Jauna darba uzsākšanas kontrolsaraksts palīdz veiksmīgi iekļauties jaunajā darbā, izprast uzņēmumu, iepazīties ar komandu un noteikt mērķus. Ieteikumi ietver informācijas iegūšanu, apģērba izvēli, nervu nomierināšanu un agru celšanos.
Vai tikko sākāt jaunu darbu? Apsveicu! Jūs esat uz pareizā ceļa, lai gūtu panākumus.
Tagad ir pienācis laiks pārliecināties, ka visas jūsu lietas ir tā sakārtotas, ka panākumi sekos jums it visur.
Izskatiet mūsu kontrolsarakstu jauna darba sākšanai jau no pirmās dienas.
Var likties, ka jūs visu sākumā darāt pēc izjūtas, bet drīz vien sapratīsit, cik svarīgi ir sīkumi. Sāciet jauno darbu ar pareizo kāju un izvairieties no problēmām, kas varētu rasties.
Vienkārši sekojiet šiem vienkāršajiem soļiem, un jums viss izdosies. (Šī ir ieteicama notikumu secība, taču varat to pielāgot savām vajadzībām.)
Ikviens! Jauna darba uzsākšanas kontrolsaraksta izveide var šķist noderīga tikai tiem cilvēkiem, kas tikko nāk no skolas sola, bet ir noderīgi izveidot kontrolsarakstu pat tad, ja esat vienkārši mainījis darbu.
Jo konkrētāki būs jūsu soļi, jo vieglāk viss ritēs (un jo mazāk iespēju, ka radīsies problēmas).
Mūsu kontrolsaraksts ir vispiemērotākais:
Pirms sākas jūsu pirmā diena ir ieteicams apkopot svarīgu informāciju par uzņēmumu, lai jūs justos pārliecinātāks un sagatavotāks. Tas ietver zināšanas par tā vēsturi, pamatvērtībām un galvenajiem konkurentiem.
Pēc iespējas vairāk zinot par uzņēmumu, varēsit labāk izprast tā kultūru un iekļauties tajā. Tas ir arī labs veids, kā izrādīt savu interesi.
Pirms sākat googlēt visu, kas vien tur atrodams, veltiet laiku, lai pārdomātu, kuri ir jums aktuālākie jautājumi un kuras tēmas jūs interesē.
Izveidojiet sarakstu ar visu, kas parādās izpētes laikā, un rodiet atbildes pirmajā darba nedēļā. Tādā veidā jūs varat koncentrēties uz iejušanos un jaunā darba devēja iepazīšanu.
Noskaidrojiet, cik ilgs laiks būs nepieciešams, lai nokļūtu no mājas līdz birojam.
Vismazāk jūs vēlaties pirmajā dienā nokavēt. Turklāt vienmēr ir labi zināt, ko sagaidīt, un plānot uz priekšu.
Esiet precīzs, pārbaudiet grafikus un rezervējiet papildu laiku, lai sasniegtu galamērķi.
Pārliecinieties, ka kavēšanās, ko izraisa satiksme, sabiedriskais transports utt., neietekmēs jūsu ierašanās laiku. Ja braucat ar automašīnu, pieskaitiet dažas papildu minūtes, lai izvairītos no lieka stresa.
Apskatiet apģērbu, ko plānojat valkāt savā pirmajā dienā.
Vienmēr ir laba ideja ģērbties profesionāli, taču jūs vēlaties justies arī ērti.
Pārliecinieties, ka jūsu drēbes ir tīras, izgludinātas un labā stāvoklī. Uzziniet, kā jūsu amata cilvēki ģērbjas uzņēmumā, kurā sākat strādāt.
Ja nezināt, ko ģērbt, varat pajautāt kādam, kas tur jau strādā, vai papētīt tiešsaistē. Pastāv iespēja, ka uzņēmuma kultūra ir brīvāka.
Kuri rīki var palīdzēt izvēlēties atbilstošu apģērbu?
Vai atceraties laiku, kad kravājāt somu vakarā pirms skolas? Šī ir tā pati doma.
Vislabāk ir sagatavot visu pirmajai dienai nepieciešamo, tādējādi ietaupot laiku un samazinot iespēju aizmirst kaut ko svarīgu.
Ielieciet visu, kas jums būs nepieciešams dienas garumā, sākot no pusdienām un beidzot ar visiem nepieciešamajiem dokumentiem.
Paņemiet līdzi arī ūdens pudeli un uzkodas, ja vēlāk dienas laikā jūtaties izsalcis. Var noderēt arī piezīmju grāmatiņa un pildspalva.
To nevajadzētu aizmirst. Noteikti iestatiet modinātāju. Jūs nevēlaties steigties vai kavēties.
Vienmēr ir ieteicams saņemt atgādinājumu, kas informē, ka ir pienācis laiks mosties un/vai doties prom. Turklāt tas palīdzēs pārliecināties, ka no rīta nesteidzaties, mēģinot sagatavoties.
Iestatiet modinātāju uz laiku, kas nepieciešams, lai pamostos un/vai dotos prom. Vēlreiz pārbaudiet, vai izvēlējāties pareizo laiku, jo ir viegli nejauši iestatīt modinātāju nepareizi. Tā notiek pat ar labākajiem no mums.
Ja jums ir problēmas ar piecelšanos, vislabāk ir iestatīt vairāk nekā vienu atgādinājumu.
Ir daudz dažādu modinātājpulksteņu lietotņu un mājaslapu, kas var palīdzēt:
Dziļi ieelpojiet, saglabājiet mieru un turpiniet. Atcerieties, ka kļūdīties ir tikai cilvēcīgi.
Jauna darba uzsākšana var būt saspringta vai pat nervus kutinoša. Neatkarīgi no tā, cik labi gāja jūsu iepriekšējā darbā, jūs joprojām varat justies nervozs. Tāpēc ir lietderīgi jau iepriekš noskaidrot nomierināšanās metodes, kas der jums.
Elpojiet dziļi un lēni. Koncentrējieties uz gaisu, kas ieplūst caur degunu un iziet caur muti.
Vēl viena iespēja ir veltīt dažas minūtes sev, pirms dodaties uz darbu. Tas var būt jebkas, sākot no lasīšanas vai mūzikas klausīšanās līdz pastaigai ar suni.
Pārliecinieties, ka jums ir kaut kas, kas palīdzētu jums nomierināties, ja nepieciešams, piemēram, jogas video, meditācijas lietotne, tējas tase vai grāmata — viss, kas vien jums der.
No rīta jūs varētu arī pavingrot — sports ir lielisks veids, kā mazināt stresu un trauksmi.
Ja ceļaties agri, jums ir iespēja sākt dienu uz mierīgas nots. Jums būs laiks arī paēst kārtīgas brokastis un nesteidzīgi sagatavoties.
Vienmēr ir ieteicams atvēlēt sev papildu laiku rīta rutīnai, it īpaši, ja neesat pieradis celties šajā laikā. Turklāt tas palīdzēs samazināt stresa līmeni gadījumā, ja rodas neparedzēta kavēšanās.
Jums nebūs jāuztraucas par celšanos no rīta, ja dosieties gulēt agri. Pamodieties apmēram vienu līdz divas stundas pirms došanās ceļā. Tas dos jums pietiekami daudz laika.
Agri pieceļoties jūs iegūtu enerģiju, taču ar to nepietiks visai dienai. Pārliecinieties, ka esat sagatavojis ēdienu rīta maltītei, pretējā gadījumā līdz pusdienas laikam jūs jutīsities izsalcis un nemierīgs.
Tas palīdz nodrošināt ķermenim nepieciešamo enerģiju un degvielu dienas sākšanai.
No rīta ēdiet veselīgu maltīti, pat ja parasti neesat brokastu cilvēks. Tas var būt jebkas, sākot no olām līdz auzu pārslām vai grauzdiņiem.
Ja jums ir laiks, pagatavojiet brokastis iepriekšējā vakarā, lai jūs varētu vienkārši no rīta piesēsties un paēst. Labas iespējas ir arī banāns vai daži granolas batoniņi, kuru pagatavošana neaizņem laiku.
Ir daudz lielisku recepšu veselīgām brokastīm, kuras varat pagatavot ātri, bez liekas piepūles.
Ja ieradīsities agri, jums būs laiks sagatavoties pirms vēl darba diena sākas. Turklāt, ja sākat ātrāk, tas nozīmē mazāku spiedienu un stresu jūsu pirmajā darba dienā. Tas nodrošina arī buferi neparedzētas kavēšanās gadījumā, kas var rasties ceļā uz darbu.
Vienmēr ir ieteicams pirmajā dienā atvēlēt sev mazliet vairāk rezerves, it īpaši, ja pirmo reizi tiekaties ar kolēģiem vai priekšnieku.
Mēģiniet ierasties vismaz 30 minūtes pirms darba dienas sākuma. Tam vajadzētu dot jums pietiekami daudz laika, lai iekārtotos un iejustos jaunajā vidē.
Ja nepieciešams, varat arī izmantot šo laiku, lai pārskatītu savas darba instrukcijas vai mācību materiālus.
Vienmēr ir ieteicams iegūt draugus un kontaktēties ar saviem kolēģiem, īpaši, ja esat jauniņais. Turklāt iepazīstināšana ar sevi var mazināt stresu, jo jums būs kāds, ar ko parunāties.
Tādējādi jau uzreiz būs skaidrs, ka esat draudzīgs un sabiedrisks cilvēks — ideāls kolēģis!
Iepazīstieties ar sevi pēc iespējas drīzāk. Varat to izdarīt, ātri nosaucot “Sveiki, mani sauc _” un pēc tam pajautāt, kā visiem klājas — tas ir vienkāršākais.
Vai arī sarunājieties aci pret aci un uzdodiet jautājumus, ja vēl nevēlaties runāt pats.
Komanda ir viens no svarīgākajiem darba aspektiem. Tāpēc ir svarīgi viņus iepazīt pēc iespējas ātrāk, lai varētu efektīvi strādāt kopā.
Vienmēr ir izdevīgi uzturēt labas attiecības ar kolēģiem, jo jūs kopā ar viņiem pavadīsit daudz laika.
Vislabāk ir iepazīstināt ar sevi un pēc tam sākt ar viņiem neformāli tērzēt. Tādā veidā jūs varat sākt veidot attiecības un labāk iepazīt viens otru bez pārmērīga spiediena vai stresa.
Ja iespējams, pirmajā darba dienā ir svarīgi arī nenošķirties. Tas var būt vilinoši, kad esat aizņemts, palikt birojā un strādāt pie uzdevumiem vienatnē. Tomēr mēģiniet vismaz ieturēt pārtraukumu pusdienās, lai paēstu kopā ar kolēģiem.
Jūsu pirmā diena darbā būs nedaudz nomācoša un saspringta, taču ņemiet vērā, ka tā nebūs mūžīga.
Labākais, ko varat darīt, ir veikt visu soli pa solim, vienlaikus saglabājot mieru un pozitīvu attieksmi visas dienas garumā. Ja neesat pārliecināts par kaut ko, lūdziet palīdzību kolēģim vai priekšniekam.
Ja iespējams, vislabāk ir sarunāt tikšanos ar savu darbā pieņemšanas vadītāju.
Tikšanās ar darbā pieņemšanas vadītāju ir lielisks veids, kā veidot attiecības ar viņu. Varat uzzināt par uzņēmuma noteikumiem, procesiem un nākotnes projektiem, lai zinātu, ko sagaidīt nākamajās nedēļās vai mēnešos.
Turklāt šī ir iespēja uzdot jautājumus par savu jauno darbu un saņemt viņa padomu par to, kā jūs varētu būt pēc iespējas veiksmīgāks.
Pirmais solis ir vienkārši jautāt. Sākumā tas var šķist biedējoši, taču mēģiniet viņam nosūtīt e-pastu vai patērzēt aci pret aci pusdienlaikā, kad viņš, iespējams, būs brīvāks un vairāk noskaņots parunāties.
Ja jums rodas iespēja, pajautājiet par viņu iecienītākajiem projektiem vai ikdienas uzdevumiem, lai parādītu savu interesi un entuziasmu jaunu prasmju apguvē.
Uzzināt vairāk par savu amatu un amata nosaukumu ir jauna darba uzsākšanas neatņemama sastāvdaļa. Jums būs jāsaprot, par ko esat atbildīgs, kam jāatskaitās un kā tas iekļaujas uzņēmuma kopskatā.
Sākotnēji jūs varētu justies nomākts, ja ir pārāk daudz nezināmā, taču, ja veltīsit laiku, lai saprastu visu, par ko būsiet atbildīgs, jūs varat izcelties savā jaunajā darbā.
Jūsu darbā pieņemšanas vadītājam vajadzētu būt vairāk nekā priecīgam, vēlreiz izrunājot jūsu darba pienākumus un pienākumus tikšanās laikā. Nebaidieties uzdot papildu jautājumus.
Jautājiet arī saviem kolēģiem. Viņiem var būt atšķirīgs skatījums vai būt daži padomi, kā gūt panākumus jaunajā amatā.
Ņemiet vērā, ka nav kauns atzīt, ka kaut ko nezināt. Palīdzības lūgšana ir labāka nekā mēģināt visu izdomāt pašam.
Tas nav nekas neparasts, ja jaunie darbinieki nav pārliecināti par saviem pienākumiem un atbildību, it īpaši, ja viņu sarakstā ir daudz uzdevumu. Tāpēc ir svarīgi jautāt par piemērojamiem noteikumiem, lai zinātu, ko jūs varat vai nevarat darīt darba laikā.
Tādā veidā jūs varēsit izvairīties no iespējamām problēmām un labāk izprast noteiktās robežas.
Jūsu vadītājs ir labākais cilvēks, kam lūgt šāda veida informāciju. Viņam vajadzētu sniegt jums plašu pārskatu par to, kas ir sagaidāms un kādi noteikumi jums jāzina.
Ja jums ir kādi konkrēti jautājumi, nevilcinieties sazināties ar savu personāla nodaļu. Viņi ir darba vietas noteikumu eksperti, un viņiem vajadzētu jums palīdzēt jebkurā jautājumā.
Nekad nav par agru sākt domāt par savu karjeras izaugsmi. Savu iespēju noskaidrošana ir viens no labākajiem veidiem, kā noskaidrot, ko vēlaties no darba.
Būs vieglāk koncentrēties un motivēt sevi, ja zināsit, ko vēlaties no pašreizējā amata.
Jūsu vadītājam ir jāsniedz priekšstats par uzņēmuma ilgtermiņa mērķiem un kādi ceļi jums varētu būt pieejami. Lai iegūtu plašāku informāciju, varat arī apmeklēt uzņēmuma mājaslapu.
Ir svarīgi sev izvirzīt gan īstermiņa, gan ilgtermiņa mērķus. Tādejādi jums būs pie kā strādāt un varēsit sekot līdzi savam progresam.
Mērķu nospraušana var palīdzēt saglabāt koncentrēšanos un motivāciju pašreizējā amatā. Varat arī sekot savam progresam un redzēt, cik tālu esat ticis.
Jūsu mērķi var būt jebkas, sākot no jaunas prasmes apguves līdz lielākas atbildības uzņemšanos darbā. Ir svarīgi tos pielāgot jūsu individuālajām vajadzībām un vēlmēm.
Izstrādājiet sarakstu pats un pēc tam padalieties ar savu karjeras vadību. Jūsu personāla nodaļa var arī sniegt dažus norādījumus par jūsu mērķiem un sniegt karjeras attīstības padomus, pamatojoties uz uzņēmuma ilgtermiņa mērķiem un izaugsmes vīziju.
Jo ātrāk varēsiet parūpēties par savu apdrošināšanu, jo labāk.
Jums ir jāpārbauda ne tikai veselības apdrošināšanas segums, bet arī zobārstniecības un redzes paketes.
Ja jums nav apdrošināšanas, tagad ir pienācis laiks sākt meklēt savas iespējas. Ir pieejams daudz dažādu noteikumu, un pirms jebkādu lēmumu pieņemšanas ir ieteicams paskatīties visapkārt (jo īpaši tāpēc, ka izmaksas var ievērojami atšķirties atkarībā no izvēlētās paketes).
Darba devējiem bieži ir pienākums nodrošināt jums veselības apdrošināšanu.
Plānojiet 90 dienu laikā pārskatīt savu pašreizējo pozīciju. Šis ir ideāls laiks, lai jūs un jūsu vadītājs apsēstos un novērtētu, kas darbojas labi, un noteiktu jomas, kurās iespējams veikt uzlabojumus. Protams, jūsu sniegums būs atkarīgs arī no tā, cik ātri jūs attīstīsities uzņēmumā.
Trīs mēnešu pārskata sesija ir lielisks veids, kā pārliecināties, ka esat uz pareizā ceļa. Parasti tas ir pietiekami daudz laika, lai jūsu vadītājs gūtu priekšstatu par to, cik labi sastrādājaties ar noteiktām komandām, kā arī par jūsu vispārējo sniegumu.
Pārskata laikā jūs varētu vēlēties pieskarties apmācībai, mērķiem, projektiem un tam, cik labi sastrādājaties ar savu komandu.
Ir svarīgi pievērst uzmanību un izrādīt interesi par jauno darbu jau no pirmās dienas. Jūsu priekšnieks, kolēģi un citi cilvēki, kurus jūs satiekat uzņēmumā, novērtēs jūsu pūles.
Laba attieksme ir būtiski svarīga jaunā darbā. Tāpēc ir vajadzīga pozitīva pieeja darbam un apkārtējiem cilvēkiem.
Padariet sevi par uzticamu kolēģi jaunajā darbā, tas palielinās izredzes iegūt algas pielikumu vai paaugstinājumu nākotnē.
Laika pārvaldībai ir būtiska nozīme jebkurā darbavietā, bet vēl jo vairāk tad, kad sākat strādāt jaunā uzņēmumā. Tādējādi ir nepieciešams izveidot dienas grafiku, pieturēties pie tā un efektīvi pārvaldīt savu laiku.
Palīdzības lūgšana ir viens no labākajiem veidiem, kā atstāt iespaidu uz jaunajiem kolēģiem un ieinteresēt viņus palīdzēt, kad jums tas nepieciešams. Tāpēc jau no pirmās dienas lūdziet kolēģiem palīdzību, vai arī izskaidrojumu, kā notiek lietas uzņēmumā.
Lai vestu veselīgu dzīvesveidu, jāievēro darba un personiskās dzīves robežas. Paturiet nošķirtu personīgo un profesionālo dzīvi, lai nepieciešamības gadījumā varētu atbilstoši koncentrēties gan uz vienu, gan otru.
Lietas, ko atcerēties jaunajā darbā:
It's generally recommended that you take a few days off before starting your new job, especially if you’re moving straight from another position. This will give you enough time to relax and prepare for the transition.
It's essential to look your best on day one, particularly if it's the first impression you will be making. You can ask someone in human resources what the appropriate attire is or look on the company's website.
There are a few things you should avoid on the first day of your new job: Don't arrive late; Don't ignore your colleagues; Don't be disruptive; Don't forget to introduce yourself to everyone; Don't forget to ask lots of questions; Don't be afraid to speak up
Taking a break from work can be a great way to clear your mind and gain new perspectives. However, if you feel like it's going to negatively impact your career, then maybe reconsider.Nevertheless, such a break can give you a new outlook on life and allow you to resume work with new enthusiasm.
Some good questions to ask when starting a new job include: What are the expectations for this position? What is the company culture like? How do you handle workplace conflicts? When are deadlines typically met? Can I take time off for personal reasons? Is there a training program for this position? Who can I go to for help if I'm struggling? What are the goals of this company?
Don't be afraid to ask questions and introduce yourself to everyone. It's always a good idea to make a positive first impression. But remember, if anything makes you uncomfortable, you should be honest about it.
The first three months are essential because you need to make an impression during this time, meaning that you should be extra attentive and work hard to exceed the expectations of your boss and colleagues. In addition, it's an excellent time to establish some work-life boundaries. For example, if your boss is pushy about working on the weekends, don't hesitate to set some clear limits. If you can accomplish all of this in the first 90 days, then you're on the right track to success.
Podkāsta uzsākšanas kontrolsaraksts
Atklājiet 12 soļus sava podkāsta izveidei un popularizēšanai ar mūsu praktisko kontrolsarakstu! Sāciet savu šovu tagad!
Galvenās lapas kontrolsaraksts
Satura stratēģijā iekļaujiet mūsu galvenās lapas kontrolsarakstu, lai palielinātu reklāmguvumu skaitu un iegūtu vairāk klientu. Viegli pielietojams, punktu pa punktam.
Pirmreizējā zvana kontrolsaraksts
Kā noslēgt vairāk darījumu, runājot ar savām perspektīvajiem klientiem? Mūsu pirmreizējā zvana kontrolsaraksts palīdzēs jums maksimāli palielināt pārdošanas apjomus.
Visaptverošs zvanu centra kontrolsaraksts
Esat ieinteresēts izveidot zvanu centru, bet jums nav ne jausmas, ar ko sākt? Mēs esam izveidojuši zvanu centra kontrolsarakstu, kas palīdz to paveikt.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Mūsu mājaslapa izmanto sīkdatnes. Turpinot, mēs pieņemam, ka Jūs dodat atļauju izvietot sīkfailus, kā ir aprakstīts mūsu privātuma un sīkdatņu politiku.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team