Balss lietotāja saskarne

Kas ir balss lietotāja saskarne?

Balss lietotāja saskarne ir paredzēta mijiedarbībai ar ierīcēm, izmantojot balss komandas. Balss lietotāja saskarne piedāvā risinājumu no ekrāna noguruma, kas ir reāla problēma daudziem cilvēkiem, un ļauj pilnībā kontrolēt lietotnes un ierīces bez nepieciešamības skatīties ekrānos.

Balss lietotāja saskarne izmanto runas atpazīšanas tehnoloģiju un dabisko valodas apstrādi, lai pārveidotu lietotāja runu komandās. Tas nodrošina pilnīgu brīvroku kontroli. Lietotāji uzskata, ka tas ir noderīgi, piemēram, vadot transportlīdzekli vai gatavojot ēdienu, jo viņi var meklēt vajadzīgo informāciju. Arī cilvēki ar invaliditāti to uzskata par vērtīgu, jo tas viņiem ļauj rīkoties ar savām ierīcēm tikai ar runu, bez vajadzības fiziski ar tām mijiedarboties.

Balss lietotāja saskarnes piemēri

Pazīstamāko balss mākslīgo intelektu izmanto “Lielā Piecinieka” tehnoloģiju kompānijas – “Microsoft”, “Apple”, “Google”, “Meta” (agrāk “Facebook”) un “Amazon”. Daudzi tehniski apsviedīgi lietotāji jau ir pazīstami ar tādiem populāriem balss asistentiem kā Amazon Alexa vai Apple Siri.

Tomēr pēdējos gados balss lietotāja saskarne vairs nav pieejama tikai tehnoloģiju gigantiem. Arvien vairāk uzņēmumu izstrādā savas balss lietotāja saskarnes versijas, pateicoties to popularitātei klientu vidū.

Balss lietotāja saskarnes ierīču veidi

Dažas no balss lietotāja saskarnes ierīču veidiem ir šīs:

  • viedtālruņi
  • portatīvie, galddatori
  • nēsājamās ierīces – gudrie rokaspulksteņi
  • audiosistēmas, viedie skaļruņi, viedie TV
Balss lietotāja saskarne

Balss lietotāja saskarne klientu apkalpošanas vidē

Visizplatītākais balss lietotāja saskarnes veids klientu apkalpošanā ir IVR (Interaktīvā balss atbilde). Tā ir automatizēta tālruņa sistēma, kas izmanto runas atpazīšanas tehnoloģiju, lai mijiedarbotos ar zvanītājiem. IVR ļauj atrisināt klientu vaicājumus bez nepieciešamības runāt ar īstu klientu apkalpošanas pārstāvi. Tādējādi klientiem ir vieglāk atrisināt savas problēmas, izvairoties no ilga gaidīšanas laika. Arī klientu apkalpošanas aģenti gūst labumu no šīs sistēmas, jo, ja viņiem nav atkal un atkal jārisina vienkārši jautājumi, tad viņi var koncentrēties uz steidzamākiem uzdevumiem.

IVR sistēma

Kā izveidot balss lietotāja saskarni

Tālāk ir norādīti daži soļi, kas jāņem vērā, veidojot balss lietotāja saskarni:

Veiciet lietotāju pētījumu

Jums ir jāiztēlojas ierīces lietotājs, kuram paredzēta saskarne. Tiklīdz zināt mērķauditoriju, kas iegādāsies jūsu produktu, varat noteikt, kādām īpašībām un iespējām jūsu balss lietotāja saskarnes ierīcei jāpiemīt.
Amazon Alexa ir lielisks piemērs, kā izprast ierīces lietotāju un pēc tam sniegt visu, ko lietotāji pieprasa. Tas ietver visdažādākās iespējas, sākot ar laika apstākļu izstāstīšanu un beidzot ar viedierīču kontroli.

Uzziniet vairāk par balss komandu anatomiju

Ja lietotājs dod balss komandu mākslīgā intelekta asistentam, tā sastāv no trim komponentiem:

  • nodoms – tas ir lietotāja balss komandas mērķis. Nodoms var būt vai nu ar lielu konkrētību – piemēram, lūgums atskaņot noteiktu dziesmu, vai arī ar zemu konkrētību – sniedzot nekonkrētāku informāciju, tāpēc mākslīgajam intelektam ir jāuzdod papildjautājumi.
  • izteiksme — tas ir veids, kā lietotājs izrunā balss komandu, lai palaistu noteiktu uzdevumu.
  • slots — balss mijiedarbībā tas ir vai nu neobligāts, vai obligāts mainīgais. Piemēram, ja lietotājs vēlas rezervēt viesnīcas numuru noteiktam datumam, šis slots būs datums.

Veiciet konkurentu analīzi

Veidojot balss lietotāja saskarni, vienmēr izpētiet veidus, kā konkurenti savos produktos ievieš automātisko runas atpazīšanas un balss tehnoloģiju. Tas palīdz veidot savu produktu, lai atrisinātu klientu vārīgos punktus, kurus konkurenti nav atrisinājuši.

Notestējiet savu produktu

Pārbaudiet runas saskarni un balss noformējumu. Veiciet dažas pārbaudes uzņēmuma iekšienē vai ārpus tā. Jums jānodrošina, ka balss mijiedarbība norit dabiski. Neviens negrib justies tā, it kā runātu ar robotu, tāpēc ir jāpārliecinās, ka jūsu balss lietošanas saskarnes ierīce atdarina īstu cilvēcisku sarunu.

5 labas balss saskarnes principi

Nodrošināt lietotājiem pilnīgu kontroli pār ierīcēm bez vajadzības fiziski mijiedarboties ar tām ir sarežģīts uzdevums.

Aplūkosim dažus principus, kas jāievēro, veidojot lietotāja balss saskarni.

  • labi definēta mērķauditorija — Lietotāja balss saskarnes produkts, kas atbilst mērķauditorijas vajadzībām, nodrošinās lielāku klientu piesaisti un noturību.
  • lietotāja pieņemšanas process — Lietotāju izglītošana palīdz klientiem pielāgoties balss pieredzei.
  • fiziskie elementi — Iekļaujiet dažus fiziskos elementus savā lietotāja balss saskarnes ierīcē, piemēram, ieslēgšanas pogu. Tas ir, lai nodrošinātu tādu alternatīvu saskarni ar ierīci, kas nav runas saskarne.
  • sarunas plūsmas kartējums — Izpētiet sarunas plūsmu, lai atvieglotu balss lietotāja saskarnes navigāciju. Piemēram, lietotāji var būt apjukuši un neapmierināti, ja IVR sarakstā ir pārāk daudz izvēles iespēju.
  • slāņveida loģika — balss mijiedarbībai starp lietotāju un ierīci ir jābūt pamīšus abpusējai.

Tie ir galvenie padomi, un nebūt ne visi, ja runa ir par uzticamas balss lietotāja saskarnes ierīces izstrādi. Jums ir jākoncentrējas uz lietotāju auditorijas vajadzībām un atbilstoši jāizstrādā balss lietotāja saskarnes produkts. Vaicājiet lietotājiem klientu atsauksmes, uzklausiet viņu pieredzi un analizējiet viņu uzvedību. Šādi varēsit izveidot produktu, kas jūsu klientiem šķiet noderīgs un patīkams.

Balss lietotāja saskarne - Balss asistents

Balss lietotāja saskarnes priekšrocības

Pilnīga brīvroku pieredze

Ja tālrunis zvana apstākļos, kad lietotājs nevar uz to atbildēt un pielikt to pie auss, balss lietotāja saskarne var glābt situāciju. Turklāt balss meklēšanas tehnoloģiju bieži izmanto gan mājās, gan uzņēmējdarbības vidē.

Pieejamība

Balss lietotāja saskarne ir arī lieliska iespēja cilvēkiem, kuri cieš no fiziskiem traucējumiem. Balss lietotāja saskarnes ierīces var lasīt tekstu cilvēkiem ar redzes traucējumiem vai pārvērst balss ziņas par tekstu tiem, kuriem ir grūtības sadzirdēt. Daudziem invalīdiem ir izaicinājums fiziski mijiedarboties ar savām ierīcēm. Tāpēc viņiem balss lietotāja saskarnes rīki ir nepieciešami ikdienas uzdevumu veikšanai.

Ātrums

Vienkāršiem vārdiem, tas ir daudz ātrāk nekā rakstīt. Turklāt, izslēgt gaismu guļamistabā, kad tu jau guli gultā, ir daudz vieglāk, ja tu vienkārši pasaki Google asistentam to izdarīt.

Daudzuzdevumi

Tādi virtuālie asistenti kā Google Home ļauj lietotājiem kontrolēt tūkstošiem viedierīču, kā piemēram televizorus, tējkannas, mikroviļņu krāsnis utt.

Daudzuzdevumu ilustrācija

Elastīgums

Balss komandu var dot dažādos veidos, un tā joprojām paveic vēlamo rezultātu.

Lietotāja balss saskarnes trūkumi

Bažas par privātumu

Izmantojot lietotāja balss saskarnes ierīci, ražotājs var kontrolēt un apkopot jūsu privātos datus. Ir izvirzītas apsūdzības pret Amazon Alexa un Google Home lietotāju privāto sarunu noklausīšanos.

Cena

Viedās mājas ierīces, kas pieļauj virtuālu asistentu mijiedarbību, var būt ļoti dārgas. Neaizmirstiet arī par augstāku elektroenerģijas rēķinu, kas jums var būt jāmaksā, ja jums pieder vairākas šīs ierīces.

Balss asistenti var būt dārgi

Izstrādes sarežģītība

Lai gan lietotāja balss saskarnes ierīcču popularitāte pieaug, tās joprojām ir ļoti sarežģītas un grūti attīstīt. Veidojot VUI produktu, konstruktoriem nākas pārvarēt tādus izaicinājumus kā akcenti, fona trokšņi, vokālās nianses utt.

Stand out from your competitors with a strong customer service culture

If you are looking for help desk system with plenty of useful features and integrations, LiveAgent may be the one for you!

Frequently asked questions

Kas ir balss lietotāja saskarne?

Tā ir runas atpazīšanas tehnoloģija, kas ļauj lietotājiem mijiedarboties ar savām ierīcēm, izmantojot balss komandas. Tas ļauj izmantot brīvroku iespējas, nodrošinot pilnīgu kontroli pār dažādām viedierīcēm. Pēdējo gadu laikā balss lietotāja saskarne tiek plaši izmantota. Vislabāk zināmie virtuālo asistentu piemēri, kas izmanto balss lietotāja saskarnes tehnoloģiju, ir Microsoft Cortana, Amazon Alexa un Apple Siri.

Kā darbojas balss saskarne?

Balss lietotāja saskarne ir vairāku mākslīgā intelekta tehnoloģiju un mašīnmācību apvienojums. Tie ietver automātisku runas atpazīšanu, vārda nozīmes atpazīšanu un runas sintēzi. Balss lietotāja saskarnes tehnoloģija saprot lietotāju komandas un atbild, izmantojot balss lietotāja saskarnes ierīces.

Siri.

Kā izmantot balss tehnoloģiju, lai atrisinātu klientu problēmas?

Piemēram, apskatīsim ilgo gaidīšanas laiku klientu apkalpošanas centros. Lielisks veids, kā atrisināt šo jautājumu, ir izmantot interaktīvas balss atbildes (IVR) sistēmu. Tā ir biznesa tālruņa funkcija, kas mijiedarbojas ar zvanītājiem un dod viņiem izvēles iespējas, izmantojot izvēlni. Katrs balss lietotāja saskarnes produkts ir veidots tā, lai atrisinātu noteiktus klientiem kritiskus momentus. Analizējot konkrētā produkta lietotāju bāzi, dizaineri var sniegt labākos risinājumus dažādām problēmām, ar kurām klienti var saskarties.

Atgriezties uz Glosāriju Izveidot kontu BEZMAKSAS

Mūsu mājaslapa izmanto sīkdatnes. Turpinot, mēs pieņemam, ka Jūs dodat atļauju izvietot sīkfailus, kā ir aprakstīts mūsu privātuma un sīkdatņu politiku.

×
Pierakstieties uz individuālu zvanu un uzziniet, kā LiveAgent var palīdzēt Jūsu biznesam.

Esam pieejami uz vairākiem datumiem

Pierakstīties uz demonstrāciju