Kas ir bezmaksas modelis?
Angļu valodā bezmaksas modelis (freemium) ir vārdu “bezmaksas” un “premium” kombinācija . Bezmaksas biznesa modelis piedāvā pamatpakalpojumus par brīvu, un par visiem papildus līdzekļiem vai pakalpojumiem tiek iekasēta maksa.
Ja jūs nolemjat izvēlēties bezmaksas modeļa pieeju, jūs noņemat izglītošanas slogu no pārdošanas un mārketinga komandas. Klients pats ir atbildīgs par savu izziņu un izvēlas vai nu bezmaksas, vai premium iespējas.
Bezmaksas piesaistes modeļa mērķis ir samazināt klientu piesaistes izmaksas. Piedāvājot bezmaksas produkta vai pakalpojuma versiju, tā kļūst pieejamāka lielam klientu skaitam.
Kā izveidot bezmaksas modeli
Ieviest šādu biznesa modeli ir diezgan vienkārši. Pēc panākumu gūšanas ar produktu vai pakalpojumu jums ir jānosaka ierobežojumi bezmaksas lietotājiem. Tas ļaus viņiem izlemt, vai viņi vēlas ieguldīt premium funkcijās.
Ir trīs veidu ierobežojumi, kurus varat izmantot, bet uzņēmumi parasti ievieš to kombināciju.
- limited support – different access to klientu atbalsta līmeņi
- ierobežota funkcionalitāte – piedāvāt papildus vai paplašinātas funkcijas maksājošajiem klientiem
- lietošanas kvotas – ierobežot lietotāju skaitu, glabāšanas apjomu utt.
Bezmaksas modeļa piemēri
Bezmaksas modeļa produktus reālajā dzīvē var redzēt diezgan bieži. Daudzi programmatūras un interneta uzņēmumi, kuriem ir plašs tirgus un kuri saviem klientiem piedāvā pastāvīgu vērtību, lielā mērā izmanto bezmaksas biznesa modeli.
Apskatīsim dažus no tiem:
Zapier
Šī tīmekļa lietotne ļauj tās lietotājiem savienot dažādus digitālos rīkus, izmantojot automatizētu trigeru sekvenci – “Zapus”. Bezmaksas līmenī tās lietotāji var izveidot piecus “Zapus”, kas dod tiem sajūtu, cik jaudīga var būt šī aplikācija.
Ierobežotas premium funkcijas ir šādas:
- “Zapu” skaits
- sinhronizācijas intervāls – laikposms, ik pēc kura Zap pārbauda jaunus datus
- lietotāju skaits – lielām organizācijām Zapier veicina pāreju uz maksas līmeņiem piedāvājot sadarbības rīkus un koplietojamas mapes
Zapier ir lielisks piemērs bezmaksas modeļa uzņēmumam, kas izmanto ļoti mērķtiecīgu pieeju, lai palielinātu savus ieņēmumus un mudinātu bezmaksas lietotājus veikt pāreju uz premium versiju.
Spotify
Viena no vislabāk zināmajām un veiksmīgākajām bezmaksas modeļa aplikācijām ir Spotify. Tas ļauj lietotājiem straumēt mūziku no viņu datoriem vai tālruņiem. Tas izmanto vienkāršotu bezmaksas piesaistes modeli, vienkārši nodrošinot patīkamāku pieredzi, ja lietotāji pārslēdzas uz premium versiju.
Premium versija ietver:
- uzlabotu skaņas kvalitāti
- bezsaistes mūzikas sarakstus
- straumēšana bez pārtraukumiem – lietotājiem nav jādzird reklāmas ik pēc pāris dziesmām
- Spotify savienojums – ļauj lietotājiem pieslēgt lietotni viedtālruņiem, skaļruņiem utt.
Mailchimp
Šī e-pasta mārketinga programmatūra ļauj lietotājiem apkopot savu abonentu e-pasta adreses, nosūtīt automātiskos jaunumu biļetenus un daudz ko citu. Varat reģistrēties bez maksas, bet, lai e-pasta mārketinga kampaņa būtu veiksmīga, lielākā daļa mārketinga speciālistu nolemj izvēlēties premium versiju.
Starp maksas funkcijām atradīsiet:
- A/B testēšana
- uzlabota segmentācija – ļauj atlasīt mērķauditoriju, pamatojoties uz elastīgiem un neierobežotiem nosacījumiem
- pielāgošana zīmolam
- klientu ceļa veidotājs — automatizētu ziņojumu sūtīšana, pamatojoties uz to, kā klienti mijiedarbojas ar jūsu uzņēmumu
- mērķauditorijas atlase pēc uzvedības
- 24/7 e-pasta un čata atbalsts
Bezmaksas modeļa priekšrocības
Šī pieeja darbojas vislabāk kā klientu piesaistes modelis, pat ja to var izmantot, lai palielinātu uzņēmuma ieņēmumus. Jūsu uzņēmums var piesaistīt plašu lietotāju auditoriju. Jūs varat veidot attiecības ar saviem klientiem, neprasot viņiem maksāt par jūsu pakalpojumiem, ja viņi to nevēlas.
Turklāt lietotāji var atklāt jūsu produktus, izmantojot personīgo pieredzi, un pēc tam izplatīt to savās sociālajās aprindās. Tas ļauj paaugstināt reklāmguvumu līmeni bez papildu izmaksām.
Kaut arī maksājošie klienti rada ieņēmumus, jūs varat apkopot lietotāju informāciju un datus arī izmantojot bezmaksas versiju. Šie dati ir noderīgi analīzei, kas var tikt izmantota, lai rādītu atlasītas reklāmas.
Bezmaksas modelis ir ideāli piemērots mazākiem uzņēmumiem vai jaunuzņēmumiem. Tas nodrošina milzīgu zīmola atpazīstamību, netērējot pārāk daudz no budžeta mārketingam un pārdošanai.
Kā iegūt bezmaksas modeļa lietotājus
Ir daudz veidu, kā iegūt bezmaksas modeļa lietotājus, un tie lielā mērā ir atkarīgi no jūsu uzņēmuma pieejas un vajadzībām. Tomēr ir daži padomi, ko varat izmantot, lai sākotnējos lietotājus pārvērstu par maksājošiem klientiem.
Radiet steidzamības sajūtu. Informējiet lietotājus, ka bezmaksas līmenis ir ierobežots un, ja viņi vēlas izmantot jūsu pakalpojumus, tie ir jāuzlabo pēc iespējas ātrāk. Periods, kurā jūs sniedzat pakalpojumus bez maksas, ir balstīts uz jūsu uzņēmuma pircēja profilu, bet visbiežāk izmantotais periods ir 7 dienas, 14 dienas (LiveAgent, Dropbox) vai 30 dienas (Netflix, HubSpot).
Varat arī izmantot e-pasta “pilienu” kampaņu. Sūtiet klientiem sekojuma e-pastus bezmaksas laika periodā, lai paturētu tos saistītus ar jūsu produktu. Tās var būt vienkārši pateicības ziņas vai pat apmācības par to, kā pāriet uz premium versiju.
Vēl viens veids, kā piesaistīt lietotājus, ir piedāvāt viņiem atlaidi vai demonstrāciju. Tas nav jāpiedāvā tikai nopietniem lietotājiem. Varat vienkārši nosūtīt e-pastus daudziem lietotājiem ar laika ziņā ierobežotu atlaidi vai dāvanu, ja viņi piesakās uz maksas paketi.
Kas ir bezmaksas modeļa monetizācija?
Vienkārši sakot, tas ir veids, kā jūsu uzņēmums var nopelnīt naudu, izmantojot bezmaksas modeli.
Šī mārketinga veida ideja ir iegūt pēc iespējas vairāk lietotāju, nodrošinot bezmaksas produkta versiju. Svarīga ir viņu iesaiste un līdzdalība, lai viņi izvēlētos premium maksas versiju. Šī pieeja piedāvā lielisku iespēju gūt peļņu un nodrošināt ilgtspējīgu ieņēmumu plūsmu.
Kāda daļa no bezmaksas modeļa kļūst par maksājošiem klientiem?
Parasti jums nākas rēķināties ar pieticīgu bezmaksas modeļa reklāmguvumu līmeni – 2–5% lietotāju. Ir dažas tādas kompānijas kā Spotify, kuru reklāmguvumu līmenis ir daudz augstāks — 46%.
Protams, šie statistikas dati ir ļoti atkarīgi no dažādiem faktoriem, piemēram, klientu bāzes, pirkumiem lietotnē un lietotāju tipiem, ko piesaista jūsu lietotne.
Labākai izpratnei, 54% lietotņu izstrādātāju izmanto bezmaksas modeli, un 33% uzņēmumu no tā iegūst lielāko peļņas daļu.
Bezmaksas modeļa reklāguvumu optimizācija
Noskaidrot, kas tieši motivē lietotājus kļūt par maksājošiem klientiem, var būt sarežģīts uzdevums. Jums ir dziļi jāiedziļinās tajā, kas liek jūsu klientiem pāriet uz maksas paketēm un kas liek viņiem turpināt maksāt jūsu pakalpojumu cenu.
Tālāk ir sniegti daži padomi, ko varat izmantot, lai palielinātu savu bezmaksas modeļa reklāmguvumu līmeni.
1. Radiet lielisku produktu
Pajautājiet sev, ar kādas problēmas produkts atrisinās? Kāpēc klientiem par to jāmaksā? Un kas viņus motivē turpināt to lietot?
Izmantojot LiveAgent palīdzības dienesta programmatūru kā piemēru, atbildēsim uz šiem jautājumiem.
Liveagent nodrošina ērtu pieeju klientu apkalpošanai. Tas palīdz optimizēt klientu mijiedarbību, izmantojot dažādus kanālus (e-pastu, sociālos medijus utt.).
Klienti maksā par papildu funkcijām, jo tie palīdz radīt lielākus ieņēmumus. Izmantojot jaudīgus rīkus, piemēram, automatizāciju, uzlabotas atskaites, pieteikumu apstrādes programmatūru un daudz ko citu, tam ir liela nozīme daudzu uzņēmumu klientu panākumos.
Lietotāji turpina atgrieties, jo viņi saņem piekļuvi klientu apkalpošanas pakalpojumiem, kas ir lieliska vērtība par viņu naudu.
2. Dodiet klientiem iemeslu uzlabojumam
Veidojiet saprātīgus ierobežojumus saviem bezmaksas pakalpojumiem. Varat analizēt konkurentu datus, lai noskaidrotu, kas ir jāatstāj bez maksas un kas jānosaka par maksu. Galvenais ir ļaut klientiem ieraudzīt jūsu piedāvāto tūlītējo ieguvumu, ja tie pāries uz maksas paketi.
3. Padariet pāreju tik vieglu, cik vien iespējams
Noņemiet šķēršļus, kas var atturēt lietotājus no jaunināšanas uz maksas versiju. Padariet pievienošanos pēc iespējas vieglāku un pārejas procesa laikā piedāvājiet papildu klientu atbalstu.
4. Reklamējiet premium versiju
Nodrošiniet, lai lietotāji būtu iesaistīti. Bieži uzsveriet priekšrocības, ko sniedz jaunināšana uz maksas versiju. To varat izdarīt, izmantojot mērķētas ziņas vai sekojuma e-pastus.
5. Vaicājiet atsauksmes
Izrādiet saviem klientiem, ka augstu vērtējat viņu viedokli, un mudiniet tos nosūtīt jums atsauksmes.
Vai bezmaksas modelis var novest pie ieņēmumu zaudēšanas?
Teorētiski jā, var. Tas var notikt, ja reklāmguvumu līmenis pārejai uz maksas versiju ir pārāk zems. Tas nozīmē, ka lielākā daļa lietotāju paliek pie pamatfunkcijām, nevis jaunina uz maksas, uzlabotajām funkcijām.
Šajā rindkopā varat atrast veidus, kā palielināt savu bezmaksas modeļa reklāmguvumu līmeni.
Atšķirība starp bezmaksas pakalpojumu un bezmaksas modeli
Bezmaksas pakalpojumam nav maksas līmeņa, kas atdalītu tā funkcijas bezmaksas ierobežotajā versijā un maksas premium versijā.
No otras puses, bezmaksas modelis tieši to dara. Tas ļauj piekļūt papildu saturam par abonēšanas maksu, kas jāsamaksā klientiem.
Vai bezmaksas izmēģinājums arī pieskaitāms bezmaksas modelim?
Lai gan tiem ir dažas līdzības, bezmaksas izmēģinājums nav bezmaksas modeļa paveids. Pamatatšķirība ir tāda, ka bezmaksas izmēģinājums ilgst noteiktu laiku (30 dienas bez maksas), turpretim bezmaksas modelī bezmaksas plāns ilgst bez termiņa. Turklāt bezmaksas izmēģinājums ļauj faktiski izmantot visas (vai vismaz lielāko daļu) sistēmas piedāvātās funkcijas. No otras puses, bezmaksas modeļa sistēmu paketēs ir dažādi lietošanas ierobežojumi.
Stand out from your competitors with a strong customer service culture
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently asked questions
Kas ir bezmaksas modeļa pakalpojumi?
Bezmaksas modelis ļauj pārvērst potenciālos klientus par maksājošiem klientiem bez papildu piesaistes izmaksām. Šajā ieņēmumu modelī pakalpojuma pamatfunkcijas ir bezmaksas, bet visi papildu maksas līdzekļi ir par standarta abonēšanas maksu.
Kā izveidot bezmaksas modeli?
Jums ir jāpielāgo šī pieeja savam uzņēmumam, kā arī mērķauditorijai. Vienkāršota atbilde ir, jums jāizveido veiksmīgs produkts un pēc tam jānosaka daži sarežģītāki līdzekļi kā maksas funkcijas. Tas mudinās lietotājus kļūt par maksājošiem klientiem.
Kādi ir bezmaksas modeļa piemēri?
Daudzi uzņēmumi izmanto bezmaksas biznesa modeli. Daži no tiem ir Spotify, Trello, LinkedIn, WordPress, Mailchimp un Zapier.