Kas ir klientu piesaiste?
Klientu piesaiste apzīmē to, kā jūsu zīmols mijiedarbojas ar klientiem, mēģinot viņiem palīdzēt pildīt klientu dzīves ciklu. Tas rada saikni, kas kļūst par pamatu klientu attiecību veidošanai un uzturēšanai.
Jūsu klientu piesaistes efektivitāte galvenokārt ir atkarīga no klientu gaidām. Ir svarīgi nodrošināt, lai jūsu klienti gūtu vislabāko pieredzi visos saziņas kanālos — gan tiešsaistē, gan bezsaistē.
Kāpēc klientu piesaiste ir svarīga?
Gallup veiktā aptauja liecina, ka klienti, kas pilnībā piesaistīti zīmolam, ienes līdz pat 23% no kopējajiem ieņēmumiem salīdzinājumā ar caurmēra klientiem. Tas liecina, ka klientu piesaiste tieši ietekmē jūsu peļņu.
Mūsdienās ir vairāki veidi, kā iegūt potenciālos klientus. Bet ko darīt pēc to iegūšanas? Jums būs jāatrod veidi, kā tos noturēt. Lojālas klientu bāzes uzturēšana ir ļoti svarīga jūsu zīmola ilgtspējai.
Klienta noturēšanas atslēga ir klientu apmierinātība. Tas ir saistīts ar to attiecību kvalitāti, kas jums ir izveidojušās ar klientiem. Droši var teikt, ka klientu piesaiste veicina lojalitāti, un tā arī palīdz samazināt klientu neapmierinātību.
Kā aprēķināt klientu piesaisti?
Pastāv klientu piesaistes metrika, kuru varat kontrolēt un izmērīt. Jums jāspēj to aprēķināt, lai zinātu, cik spēcīgas ir jūsu klientu un zīmola attiecības.
Šeit dažas no tām:
Reklāmguvumu līmenis
Jūsu reklāmguvumu līmenis nozīmē to, cik reižu klienti jūsu mājaslapā veic vēlamās darbības. Šī darbība varētu būt pirkšana, reģistrēšanās jaunumu biļetenam, demonstrācijas pieprasīšana utt.
Lai aprēķinātu reklāmguvumu līmeni, vienkārši daliet reklāmguvumu kopējo skaitu ar apmeklētāju vai sesiju skaitu tajā pašā periodā. Tad savu rezultātu reiziniet ar 100 procentiem. Augsts reklāmguvumu līmenis ir spēcīgs klientu piesaistes rādītājs.
Ieteikumi
Ja jūsu klientus būs iespaidojusi jūsu mijiedarbība, viņi, visticamāk, pastāstīs par jūsu zīmolu arī saviem draugiem un ģimenei. Tādējādi tie var tikt pārvērsti par maksājošiem klientiem. Šī bezmaksas mārketinga rezultātā jūsu bizness aug.
Kā jūs mērāt ieteikumus? Vienkārši pajautājiet saviem jaunajiem klientiem, kā viņi jūs atraduši, un jums būs gatava atbilde.
Pozitīvu atsauksmju palielināšana
Ja jūsu klienti dzied slavas dziesmas Google atsauksmēs, Yelp vai sociālo mediju kanālos, tā ir zīme, ka viņi jūtas piesaistīti. Izpētiet saņemtās klientu atsauksmes un izmantojiet tās, lai novērtētu savu klientu piesaistes stratēģiju.
Kādi ir 4 klientu piesaistes veidi?
Pastāv četri klientu piesaistes veidi. Katrs no tiem piedāvā dažādas piesaistes iespējas. Aplūkosim tos:
Emocionālā piesaiste
Cilvēka emocionālā daba neapzināti plešas līdzi viņu pirkšanas uzvedībai. Veiksmīgs zīmols zina, kā apelēt pie savu pircēju emocijām.
Iespējams, tas ir visspēcīgākais klientu piesaistes veids, ko varat izveidot. Neatkarīgi no tā, vai mēģināt novērst sāpes, sniegt atbalstu vai palaist jaunu produkta funkciju, ir jāapsver, kā mērķauditorija reaģēs katrā gadījumā. Tas palīdzēs jums to efektīvi piesaistīt.
Turklāt, izmantojot tādus rīkus kā klientu ceļa kartes, varat ātri iegūt skaidru priekšstatu par klientu emocijām katrā mijiedarbības brīdī ar jūsu zīmolu. Ņemot vērā šīs detaļas, varat izvēlēties, kuru stratēģiju pielietosiet.
Kontekstuāla piesaiste
Bez pareiza konteksta jūsu piesaistes centieni ir tikpat veiksmīgi kā mežonīgas zoss valdīšana. Kontekstuālā iesaiste ir vērsta uz mijiedarbību ar jūsu klientiem, pamatojoties uz atbilstošu informāciju, ko esat par tiem apkopojis.
Šī informācija var būt gan demogrāfiska informācija, piemēram, vecums, dzimums vai atrašanās vieta, gan uzvedības dati, piemēram, pirkumu vēsture, meklējumu vēsture, mājaslapā pavadītais laiks un citas atbilstošas to profila daļas.
Izmantojot šo informāciju, varat iesaistīt klientus personīgākā līmenī. Piemēram, varat izvēlēties atkārtoti atlasīt mērķauditoriju, par pamatu izmantojot reklāmu, ko viņi ir skatījuši jūsu mājaslapā.
Ērtuma piesaiste
Ērtuma piesaiste ir vērsta uz to, lai klientiem būtu vieglāk sadarboties ar jūsu zīmolu. Patērētājs vairs nevēlas rauties vaiga sviedros, lai iegūtu to, kas tam vajadzīgs. Tāpēc, jo vieglāk viņam būs sadarboties ar jūsu zīmolu, jo labāk.
Turklāt jūsu piesaistes procesa vienkāršošana arī atvieglo izpratni par jūsu klientu mijiedarbību ar jūsu zīmolu. Izmantojot šos ieskatus, varat precīzi prognozēt turpmākās iesaistes iespējas un realizēt tās savā darbībā.
Sociālā piesaiste
Klientu piesaiste ir plašāks jēdziens nekā tikai produktu iegāde. Tā galvenokārt grozās ap to, kas notiek pirms un pēc iegādes – no produktu izpētes līdz pēcpārdošanas atbalstam. Tas nozīmē, ka tā aptver visus saziņas kanālus, tostarp forumus un sociālo mediju platformas.
Maksimāla piesaiste sociālajā platformā aci-pret-aci ievērojami palielina klientu noturību un uzlabo klientu lojalitāti.
Atcerieties arī to, ka spilgti iespaidots klients ir jūsu efektīvākais mārketinga speciālists. Jūsu klientu piesaistes kampaņu galvenais rādītājs ir tas, cik labprāt jūsu esošie klienti jūs iesaka savās sociālajās aprindās.
Klientu piesaistes stratēģijas
Vai esat gatavs uzlabot savu klientu piesaisti? Šeit aprakstītas dažas praktiskas stratēģijas, ko varat izmantot.
Personalizējiet savu klientu pieredzi
Klientu pieredzes personalizēšana sniedz kontekstu jūsu centieniem. Tas palīdz pielāgot jūsu saziņu konkrētā klienta vajadzībām.
Personalizācija vairs nav tikai noderīga stratēģija, jo nu jau gandrīz visi patērētāji gaida noteiktu individualizācijas līmeni. Neatkarīgi no tā, vai tas attiecas uz e-pasta mārketingu, produktu ieteikumos vai citos jūsu uzņēmuma aspektos, klienti jūsu saturu izmantos tikai tad, ja jūsu piedāvājums atbildīs to vajadzībām.
Ne katram uzņēmumam ir jāiegulda dārgos tehnoloģiju rīkos, lai radītu personalizētu pieredzi. Vienkārši veicot klientu aptaujas vai aicinot jaunos klientus aizpildīt lietotāja profilu, jūs varat iegūt informāciju, kas nepieciešama, lai pielāgotu pieredzi viņu individuālajām priekšrokām.
Vaicājiet atsauksmes
Klientu atsauksmes ir vēl viena efektīva klientu piesaistes stratēģija. Mudiniet klientus sniegt atsauksmes.
Izmantojot šo pieeju, jūs liksiet viņiem pašiem justies uzklausītiem un viņu viedoklim novērtētam. Tas ir arī efektīvs veids, kā apkopot vērtīgu informāciju, lai uzlabotu klientu mijiedarbību ar jūsu zīmolu.
Veidojiet lojalitātes programmas
Lojalitātes programmas ir veids, kā apbalvot klientus par to, ka viņi ir uzticīgi jūsu zīmolam. Tas ir efektīvs veids, kā ļaut viņiem justies vērtīgiem un mudināt viņus turpināt iesaistīties.
Varat apvienot savu lojalitātes programmu ar vēstnešu programmu. Apbalvojot esošos klientus par to, ka tie stāsta citiem par savu pieredzi ar zīmolu, jūs varat piesaistīt vairāk klientu.
Izmantojiet klientu iesaistes platformas
Klienti vēlas sadarboties ar jūsu zīmolu neatkarīgi no viņu atrašanās vietas vai dienas laika. Tāpēc viņiem nepieciešams sazināties ar jums, izmantojot digitālos kanālus, piemēram, sociālos medijus, tālruņa zvanus vai tiešsaistes čatu.
Klientu iesaistes platformas ir programmatūras rīki, kas palīdz pārvaldīt klientu saziņu šajos kanālos. Tādējādi tie ir lieliski instrumenti, kas iekļaujami jūsu mārketinga stratēģijās.
Šādas programmatūras piemērs ir LiveAgent palīdzības dienesta programmatūra. Tas nodrošina tādus līdzekļus kā tiešsaistes čats, sociālo mediju iesaistes rīki un daudzas zvanu centra iespējas, lai palīdzētu jums sazināties ar klientiem. Tas piedāvā arī līdzekļus, kas ļauj analizēt un optimizēt ikvienu jūsu mijiedarbību ar klientiem.
Ar ko atšķiras klientu iesaiste un klientu pieredze?
Lai gan klientu iesaiste un klientu pieredze abas ir saistītas ar klientu apmierinātību, tās ir gluži atšķirīgas.
Klientu iesaiste attiecas uz visām mijiedarbībām, ko zīmols veic klienta ceļa laikā. Savukārt klientu pieredze saistīta ar to, kā klients uztver un attiecas pret zīmolu.
Tāpēc klientu iesaisti nosaka tas, ko zīmoli uzskata, ka to klienti sagaida, savukārt klientu pieredze ir zīmolu centieni klientu uztverē.
Want to improve customer engagement?
Looking for a way how to better engage with your customers? LiveAgent may be the best solution for your needs.
Frequently Asked Questions
Kas ir klientu piesaiste?
Klientu piesaiste nozīmē to, kā jūsu zīmols mijiedarbojas ar jūsu klientiem, lai palīdzētu viņiem apmierināt savas vajadzības. Tas var notikt tiešsaistē vai bezsaistē.
Kāpēc klientu piesaiste ir svarīga?
Tā palīdz paaugstināt klientu apmierinātības līmeni. Tā veicina klientu noturēšanu, kas ir ilgtspējīgas uzņēmējdarbības veidošanas atslēga.
Kā aprēķināt klientu piesaisti?
Biežākie klientu piesaistes izmērīšanas veidi ir reklāmguvumu līmeņa, ieteikumu un tiešsaistes atsauksmju izmantošana.
Kādi ir 4 klientu piesaistes veidi?
Četri klientu piesaistes veidi ir emocionāla, kontekstuāla, ērtuma un sociāla piesaiste.
Kādas ir dažas no klientu piesaistes stratēģijām?
Šeit norādītas aktīvas stratēģijas, ko varat izmantot, lai palielinātu klientu piesaisti. personalizējiet savu klientu pieredzi prasiet atsauksmes veidojiet lojalitātes programmas izmantojiet klientu piesaistes platformas
Ar ko atšķiras klientu piesaiste no klientu pieredzes?
Klientu piesaiste ir visu to mijiedarbību summa, kas notiek starp zīmolu un klientu, klientu pieredzes laikā. Klientu pieredze ir tas, kā klients jūtas attiecībā pret jūsu zīmolu, pamatojoties uz šīm mijiedarbībām.
Klientu serviss – Lietotāja piesaiste
LiveAgent ir risinājums klientu apkalpošanai, uzlabojot klientu pieredzi un samazinot neapmierinātību. Tas piedāvā daudzkanālu klientu piesaisti un uzlabo apkalpošanu, veicinot zīmola attīstību. Tiešsaistes atbalsts un palīdzība lietotnē uzlabo klientu pieredzi un noturību, ļaujot tiem atrast vajadzīgo informāciju.