Veidi, kā izveidot efektīvu un viegli pieejamu zināšanu bāzi, kas sniedz precīzu informāciju par produktiem un pakalpojumiem. Ieteikumi, kā formatēt rakstus, kā arī bezmaksas rīki un programmatūra, kas var palīdzēt uzņēmumiem piesaistīt jaunus klientus.
Reģistrējoties, es apstiprinu Noteikumi un Privātuma Politika.
Tā kā mūsdienu digitalizētie patērētāji sagaida un pieprasa vieglu piekļuvi precīzai informācijai par produktiem un pakalpojumiem, ko viņi izmanto, visaptveroša pašapkalpošanās zināšanu bāze vairs nav “noderīga”, bet gan nepieciešama. Patiesībā Microsoft pētījumā atklājies, ka 90% pasaules patērētāju sagaida, ka zīmoli un organizācijas piedāvās tiešsaistes portālu pašapkalpošanās vajadzībām. Turklāt, kā liecina Forrester veiktā aptauja, klienti dod priekšroku zināšanu bāzēm iepretim visiem pārējiem pašapkalpošanās kanāliem. Tālāk sekos vienkārši norādījumi dažādu zināšanu bāzes rakstu veidošanai kopā ar dažām vienkāršākajām zināšanu bāzes rakstu sagatavēm, kuras var izmantot, lai uzsāktu darbu.
Zināšanu bāze ir tiešsaistes pašapkalpošanās bibliotēka, kurā ir raksti un detalizēta informācija par konkrētu uzņēmumu, tā produktiem vai pakalpojumiem. Tajā var iekļaut biežāk uzdoto jautājumu sadaļu, informatīvos rakstus, padomus problēmu novēršanai, lietošanas pamācības un videopamācības — jebko, kas klientiem un interesentiem palīdz rast atbildes uz jautājumiem un atrisināt produktu vai pakalpojumu problēmas patstāvīgi (neiesaistot klientu pārstāvjus).
Zināšanu bāze var sniegt vērtīgu informāciju klientiem, interesentiem un pat darbiniekiem. Izmantojot ārējo zināšanu bāzi, klienti un interesenti var uzzināt visu, kas viņiem jebkad varētu būt jāzina par uzņēmuma produktiem vai pakalpojumiem. Iekšējo zināšanu bāzi var izmantot, lai iekšēji dalītos ar visa uzņēmuma zināšanām un informāciju.
Lai jūsu zināšanu bāze būtu precīza, viegli lasāma, informatīva un ļoti atbilstoša, katram zināšanu bāzes rakstam vajadzētu būt:
Lai uzrakstītu efektīvus rakstus savai zināšanu bāzei, sekojiet šādiem vienkāršiem soļiem:
Ir ļoti svarīgi izveidot virsrakstu, kurā skaidri norādīts, kādu uzdevumu vai problēmu šis raksts risina. Ieteicams izmantot virsrakstus, pamatojoties uz darbībām vai lietotāju vēlmēm. Tāpēc saglabājiet tos īsus un meklēšanai ērtus, iekļaujot konkrētus atslēgvārdus, un izvairieties lietot nevajadzīgus tehniskos terminus. Tālāk ir minēti daži izplatītākie zināšanu bāzes rakstu virsraksti, kurus varat izmantot.
“Uzsākšana ar …”
“Pamācība Jaunajiem Lietotājiem”
“Pamācība …”
“Ievads …”
“Kā uztādīt Jūsu …”
“Kā salabot …”
“Jūsu Konta Pārvaldība”
“Jūsu … uzstādīšana”
Lai gan struktūra var atšķirties atkarībā no raksta veida, tipisks zināšanu bāzes raksts ietver īsu ievadu, problēmas aprakstu (ja tāds ir), darbības uzdevuma veikšanai, rezultātu apkopošana un saistīto saišu uzskaitīšana. Garākiem rakstiem var būt satura rādītājs, kas palīdz lasītājiem atrast interesējošās sadaļas un izlaist nevajadzīgo informāciju.
Kad runa ir par zināšanu bāzes rakstu formatēšanu, galvenais ir vienkāršība. Lai padarītu tekstu viegli pārskatāmu, varat apsvērt:
Ja palīdzat lietotājiem ar pamācību soli pa solim, varat padarīt norādījumus skaidrākus, iekļaujot ekrānuzņēmumus, GIF, video vai jebkuru citu līdzekli, kas var palīdzēt lasītājiem uztvert saturu vieglāk. Patiesībā, veidojot uz uzdevumiem orientētu rakstu, vizuālie attēli ir noteikti nepieciešami, jo tie bagātina jūsu atbalsta saturu un palīdz noturēt lietotāja uzmanību.
Raksta beigās piedāvājiet saistītās saites tālākai lasīšanai, lai palīdzētu lasītājiem uzzināt vēl noderīgu informāciju. Tas ir īpaši svarīgi, ja lietotāji vēlas uzzināt vairāk par saistītu tēmu vai ja jūsu raksts attiecas tikai uz vienu lielākas uzdevumu kopas aspektu.
“Saistītie Raksti”
“Tālākai Lasīšanai”
“Atbilstošas Saites”
“Jums varētu arī patikt”
Joprojām neesat pārliecināts? Neuztraucieties, mēs esam izveidojuši pāris zināšanu bāzes rakstu sagataves, lai jums palīdzētu tūlīt pat!
Biežāk uzdotie jautājumi ir jebkuras zināšanu bāzes svarīga sastāvdaļa, jo tie risina visbiežāk uzdotos jautājumus.
Title: Frequently Asked Questions
Table of contents:
Section 1 (e.g. General Questions)
Question 1 (e.g. What is Company’s Product X?)
Question 2 (e.g. What are the benefits of Product X?)
Etc.
Section 2 (e.g. Features)
Question 1 (e.g. What features are included in the BASIC, PREMIUM, and PRO plans?)
Question 2 (e.g. What features does the trial include?)
Etc.
Section 3 (e.g. Billing Questions)
Question 1 (e.g. What is the monthly fee?)
Question 2 (e.g. How do I upgrade/ downgrade my subscription plan?)
Etc.
Answers:
Section 1
Question 1
Answer 1
Question 2
Answer 2
Etc.
Section 2
Question 1
Answer 1
Question 2
Answer 2
Etc.
Section 3
Question 1
Answer 1
Question 2
Answer 2
Etc.
Praktiska rakstura ieteikumi palīdz lietotājiem atrisināt problēmas, kas saistītas ar jūsu produktiem vai pakalpojumiem. Raksti parasti ir īsi, bet ļoti specifiski, un tie sniedz vienkāršus, secīgus norādījumus noteikta uzdevuma veikšanai.
How to [Name of Task]
Task: [Brief description of a task to be completed]
(e.g. “By following the instructions, you’ll be able to …”
“This article will help you set up your …”
“The following guide will provide you with instructions on how to install …”)
Prerequisites (if applicable): [Brief description of which products/features/customers the task does/doesn’t apply to]
[Instructions:]
[Step 1]
[Step 2]
[Step 3]
[Etc. ]
Outcome: [Brief description of what should be possible once the task is completed]
Further Reading:
Related articles with links
Problēmu novēršanas rakstu mērķis ir palīdzēt lietotājiem atrisināt sarežģītākas problēmas, kas varētu rasties saistībā ar jūsu produktiem vai pakalpojumiem. Tie ir ļoti līdzīgi praktiskajiem ieteikumiem, tomēr tie ir vērsti uz risinājumu sniegšanu problēmu gadījumos, nevis uz to, kā izglītot lietotājus par uzdevuma veikšanu, vai kā maksimāli efektīvi izmantot kādu konkrētu produkta funkciju.
Title: [Problem name]
Problem: [Brief description of the problem to be addressed]
Overview of possible solutions
[Solutions:]
[Solution 1]
[Solution 2]
[Solution 3]
[Etc. ]
Outcome: [Brief description of how to confirm the problem is solved]
Alternatives: [Explaining the next steps if the problem isn’t solved]
(e.g. “If none of these actions work, please call our customer support at (number) or start a live chat.”
“If none of the described steps helped, please send us an email at (email) or call our tech support at (number).”)
Further Reading:
Related articles with links
Līdzekļa apraksta raksti sniedz īsu aprakstu par to, kas ir konkrēts produkts/pakalpojums. Tā vietā, lai atbildētu uz jautājumiem vai sniegtu pakāpenisku pamācību, viņi lasītājiem apraksta, kā produkts/pakalpojums darbojas. Turklāt tie var ietvert arī informāciju par līdzekļa funkcijām un priekšrocībām un pamatot, kāpēc to ir vērts iegādāties.
Title: [Product/ Service]
[Brief introduction of tool]
[Description of tool]
[Final tips/Additional information to note about the tool]
Further Reading: Related articles with links
Lietotāja pamācības vai lietotāja rokasgrāmatas parasti ir gari, detalizēti, visaptveroši raksti, kas sniedz visu produkta vai pakalpojuma aprakstu. Tie ietver pilnīgu informāciju par katras atsevišķas funkcijas izmantošanu, lai sniegtu lietotājiem labi saprotamu informāciju par produktu vai pakalpojumu. Vairākums lietotāja rokasgrāmatu satur gan rakstisku rokasgrāmatu, gan saistītos attēlus (ekrānuzņēmumus, shēmas utt.).
Apmācības ir ļoti līdzīgas praktisko ieteikumu rakstiem ar pakāpeniskām instrukcijām, tomēr tās sniedz detalizētāku informāciju un ne vienmēr ietver soļus hronoloģiskā secībā. Turklāt apmācība var ietvert strukturētu, pilnīgu skaidrojumu par to, ko lietotāji var darīt ar konkrētu produktu, pakalpojumu vai funkciju, kā arī ar saistīto vizuālo izskatu (ekrānuzņēmumi, video u.c.).
Use case 1
Explanation
Screenshot/ video
Tips to use it this way:
Tip 1
Tip 2
Use case 2
Explanation
Screenshot/ video
Tips to use it this way:
Tip 1
Tip 2
Further Reading:
Related articles with links
Ready to put our knowledge base article templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try building a knowledge base today with our free 14-day trial.<br> No credit card required.
Zināšanu bāze ir zināšanu krātuve ar mērķi sniegt atbildes uz jautājumiem un risināt problēmas.
Zināšanu bāze ir būtisks klientu apkalpošanas un atbalsta rīks. Tas sniedz klientiem viegli atrodamas zināšanas/informāciju par ikdienišķāko problēmu risinājumiem.
Zināšanu bāzē var izmantot šāda veida rakstus: BUJ raksti, kas palīdz atbildēt uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par klientu apkalpošanu. Padomu raksti sniedz ātrus padomus, kā atrisināt biežāk sastopamus klientu apkalpošanas jautājumus. Praktiskie raksti sniedz pakāpeniskus norādījumus konkrēta uzdevuma veikšanai. Brīdinoši raksti brīdina klientus par iespējamām briesmām un problēmām.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Kāds ir zināšanu bāzes mērķis?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zināšanu bāze ir zināšanu krātuve ar mērķi sniegt atbildes uz jautājumiem un risināt problēmas.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Kāpēc lai jums vajadzētu zināšanu bāzi?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zināšanu bāze ir būtisks klientu apkalpošanas un atbalsta rīks. Tas sniedz klientiem viegli atrodamas zināšanas/informāciju par zināmāko problēmu risinājumiem.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Kāda veida zināšanu bāzes rakstiem jums vajadzētu veidot?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zināšanu bāzē var izmantot šāda veida rakstus: BUJ raksti palīdz atbildēt uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par klientu apkalpošanu. Padomu raksti sniedz ātrus padomus, kā risināt biežāk sastopamos klientu apkalpošanas jautājumus. Praktiskie raksti sniedz pakāpeniskus norādījumus par konkrētu uzdevumu veikšanu. Brīdinoši raksti brīdina klientus par iespējamām briesmām un problēmām.” } }] }Izmantojiet BUJ programmatūru, lai optimizētu klientu pašapkalpošanās pieredzi
Pielāgojiet savu uzņēmuma identitātei pašapkalpošanās portālu, izvēloties tēmas, pielāgojot CSS un izmantojot LiveAgent risinājuma funkcijas.
Nepieciešama bezmaksas tiešsaistes tērzēšanas programmatūra?
Klientu apkalpošanas valoda ir svarīga, un pareizi izteicieni uzlabo pieredzi un uzticēšanos. LiveAgent piedāvā dažādus saziņas kanālus.
Mēs augstu vērtējam vērtējam jūsu neseno reģistrēšanos LiveAgent.
Tūlīt pēc konta izveides uz jūsu e-pasta adresi tiks nosūtīta ziņa, kurā ir iekļauta pieteikšanās informācija.
Mūsu mājaslapa izmanto sīkdatnes. Turpinot, mēs pieņemam, ka Jūs dodat atļauju izvietot sīkfailus, kā ir aprakstīts mūsu privātuma un sīkdatņu politiku.
Esam pieejami uz vairākiem datumiem