Aicinājuma uz rīcību (CTA) definīcija
Aicinājums uz rīcību (CTA) ir mārketinga termins, kas attiecas uz konkrētu mārketinga ziņas daļu, kas mēģina pārliecināt lietotājus veikt vēlamo darbību. CTA izmanto visos pārdošanas piltuves posmos. Ar aicinājumu uz rīcību var vienkārši veicināt iesaistīšanos (piemēram, lasot citu emuāra ierakstu, reģistrējoties jaunumu biļetenam, lejupielādējot e-grāmatu) vai motivēt tūlītējam pirkumu. Tā ir būtiska daļa no visas ienākošās digitālā mārketinga stratēģijas. CTA mārketinga speciālisti izmanto gan mājaslapās, gan e-pasta mārketinga kampaņās, lai uzlabotu lietotāju piesaisti, virzītu potenciālos pircējus pirkšanas procesā un piesaistītu reklāmguvumus.
Aicinājums uz rīcību var tikt parādīts kā klikšķināma poga (aicinājuma uz rīcību poga), reklāmkarogs, hipersaite vai uznirstoša forma mājaslapā. Parasti tas tiek rakstīts rīcības frāžu veidā ar pieprasošiem darbības vārdiem, piemēram, “reģistrējieties”, “zvaniet tagad”, “uzziniet vairāk”, “pērciet tagad” utt. Mērķis ir motivēt lietotājus spert nākamo soli, padarot to par acīmredzamu un pārliecinošu, kas palielina iespēju, ka viņi turpinās aktivitātes jūsu reklāmguvumu piltuvē. Jaudīga CTA var sniegt lietotājiem spēcīgu iemeslu, lai tie nekavējoties veiktu pirkumu. “Iepērcieties šodien, lai saņemtu 50% atlaidi” jeb “Pasūtiet pirms pusnakts, lai saņemtu bezmaksas dāvanu” ir daži CTA piemēri, kas rada steidzamības sajūtu.
Kas padara aicinājumu uz rīcību par labu?
Saredzamība
Aicinājumam uz rīcību ir jābūt viegli pamanāmam, lai nekavējoties piesaistītu potenciālā klienta uzmanību un palielinātu vidējo klikšķu skaitu. Fonta lielumam ir jābūt pietiekami lielam, lai izceltos no pārējās lapas satura.
Pārliecinošs dizains
Labs aicinājums uz rīcību ir pārliecinošas valodas un pārliecinoša dizaina apvienojums. Ir zināms, ka košas krāsas, piemēram, zaļa, sarkana, dzeltena un oranža, CTA pogām ir labākas nekā citas. Krāsai jākontrastē arī ar lapas galveno krāsu dizainu.
Pamudinošs teksts
Autoritatīvā valoda un darbības vārdi, piemēram, “klikšķināt”, “iepirkties”, “sākt” parasti labi noder, lai izveidotu aicinājuma uz rīcību saturu. Dažreiz tekstu raksta arī no apmeklētāja viedokļa (“Sākt manu bezmaksas izmēģinājuma versiju”, nevis “Sāciet bezmaksas izmēģinājuma versiju”).
Steidzamības sajūta
Efektīva stratēģija ir nodrošināt, lai CTA radītu steidzamību un bailes palaist garām (“Iegādājieties tagad, kamēr izejmateriāli nav beigušies”, “Reģistrējieties līdz piektdienai, lai saņemtu 15% ATLAIDI”). Tas palīdz izšķirties apmeklētājiem nekavējoties rīkoties.
Orientācija uz ieguvumu
Labākie CTA ir orientēti uz ieguvumiem un skaidri norāda, kādas priekšrocības lietotāji gūs, veicot konkrētu darbību (“Saņemiet atbildi pēc 60 sekundēm”).
Aicinājumu uz rīcību piemēri
Aicinājumi uz rīcību var tikt ievietoti gandrīz jebkurā mājaslapā. Piedāvājam dažus no izplatītākajiem aicinājumiem uz rīcību piemēriem, pamatojoties uz to atrašanās vietu mājaslapā.
Pastāvīgs galvenes/kājenes CTA
Šī tipa CTA paliek statisks vai nu ekrāna augšdaļā, vai apakšdaļā neatkarīgi no ritināšanas. Tas nodrošina, ka CTA paliek redzams un viegli pieejams neatkarīgi no tā, kurā lapā ir apmeklētāji, tomēr tas netraucē faktiskajam saturam.
Sānjoslas pieteikšanās formas
Sānjoslas pieteikšanās formas un sānjoslas reklāmas ir daži no efektīvākajiem CTA. Tie atrodas ļoti redzamā mājaslapas apgabalā un parasti tiek izmantoti e-pasta sarakstu veidošanai (“Abonējiet tagad”).
Satura noslēguma CTA
Šis aicinājums uz rīcību tiek parādīts satura daļas beigās, parasti raksta/emuāra publikācijā. Tas palīdz iesaistīt emuāru lasītājus, kuri sasniedz šo vietu lapā un tādējādi, iespējams, var iesaistīties CTA.
Ar došanos prom saistīts uznirstošs CTA
Šie CTA tiek aktivizēti, kad kāds gatavojas noklikšķināt uz izeju no jūsu lapas (parasti, kad pele virzās uz X pogu), un ir lielisks veids, kā noķert interesentus, pirms tie aiziet. Pētījuma rezultāti liecina, ka šādi CTA notver 35% cilvēku, kuri gatavojas doties prom.
Kā jūs zināt, vai jūsu aicinājums uz rīcību darbojas labi?
Pastāvīgi mērot jūsu aicinājumus uz rīcību, ieskaitot dažādu versijuA/B testēšanu, palīdzēs jums uzlabot apmeklētāju reaģēšanu un reklāmguvumu līmeni. Ieteicams noteikt CTA efektivitāti, izsekojot un analizējot šos divus rādītājus:
- vidējais klikšķu skaits (CTR): CTR tiek mērīts, dalot unikālo apmeklētāju kopējo skaitu ar to apmeklētāju skaitu, kuri noklikšķina uz CTA pogas. Saskaņā ar Vye pētījumu vidējais CTR, kas attiecas uz aicinājuma-uz-rīcību elementu, caurmērā ir 4,23 procenti. Tomēr to skaits var būtiski atšķirties atkarībā no nozares.
- iesniegšanas rādītājs: Iesniegšanas rādītājs ir to apmeklētāju procentuālā daļa, kuri noklikšķināja uz CTA pogas un pēc tam iesniedza savu informāciju/aizpildīja formu vai veica jebkuru citu vēlamo darbību, ko vēlējāties, lai tie veiktu.
Galu galā jebkura aicinājuma uz rīcību galvenais mērķis ir panākt, lai apmeklētāji pieņemtu galīgo lēmumu (parasti iegādājoties jūsu produktu vai pakalpojumu). Tāpēc, ja jūsu CTA darbojas labi, būtu jābūt redzamai potenciālo klienta bāzes paplašināšanās un reklāmguvumiem.
Engage with website visitors and potential customers
Improve your customer service game with LiveAgent's help desk software packed with features!
Frequently Asked Questions
Kas ir aicinājums uz rīcību (CTA)?
Aicinājums uz rīcību (CTA) ir izteikums, ko izmanto mārketingā, lai motivētu lietotājus veikt noteiktu vēlamo darbību. Tā var būt, sākot ar vienkāršu potenciālo pircēju piesaistīšanu (piemēram, pamudinājumu lietotājiem abonēt jūsu jaunumu biļetenu), lidz pat aicinājumam tos nekavējoties iegādāties. CTA parasti tiek parādīti kā pogas vai hipersaites teksti, un tos var atrast jebkurā reklāmgūšanas piltuves posmā.
Kas raksturo labu aicinājumu uz rīcību?
Labs aicinājums uz rīcību ir viegli pamanāms un acumirklī piesaista apmeklētāju uzmanību. Tam ir pārliecinošs dizains, un tajā ir iestrādāts uz rīcību aicinošs teksts, kas mudina lietotājus nekavējoties rīkoties. Dažas no visefektīvākajām CTA uzsver steidzamību un to, kādas priekšrocības lietotāji gūs, noklikšķinot uz šīs CTA pogas.
Kādi ir aicinājuma uz rīcību piemēri?
Visizplatītākā un efektīvākā CTA acumirklī izceļ ieguvumus. Tā ir saredzama, neatvairāma, labi veidota ar lietišķiem tekstiem un steidzamības sajūtu. CTA, kas novietots statiski un pastāvīgi galvenē/kājenē, sānjoslas pieteikšanās formas, satura beigu CTA un pie izejas uznirstošās ziņas.
Kā zināt, vai jūsu aicinājums uz rīcību darbojas labi?
Izmēriet to. Svarīgākais ir jūsu vidējais klikšķu skaits (to apmeklētāju daļa, kuri noklikšķina uz jūsu CTA pogas), un jūs varat arī sekot līdzi pieteikšanās ātrumam (to apmeklētāju procentuālā daļa, kuri noklikšķināja uz jūsu CTA un pēc tam iesniedz formu vai veic kādu citu vēlamo darbību). Galu galā, ja jūsu CTA darbojas labi, jums vajadzētu redzēt uzlabotus reklāmguvumus.
Ja vēlies padziļināti izprast, kas padara aicinājumu uz rīcību par efektīvu, tad noteikti apskati rakstu par tā definīciju un būtiskākajiem elementiem. Tur atradīsi padomus, kā izveidot pārliecinošus un rezultātus veicinošus aicinājumus uz rīcību.
Pēc tam vari iepazīties ar dažādiem aicinājumu uz rīcību piemēriem, kas palīdzēs tev labāk izprast, kā dažādas formas un stili var ietekmēt lietotāju uzvedību. Šie piemēri var kalpot kā iedvesma, lai uzlabotu savas stratēģijas.
Ja esi ieinteresēts uzlabot savu klientu apkalpošanu, tad šie raksti būs lielisks sākumpunkts. Tie sniegs tev nepieciešamās zināšanas un instrumentus, lai efektīvi komunicētu ar saviem klientiem un veicinātu viņu rīcību.