Bezmaksas Izmēģinājums

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Kā pieklājīgi atteikt

Dziļi sirdī cilvēkam patīk patikt citiem un meklēt apstiprinājumu no citiem. Diemžēl, lai kā mēs censtos, reizēm nākas nepiekrist vai atteikties kaut ko darīt un pateikt ‘nē’ cilvēkam otrā pusē. Tas var būt neticami grūti tiem cilvēkiem, kas baidās no pretreakcijas. Apskatīsim dažus veidus, kā pieklājīgi atteikt, neatkarīgi no tā, vai tas ir saistīts ar darbu, piemēram, klientu apkalpošanu vai kādu citu ikdienas situāciju.

Šīs pieejas var izmantot e-pastos, reālajā dzīvē, runājot pa telefonu, čatā vai jebkurā citā situācijā, kad ir jānoraida kādas personas pieprasījums.

Vispirms atvainojieties

Tas varētu šķist dīvains padoms, it īpaši, ja jūs objektīvi neesat izdarījis neko sliktu. Tomēr atvainošanās pirms “nē” sniedz noteiktas priekšrocības. Pirmkārt, jūs ļaujat otram cilvēkam uzzināt, ka tuvojas sliktas ziņas, un, otrkārt, jūs izrādāt empātiju, kas var mīkstināt pat vissmagākos sitienus. Tā ir pieklājīga atteikšana.

Jūs nerunājat caur puķēm

Ja, atsakot kādam, jūs reaģējat ar sarežģītu atbildi, var notikt divas lietas.

Iespējams, detalizētās atbildes dēļ cilvēks otrā pusē domā, ka jūs melojat.

Otrkārt, cilvēki atradīs veidu, kā pierunāt jūs teikt “jā”, atrodot trūkumus jūsu atbildē.

Tāpēc tā vietā, lai desmit minūtes skaidrotu, kāpēc jūs sakāt “nē”, darie to ātri un nesāpīgi. Tas būs godīgāk, un pastāv mazāka iespēja, ka vēlāk notiks strīds.

Tā vietā, lai teiktu: “Piedodiet, bet es nevaru jūs rīt aizvest uz staciju, jo manai meitai ir peldēšanas nodarbības un, ja viņa tās neapmeklēs, ir apdraudētas viņas izredzes uz valsts čempionātu.

Sakiet vienkārši…

Lietojiet īstos vārdus

Reizēm pārmērīga ‘saldu’ vārdu lietošana var nodarīt vairāk ļauna nekā laba. Tā vietā, lai atrastu veidus, kā mīkstināt sitienu, vienkārši sauciet lietas īstajos vārdos.

Šādā veidā cilvēkam, kas klausās, nebūs šaubu, ka jūsu atbilde ir noraidoša. Tas ir vieglākais risinājums, bet vienlaikus pats riskantākais, jo jūs varat kļūt nedrošs vai pārāk tiešs.

Sakiet NĒ divreiz, ja nepieciešams

Dzirdot jūsu pirmo atteikumu, dažreiz cilvēki turpinās uzstājīgi uzstāt. Viņi, iespējams, domās, ka spēj mainīt jūsu domas vai var pārliecināt jūs padoties. Vienkārši (un pieklājīgi) vēlreiz apstipriniet savu negatīvo atbildi.

Pārvirziet šos cilvēkus pie cita darbinieka

Viena no situācijām, kad cilvēkiem nav problēmu uzklausīt “nē”, ir tad, ja jūs tos pārsūtāt pie cita darbinieka, kas varētu palīdzēt labāk. Šajā gadījumā viņi to neuzskatīs par atteikšanos, bet gan palīdzību iegūt to, kas viņiem patiešām ir vajadzīgs. Protams, vispirms pārliecinieties, vai persona, pie kuras pārvirzāt klientu, var šo uzdevumu arī paveikt.

Ieņemiet līdzvērtīgu nostāju

Runājot par empātiju, viena no labākajām taktikām negatīvas atbildes situācijā, ir ieņemt līdzvērtīgu nostāju. Ja tā ir grūta situācija (vai cilvēks), tas var palīdzēt samazināt atbildes negatīvo noskaņu. Tieši tāpat kā iepriekšējā scenārijā, pirms atteikšanās jūs cilvēku tai sagatavojat.

Piedāvājiet alternatīvu

Protams, atbildes nesaņemšana otram cilvēkām var nepatikt, bet, ja dosiet viņiem alternatīvu, kas šķiet vienlīdz laba, viņi droši vien pieņems atteikumu daudz labāk.

Protams, ne vienmēr tas būs iespējams, jo dažkārt vienkārši nav alternatīvu iespēju. Atcerieties arī, ka, piedāvājot alternatīvu, var rasties nevajadzīgas diskusijas.

Atgriezieties pie šī cilvēka

Bieži vien cilvēka lūgumu nav iespējams izpildīt nekavējoties. Varbūt jūs nezināt, vai tas ir iespējams, jums nepieciešama cita cilvēka atļauja vai ir vēl kāds cits iemesls. Šādās situācijās pasakiet cilvēkam, ka jūs pārbaudīsiet un atbildēsiet vēlāk. Un, protams, neaizmirstiet vēlāk to arī izdarīt.

Piemērs no ikdienas dzīves

Kā atteikt ielūgumu?

Aplūkosim kādu konkrētu piemēru. Kā noraidīt kāzu uzaicinājumu? Ja nevarat piedalīties kāzās vai, iespējams, negribat doties uz kāzām, pieklājīgi ielūguma atteikšana bieži vien var sagādāt daudz problēmu.

Kā atteikt ielūgumu uz kāzām – piemēri:

Noslēgumā

Pateikt nē vai pieklājīgi atsacīties ir viena no grūtākajām lietām neatkarīgi no situācijas, cilvēka vai valodas. Šie padomi palīdzēs jums pateikt NĒ, vieglāk un izvairīties no nepatīkamām situācijām ar cilvēku otrā galā. Ja vēlaties uzzināt vairāk, skatiet mūsu klientu saziņas rakstu, lai uzzinātu vairāk.

Pārbaudiet sevi

Zināšanas ir svarīgas tikai tad, ja tās tiek izmantotas praksē. Izmēģiniet visu mūsu akadēmija apgūto LiveAgent!

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Atgriezties uz Akadēmiju Izveidot kontu BEZMAKSAS

Mūsu mājaslapa izmanto sīkdatnes. Turpinot, mēs pieņemam, ka Jūs dodat atļauju izvietot sīkfailus, kā ir aprakstīts mūsu privātuma un sīkdatņu politiku.