinga kampaņu vai citu mārketinga ieguldījumu samazināšana var pazemināt ieņēmumu līmeni.
Šādā gadījumā uzņēmumam joprojām var būt pozitīvi IA aprēķini, bet tas nevar pilnībā izmantot savu peļņas līmeņa potenciālu, jo koncentrējas uz īstermiņa rezultātiem.
Kāda ir laba IA uzņēmumam?
Tas, kas tiek uzskatīta par labu IA, ir atkarīgs no ieguldījumu veida. Piemēram:
Ieguldījumu veids | Labas IA piemērs |
---|---|
Mārketinga kampaņa | Pavairo jūsu ieguldījumus 5 reizes |
Sociālo mediju mārketinga centieni | Sekotāju skaita pieaugums vai publikāciju rādījumi |
Ieguldījumi klientu attiecību pārvaldībā | Par 140% palielināti izdevumi par produktu |
Riska kapitālisms | Īpaši augsta potenciālā atdeve, jo tikai 4/10 no sākumuzņēmumiem gūst peļņu |
IA iestatīšana zvanu centra risinājumiem | Paaugstināts klientu noturēšanas līmenis un dzīves cikla vērtība |
Ne visi ieguldījumi ir vienādi — novērtējiet ar risku koriģēto atdevi kā veiktspējas rādītāju.
Saskaņā ar tradicionālo izpatni, gada IA, kas pārsniedz 7%, ir labs ieguldījums. Šī ir “S&P 500” vidējā gada atdeve, ņemot vērā inflāciju.
Tomēr S&P IA skaitlis var būt nederīgs jūsu pamatlīdzekļu tipam vai riska līmenim, kādu vēlaties uzņemties. Tas atšķiras dažādiem ieguldījumiem, tāpēc jums būtu jāaapsver:
- Riska līmenis, ko vēlaties uzņemties
- Kas notiks, ja zaudēsiet ieguldīto naudu
- Cik liela peļņa jums nepieciešama no investīcijas iespējas
Būtībā, jo lielāka atdeve, jo labāk. Tomēr ir grūti atrast uzņēmumu ar palielinātu ieguldījumu atdevi bez paaaugstināta riska reālajā dzīvē.
Risks ir būtiska sastāvdaļa, novērtējot gan likmi, gan peļņu. Liela iespējamā atdeve saistīta ar lielāku risku.
Tirgus izpēte un ieguldījumu izpētes pakalpojumos var uzturēt jūs labi informētu par svarīgiem faktoriem, kas jāņem vērā, pieņemot būtiskus lēmumus, piemēram, riska novērtējumu, tirgus analīzi un finanšu ieteikumus.
Parasti laba IA ir pozitīva — neto ienākums, kas pārsniedz neto izmaksas. Slikta IA ir negatīva — neto izmaksas pārsniedz ienākumus.
Invest efficiently
LiveAgent's omnichannel help desk software offers over 130 features that will make sure your investment was right. Want to learn more?
Frequently Asked Questions
Kas ir IA?
Ieguldījumu atdeve (IA) ir vienkāršs koeficients, kas dala neto peļņu (vai zaudējumus) no ieguldījuma ar tā izmaksām.
Kā aprēķināt ieguldījumu atdevi?
Lai aprēķinātu ieguldījumu atdevi, sadala neto peļņu (pašreizējā vērtība – sākotnējais ieguldījums) ar ieguldījumu izmaksām un reizina to ar 100.
Kādi ir IA formulas ierobežojumi?
Ieguldījumu atdeves formulā nav ņemts vērā laiks. Tādējādi tā ignorē saistītos ieguvumus. Formula arī neņem vērā riskus, tāpēc tas ir jāņem vērā atsevišķi, pieņemot lēmumus par ieguldījumiem.
Kāda ir laba IA biznesam?
Tas atkarīgs no situācijas. Nav universālas definīcijas, kas derētu visiem gadījumiem. Tomēr var piekrist, ka jo augstāka IA, jo labāk.
Informācijas pārvaldība un zināšanu pārvaldība
Informācijas un zināšanu pārvaldība uzņēmumam nodrošina efektivitāti, inovācijas veicināšanu un konkurences priekšrocības. Zināšanu pārvaldība integrē datu un pieredzi, nodrošinot uzņēmuma izaugsmi. Galvenā atšķirība ir mērķis - informācijas pārvaldība uzskata datu skaidrību, bet zināšanu pārvaldība veicina praktisku pielietojumu.
Atgādinājuma e-pasta sagataves
Tekstā tiek reklamēti dažādi e-pasta sagatavju risinājumi, kas var uzlabot klientu apkalpošanu, veicināt apmierinātu klientu skaitu un palielināt pirkumu biežumu un summu, ko tērē klienti. LiveAgent platforma piedāvā klientu apkalpošanas un VoIP tālruņa sistēmu risinājumus, savukārt e-pasta sagataves var pielāgot klientu vēlmēm un uzsākt efektīvu e-pasta mārketingu. Kuponu un lojalitātes programmas e-pastu sagataves ir dažas no reklamētajām risinājumu iespējām.
Outbound sales campaigns have a significant impact on the success of a company's sales and marketing efforts. The main stages of outbound sales include identifying potential buyers, attracting them, qualifying them, closing deals, and following up after the sale. The most important metrics for measuring outbound sales success are pipeline metrics and engagement metrics. Creating a successful outbound sales team involves defining the process stages and tasks for representatives.