VoIP uzņēmumiem

Kas ir VoIP uzņēmumiem?

Šis risinājums atvieglo uzņēmumu īpašniekiem zvanīšanu klientiem, pārdošanas zvanu veikšanu un sadarbību ar komandu biznesa zvanu laikā. Uzņēmuma VoIP tālruņa pakalpojumi parasti piedāvā papildu funkcijas, piemēram, ekrāna koplietošanu, videosapulces un balss pasta transkripciju papildus parastajiem balss zvaniem. Tā kā VoIP uzņēmumiem pakalpojumiem ir daudz dažādu funkciju, maksa par papildu speciālajām iespējām ir parasta lieta.

Atšķirībā no sadzīves pakalpojumu sniedzēja VoIP uzņēmumiem pakalpojumu sniedzējs var vairāk ieguldīt droša VoIP tīkla izveidē un uzturēšanā. Turklāt labākie VoIP uzņēmumiem pakalpojumi mēdz piedāvāt augstu klientu atbalsta līmeni. Galu galā uzņēmumu īpašnieki nevar atļauties zaudēt saskarsmi ar darbiniekiem, īpaši, strādājot attālināti.

Kā zināt, vai jūsu uzņēmumam ir piemērots VoIP uzņēmumiem?

Pirms VoIP uzņēmumiem pakalpojumu izmantošanas visu tālruņa sarunu apstrādei, ir jāņem vērā daži punkti. Vispirms pārbaudiet, vai jums ir piekļuve ātrgaitas interneta savienojumam. Tradicionālajā birojā var būt kabeļa internets, DSL, satelīta vai optiskā kabeļa interneta savienojums. Tomēr ir svarīgi to pārbaudīt arī ar attālinātajām komandām. Pajautājiet viņiem, vai viņiem interneta pieslēgums ir ar vismaz 5 Megabitu lejupielādes un augšupielādes ātrumu, lai jūs varētu organizēt videosapulces.

Tagad varat apsvērt dažas priekšrocības, kas pieejamas VoIP uzņēmumiem pakalpojumu sniedzējiem salīdzinājumā ar tradicionālajiem biznesa tālruņu pakalpojumiem.

  • features – Business VoIP providers are known to offer unlimited calling across the country. However, there are many other advanced features to consider. For example, an auto-attendant feature makes it easier to answer calls that come in during evenings and weekends. Some providers also deliver voicemail transcription (i.e., the system converts a voicemail to text).
  • cost savings – Depending on the features you choose, business VoIP providers can offer significant cost savings. Compared to traditional business services, you can save 20-50%. The cost savings could be even higher if you make a lot of international calls.
  • options for small businesses – Some business phone service providers offer unified communications, video meetings, and team messaging. These advanced features are typically available through expensive plans. An enterprise phone service is not a good fit for a small business focused on cost savings. That said, business VoIP phone systems are still an excellent choice for many small businesses because of their low cost and flexibility.

Kā uzņēmumi var izmantot pakalpojuma VoIP uzņēmumiem priekšrocības?

Ir deviņas priekšrocības, kā uzņēmumi gūst labumu no pakalpojuma VoIP uzņēmumiem izmantošanas. Dažas no šīm priekšrocībām ir pieejamas arī, izmantojot tradicionālos analogos tālruņus, taču lielākā daļa ir pieejama tikai VoIP zvaniem.

  • Make as many calls as you want with unlimited calling features. VoIP services are a cost-effective choice for companies that rely on making calls, including outgoing calls to customers. You can often get unlimited domestic calling to anybody in the country. International calling rates can be as low as a few pennies per minute.
  • Stay connected with other teams. Staying organized in the age of remote work is more manageable with business VoIP services. You can use conference calling with your customer service teams, sales teams, and other company parts.
  • Use screen sharing to improve understanding. Verbally describing a process isn’t always the right approach in business. Some of your employees might prefer to see diagrams, charts, or other visual aids.
  • Deepen your connection with video meetings. Some business VoIP plans include support for video meetings with groups and video calls. Communicating by video is a powerful way to enrich a conversation with an employee or customer. You might find it easier to understand the other person’s thoughts and feelings and connect better with them. Some VoIP plans let you invite 10, 20, or even 100 participants to a video conferencing session.
Videozvana funkcija Tiešsaistes čata programmatūrā - LiveAgent
  • Get quick answers with team messaging. Newer VoIP plans include a team messaging (also called instant messaging) feature. This is a helpful way to communicate with your team. After all, spending 10 minutes looking at calendars to set up a conference call doesn’t make sense in every situation.
Iekšējais čats Klientu apkalpošanas programmatūrā - LiveAgent
  • Voicemail. It is a standard feature in today’s business VoIP technology, even on a basic plan. To boost business productivity further, look for voicemail to email features. Reading a transcribed voicemail can be easier than listening to a recording.
  • Apps with video. These are a great choice if you have an Internet provider that offers fast broadband services. For instance, you might invite your ten best customers to a video call to reveal a new product you’re working on. During the video meeting, you can use screen sharing to demonstrate the idea and get their feedback. Some apps with video will even let you share control over your screen. This is a powerful tool to boost engagement.
  • Scalability. Unlike most mobile phones, it is easy to add or remove users from your VoIP service. That is valuable because you can add users to your contact centers at busy times and then cancel those accounts later if they are not needed.
  • Routing. Midsized businesses and larger companies get a lot of incoming calls to manage every day. Routing calls to the right person or department helps to provide better service to your customers.
Zvanu sadales iestatījumi Kontaktu centra programmatūrā - LiveAgent

Kā izvēlēties labāko VoIP uzņēmumiem nodrošinātāju?

Ir daži faktori, kas jāņem vērā, lai iegūtu labāko piedāvājumu.

  • flexibility – Some providers may require you to sign up for annual plans to get the best deal on their enterprise tier. In contrast, the lowest tier may let you cancel at any time but provide fewer features. Remember that you can mix and match between plans. You might use a higher-end option (i.e., the enterprise or professional tier). In contrast, the lowest tier may be a good choice for departments with fewer calls.
  • mobile device support – Many of your employees might like the option to work remotely. To support this need, look for a provider that offers mVoIP phone apps or can make calls from multiple locations without buying an office phone.
  • integrationsLiveAgent integrates with popular business software like Salesflare, Pipedrive, Highrise and Gmail, and many others. Choosing a business VoIP provider that integrates with your software can save you time every day.
  • monthly minutes – Some VoIP providers offer unlimited minutes on domestic calling. Before signing up, think about your calling needs. If you regularly call customers in other countries, you might need a plan with international calling.
  • other powerful features – Larger companies might need the capacity to offer online meetings, unlimited extensions, and other capabilities that go beyond typical VoIP features. This is usually the case if you have a range of different teams (e.g., sales, customer service, accounting, etc.) who all need an office phone.

Ņemiet vērā, ka katrs VoIP pakalpojumu sniedzējs izmanto dažādus vārdus, lai aprakstītu savu pakalpojumu. Ātrākajam pakalpojumam viens uzņēmums var izmantot frāzi “uzņēmuma pakete”. Cits uzņēmums varētu piedāvāt “ātruma paketi”. Tā kā ir daudz dažādu terminu, ir svarīgi rūpīgi aplūkot maksājamo mēneša likmi un konkrētās funkcijas.

Lai izveidotu biznesa VoIP tālruņu pakalpojumu sarakstu, sāciet ar nozares atsauksmēm, piemēram, PC Mag ieteiktajām VoIP sistēmām. Jūs redzēsiet tādus piedāvājumus kā Ooma Office, RingCentral un Cisco.

Kā uzstādīt VoIP uzņēmumiem sistēmu?

Konkrētās darbības, kas jāveic, lai iestatītu VoIP uzņēmumiem sistēmu, atšķiras. Piemēram, RingCentral MVP iestatīšana atšķirsies no LiveAgent iestatīšanas. Tomēr ir daži vispārīgi punkti, kas attiecas uz ikkatru VoIP sistēmu.

Interneta pieslēgums

Interneta savienojuma kvalitāte un ātrums ir ļoti svarīgs VoIP zvaniem. Sazinieties ar interneta pakalpojumu sniedzēju un paziņojiet, ka pārslēdzaties uz VoIP protokolu. Lai iegūtu vislabāko balss kvalitāti, iespējams, vajadzēs jaunināt interneta savienojumu vai iegādāties jaunāku bezvadu maršrutētāju, kas atbalsta WiFi 6.

Saplānojiet VoIP instalēšanu

Nākamais solis ir saplānot jaunā interneta tālruņa pakalpojuma instalēšanu. Lai iegūtu vislabāko balss kvalitāti, varat veikt dažas pārbaudes, tāpēc veltiet tam pietiekoši daudz laika. Iespējams, vēlēsities ieplānot instalēšanu nedēļas nogalē, lai līdz minimumam samazinātu traucējumus biznesam. Ja jums nav savu IT zināšanu, jautājiet interneta tālruņa pakalpojumu sniedzējam, vai tas piedāvā instalēšanas pakalpojumus. Samaksāt par šo iespēju dažkārt ir laba ideja, īpaši lielākajos uzņēmumos.

Komunicējiet ar darbiniekiem

Nosūtiet e-pasta ziņu saviem darbiniekiem, lai paziņotu par jauno sistēmu. Ja ir būtiski jaunas funkcijas, piemēram, biznesa īsziņas, izceliet tās savā e-pastā. Plānojiet dažus apmācības kursus savam personālam. Modernie IP tālruņi ir pilni ar papildu funkcijām, un ir vajadzīgs laiks, lai iemācītos, kā tās lietot.

Atjauniniet apmācību materiālus

Tagad, kad jums ir labāki biznesa saziņas rīki, atjauniniet apmācību dokumentus. Piemēram, paskaidrojiet, kā darbojas noteiktas funkcijas (piemēram, mēs izmantojam vairāklīmeņu automātisko atbildētāju, lai pārvaldītu no klientiem ienākošos zvanus).

Choose the right fit for your business

Among other useful features, LiveAgent also integrates with plenty of VoIP providers, giving you the option to pick the right one just for you. Want to see for yourself?

Frequently asked questions

What is a business VoIP?

Business VoIP is a business communications tool that makes it easy to make calls and receive calls. In many cases, business VoIP is lower cost than a traditional business phone system. Business VoIP plans often provide unlimited calling and advanced features like screen sharing or video meetings.

How does business VoIP work?

Business VoIP works by converting your words into digital signals which are transmitted through the Internet. Behind the scenes, business VoIP providers use various methods to make sure you have high-quality calls. All business VoIP users need high-speed Internet access to use the service effectively.

How to know if your company is a good fit for business VoIP?

Almost all businesses are a good fit for business VoIP. There are only two situations where a business might not want to switch to VoIP. A company that lacks reliable Internet access, or companies that are not ready to implement of newer technologies.

How can companies benefit from business VoIP service?

There are many benefits available by switching to a business VoIP service. For example, you can avoid the additional charges that traditional phone companies apply for long phone calls. Most business VoIP service providers include either unlimited minutes or inexpensive calling rates. Finally, business VoIP services sometimes include support for video meetings and call management so you can stay productive.

How to choose the best business VoIP provider?

Start by looking at the technology your team uses every day. For example, if you use Gmail and Pipedrive, LiveAgent is a good fit because it integrates with these technologies and dozens other apps. Read industry reviews and ask your colleagues for tips. Keep researching until you identify two or three potential providers for your shortlist.

How do I set up a business VoIP system?

The specific technical steps vary with each Internet service provider. However, there are four general steps you can follow after you select a VoIP system. Step one is to check that your Internet connection can support VoIP calls. Step two is to plan and schedule the VoIP installation. In step three, you will infirm your employees about the new technology. The final step is to update your training material.

Atgriezties uz Glosāriju Izveidot kontu BEZMAKSAS

Mūsu mājaslapa izmanto sīkdatnes. Turpinot, mēs pieņemam, ka Jūs dodat atļauju izvietot sīkfailus, kā ir aprakstīts mūsu privātuma un sīkdatņu politiku.

×
Pierakstieties uz individuālu zvanu un uzziniet, kā LiveAgent var palīdzēt Jūsu biznesam.

Esam pieejami uz vairākiem datumiem

Pierakstīties uz demonstrāciju