Bezmaksas Izmēģinājums

Zināšanu bāzes sagataves

Tā kā mūsdienu digitalizētie patērētāji sagaida un pieprasa vieglu piekļuvi precīzai informācijai par produktiem un pakalpojumiem, ko viņi izmanto, visaptveroša pašapkalpošanās zināšanu bāze vairs nav “noderīga”, bet gan nepieciešama. Patiesībā Microsoft pētījumā atklājies, ka 90% pasaules patērētāju sagaida, ka zīmoli un organizācijas piedāvās tiešsaistes portālu pašapkalpošanās vajadzībām. Turklāt, kā liecina Forrester veiktā aptauja, klienti dod priekšroku zināšanu bāzēm iepretim visiem pārējiem pašapkalpošanās kanāliem. Tālāk sekos vienkārši norādījumi dažādu zināšanu bāzes rakstu veidošanai kopā ar dažām vienkāršākajām zināšanu bāzes rakstu sagatavēm, kuras var izmantot, lai uzsāktu darbu.

Kas ir zināšanu bāze?

Zināšanu bāze ir tiešsaistes pašapkalpošanās bibliotēka, kurā ir raksti un detalizēta informācija par konkrētu uzņēmumu, tā produktiem vai pakalpojumiem. Tajā var iekļaut biežāk uzdoto jautājumu sadaļu, informatīvos rakstus, padomus problēmu novēršanai, lietošanas pamācības un videopamācības — jebko, kas klientiem un interesentiem palīdz rast atbildes uz jautājumiem un atrisināt produktu vai pakalpojumu problēmas patstāvīgi (neiesaistot klientu pārstāvjus).

Zināšanu bāzes sagataves
Liveagent dod iespēju veidot daudzveidīgas zināšanu bāzes – gan iekšējās, gan ārējās

Zināšanu bāze var sniegt vērtīgu informāciju klientiem, interesentiem un pat darbiniekiem. Izmantojot ārējo zināšanu bāzi, klienti un interesenti var uzzināt visu, kas viņiem jebkad varētu būt jāzina par uzņēmuma produktiem vai pakalpojumiem. Iekšējo zināšanu bāzi var izmantot, lai iekšēji dalītos ar visa uzņēmuma zināšanām un informāciju.

5 soļi efektīva zināšanu bāzes raksta uzrakstīšanai

Lai jūsu zināšanu bāze būtu precīza, viegli lasāma, informatīva un ļoti atbilstoša, katram zināšanu bāzes rakstam vajadzētu būt:

  • Mērķtiecīgam: pieturieties pie vienas tēmas katrā rakstā, lai izvairītos no lietotāju apjukuma.
  • Uz lietotāju vērstam: rakstiet tikai tādu informāciju, kas palīdz konkrētajai auditorijai.
  • Visaptverošam: ietver lakonisku, pilnīgi detalizētu, visaptverošu informāciju.
  • Labi strukturētam: ieturiet vienkāršu, standartizētu struktūru, lai raksts būtu viegli lasāms.
  • Labi uzrakstītam: lietojiet skaidru, vienkāršu valodu, kas ir saprotama lietotājiemarī bez tehniskām zināšanām.
  • Vizuāli pievilcīgam: pievienojiet vizuālos elementus, lai lietotājiem būtu vieglāk uztvert informāciju.

Lai uzrakstītu efektīvus rakstus savai zināšanu bāzei, sekojiet šādiem vienkāršiem soļiem:

Izvēlieties atbilstošu virsrakstu

Ir ļoti svarīgi izveidot virsrakstu, kurā skaidri norādīts, kādu uzdevumu vai problēmu šis raksts risina. Ieteicams izmantot virsrakstus, pamatojoties uz darbībām vai lietotāju vēlmēm. Tāpēc saglabājiet tos īsus un meklēšanai ērtus, iekļaujot konkrētus atslēgvārdus, un izvairieties lietot nevajadzīgus tehniskos terminus. Tālāk ir minēti daži izplatītākie zināšanu bāzes rakstu virsraksti, kurus varat izmantot.

“Uzsākšana ar …”

“Pamācība Jaunajiem Lietotājiem”

“Pamācība …”

“Ievads …”

“Kā uztādīt Jūsu …”

“Kā salabot …”

“Jūsu Konta Pārvaldība”

“Jūsu … uzstādīšana”

Saglabājiet vienotu struktūru

Lai gan struktūra var atšķirties atkarībā no raksta veida, tipisks zināšanu bāzes raksts ietver īsu ievadu, problēmas aprakstu (ja tāds ir), darbības uzdevuma veikšanai, rezultātu apkopošana un saistīto saišu uzskaitīšana. Garākiem rakstiem var būt satura rādītājs, kas palīdz lasītājiem atrast interesējošās sadaļas un izlaist nevajadzīgo informāciju.

Viegli lasāms noformējums

Kad runa ir par zināšanu bāzes rakstu formatēšanu, galvenais ir vienkāršība. Lai padarītu tekstu viegli pārskatāmu, varat apsvērt:

  • Garāku rakstu sadalīšanu īsākos fragmentos ar dažādiem virsrakstiem un apakšvirsrakstiem;
  • Satura rādītāja ar enkursaitēm iekļaušanu, lai lietotāji varētu pāriet tieši uz to sekciju, kas viņiem ir visatbilstošākā;
  • Aizzīmju un numurētu sarakstu izmantošana, lai sadalītu teksta blokus un padarītu tos lasāmākus;
  • Treknraksta, slīpraksta vai izcelta teksta izmantošana, lai pievērstu lasītāja uzmanību būtiskākajām informācijas daļām.

Vizuālo elementu pievienošana

Ja palīdzat lietotājiem ar pamācību soli pa solim, varat padarīt norādījumus skaidrākus, iekļaujot ekrānuzņēmumus, GIF, video vai jebkuru citu līdzekli, kas var palīdzēt lasītājiem uztvert saturu vieglāk. Patiesībā, veidojot uz uzdevumiem orientētu rakstu, vizuālie attēli ir noteikti nepieciešami, jo tie bagātina jūsu atbalsta saturu un palīdz noturēt lietotāja uzmanību.

Zināšanu bāzes sagataves
Zināšanu bāzes piemērs — Canva

Iekļaujiet tālākas lasīšanas ieteikumus

Raksta beigās piedāvājiet saistītās saites tālākai lasīšanai, lai palīdzētu lasītājiem uzzināt vēl noderīgu informāciju. Tas ir īpaši svarīgi, ja lietotāji vēlas uzzināt vairāk par saistītu tēmu vai ja jūsu raksts attiecas tikai uz vienu lielākas uzdevumu kopas aspektu.

“Saistītie Raksti”

“Tālākai Lasīšanai”

“Atbilstošas Saites”

“Jums varētu arī patikt”

Zināšanau bāzes rakstu sagataves

Joprojām neesat pārliecināts? Neuztraucieties, mēs esam izveidojuši pāris zināšanu bāzes rakstu sagataves, lai jums palīdzētu tūlīt pat!

BUJ sagatave

Biežāk uzdotie jautājumi ir jebkuras zināšanu bāzes svarīga sastāvdaļa, jo tie risina visbiežāk uzdotos jautājumus.

Praktiska rakstura zināšanu bāzes rakstu sagatave

Praktiska rakstura ieteikumi palīdz lietotājiem atrisināt problēmas, kas saistītas ar jūsu produktiem vai pakalpojumiem. Raksti parasti ir īsi, bet ļoti specifiski, un tie sniedz vienkāršus, secīgus norādījumus noteikta uzdevuma veikšanai.

Problēmu novēršanas raksta sagatave

Problēmu novēršanas rakstu mērķis ir palīdzēt lietotājiem atrisināt sarežģītākas problēmas, kas varētu rasties saistībā ar jūsu produktiem vai pakalpojumiem. Tie ir ļoti līdzīgi praktiskajiem ieteikumiem, tomēr tie ir vērsti uz risinājumu sniegšanu problēmu gadījumos, nevis uz to, kā izglītot lietotājus par uzdevuma veikšanu, vai kā maksimāli efektīvi izmantot kādu konkrētu produkta funkciju.

Līdzekļa apraksta sagatave

Līdzekļa apraksta raksti sniedz īsu aprakstu par to, kas ir konkrēts produkts/pakalpojums. Tā vietā, lai atbildētu uz jautājumiem vai sniegtu pakāpenisku pamācību, viņi lasītājiem apraksta, kā produkts/pakalpojums darbojas. Turklāt tie var ietvert arī informāciju par līdzekļa funkcijām un priekšrocībām un pamatot, kāpēc to ir vērts iegādāties.

Lietotāju pamācības sagatave

Lietotāja pamācības vai lietotāja rokasgrāmatas parasti ir gari, detalizēti, visaptveroši raksti, kas sniedz visu produkta vai pakalpojuma aprakstu. Tie ietver pilnīgu informāciju par katras atsevišķas funkcijas izmantošanu, lai sniegtu lietotājiem labi saprotamu informāciju par produktu vai pakalpojumu. Vairākums lietotāja rokasgrāmatu satur gan rakstisku rokasgrāmatu, gan saistītos attēlus (ekrānuzņēmumus, shēmas utt.).

Apmācību sagatave

Apmācības ir ļoti līdzīgas praktisko ieteikumu rakstiem ar pakāpeniskām instrukcijām, tomēr tās sniedz detalizētāku informāciju un ne vienmēr ietver soļus hronoloģiskā secībā. Turklāt apmācība var ietvert strukturētu, pilnīgu skaidrojumu par to, ko lietotāji var darīt ar konkrētu produktu, pakalpojumu vai funkciju, kā arī ar saistīto vizuālo izskatu (ekrānuzņēmumi, video u.c.).

Ready to put our knowledge base article templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try building a knowledge base today with our free 14-day trial.<br /> No credit card required.

Free Trial

Zināšanu bāzes sagataves — Biežāk uzdotie jautājumi

Kāds ir zināšanu bāzes mērķis?

Zināšanu bāze ir zināšanu krātuve ar mērķi sniegt atbildes uz jautājumiem un risināt problēmas.

Kāpēc jums būtu nepieciešama zināšanu bāze?

Zināšanu bāze ir būtisks klientu apkalpošanas un atbalsta rīks. Tas sniedz klientiem viegli atrodamas zināšanas/informāciju par ikdienišķāko problēmu risinājumiem.

Kāda veida zināšanu bāzes rakstiem jums vajadzētu būt?

Zināšanu bāzē var izmantot šāda veida rakstus: BUJ raksti, kas palīdz atbildēt uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par klientu apkalpošanu. Padomu raksti sniedz ātrus padomus, kā atrisināt biežāk sastopamus klientu apkalpošanas jautājumus. Praktiskie raksti sniedz pakāpeniskus norādījumus konkrēta uzdevuma veikšanai. Brīdinoši raksti brīdina klientus par iespējamām briesmām un problēmām.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Kāds ir zināšanu bāzes mērķis?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zināšanu bāze ir zināšanu krātuve ar mērķi sniegt atbildes uz jautājumiem un risināt problēmas.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Kāpēc lai jums vajadzētu zināšanu bāzi?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zināšanu bāze ir būtisks klientu apkalpošanas un atbalsta rīks. Tas sniedz klientiem viegli atrodamas zināšanas/informāciju par zināmāko problēmu risinājumiem.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Kāda veida zināšanu bāzes rakstiem jums vajadzētu veidot?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zināšanu bāzē var izmantot šāda veida rakstus: BUJ raksti palīdz atbildēt uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par klientu apkalpošanu. Padomu raksti sniedz ātrus padomus, kā risināt biežāk sastopamos klientu apkalpošanas jautājumus. Praktiskie raksti sniedz pakāpeniskus norādījumus par konkrētu uzdevumu veikšanu. Brīdinoši raksti brīdina klientus par iespējamām briesmām un problēmām.” } }] }
Back to Templates Create account for FREE

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Schedule a one-on-one call and discover how LiveAgent can benefit your business.

We’re available on multiple dates

Schedule a demo